Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#787734
Wat ik me afvraag is het volgende...
Als jullie in de droogmachine bijv 500 gram, lever of niertjes drogen als beloning, hoeveel blijft hier dan van over????

Hoeveel voordeliger is het om zelf beloningen te maken???
Door Borke
#787752
Bij mij blijft er ongeveer de helft aan gewicht van over.

Tja wat is voordeliger? Ik droog een kilo pens en hou dan 500 gram pens snoepjes over en dat kost me 90 cent, wat zou ik daar in de winkel voor betalen, waarschijnlijk meer?
Je moet natuurlijk wel de afschrijving van het apparaat meenemen als je het wilt uitrekenen.

Ik kon bioogische rundersnoepjes maken (die zijn hier favoriet), zonder enige toevoeging en... die kan ik nergens kopen...
Door tieneke
#787952
Ik heb al heel wat gedroogd,reken 1 derde verlies.
Tussendoor gaat er ook nog biologische banaan in,kersen,tomaatjes etc....mmmm :P
Door Danny
#788075
Hihi, ik moet even wat goede argumenten hebben om aan mijn man te vertellen dat ik weer een keuken apperaat erbij wil hebben...

Echt ik heb al zo veel keukenmachines dat wil je niet weten....moet er ook nog een plekje voor vinden, maar dat moet me vast wel weer lukken!

Ik houd het nog even in gedachten, lijkt me zo leuk.
Door Henk en Donja
#788089
Drogen kun je toch ook gewoon in de oven doen?

Wij drogen erg graag appeltjes voor de winter en dat gaat prima in de oven, gewoon snachts aanzetten op 50 graden en hopla weer een zooi klaar.
Door tieneke
#788198
Henk en Donja schreef: Drogen kun je toch ook gewoon in de oven doen?

Wij drogen erg graag appeltjes voor de winter en dat gaat prima in de oven, gewoon snachts aanzetten op 50 graden en hopla weer een zooi klaar.
Probeer dit een keer met pens  :P
Door Happy Tail
#788402
ja dat is dan toch geljik een reden om een aparte droogmachinge te kopen..... ;D ;D
maar ik denk dat de honden meer smullen van zelfgedroogde vleesstrips, pensstaafjes ed dan die uit de winkel.
dus dat is voor mij de reden geweest om zelf te drogen. er gaat weinig boven zelfgedroogde kippenlevertjes en hartjes. behalve Rodi worst :(
Door EdwinK
#788490
Ik ben hardstikke blij met mijn droger hoor. Moet hem nu eens gaan gebruiken om andere dingen te drogen dan alleen maar hart en maag.  Had bewust extra roosters gekocht om dat gescheiden te houden, maar ja... dan ligt er weer zoveel vlees klaar, en dan worden die allemaal weer gebruikt.

Nog 2 kilo hart toen deze week.
Door tieneke
#788493
EdwinK schreef: Ik ben hardstikke blij met mijn droger hoor. Moet hem nu eens gaan gebruiken om andere dingen te drogen dan alleen maar hart en maag.  Had bewust extra roosters gekocht om dat gescheiden te houden, maar ja... dan ligt er weer zoveel vlees klaar, en dan worden die allemaal weer gebruikt.

Nog 2 kilo hart toen deze week.
Hier dus ook een probleem...kom ruimte tekort  ;D
Gewoon heel goed schoonmaken  ;)
Door leni
#788819
ik heb er net eentje besteld, :)ik ben benieuwd hoe Zena dat gedroogde vlees vindt :)
Door bea
#788879
Hier vinden ze het heerlijk. Heb al kippehartjes, kipfilet, lever, long gedroogd en nu liggen er drie roosters met stukjes koolvis.
Ben benieuwd. Enne stinkt pens nog erger dan long. Gatver wat een lucht was dat zeg. :o
Ben blij dat ik de droger in de schuur heb staan. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door