Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Zepp
#787118
Even een vraag over het versvoeren op vakantie. Wij hebben twee teckels  17 maanden en 9 maanden oud, die grotendeels versvoer kant-en-klaar krijgen. In augustus gaan we 3 weken camperen in Frankrijk waar het hopelijk warm is.  :D  We hebben dan geen goede koeling. Maar bestaan er kant en klare voeders die je ongekoeld mee kan nemen? Ik weet dat er in Duitsland een bedrijf is met versvoer in blik. Zijn er mensen met ervaringen met blikvoer? Kortom wie kan ons advies geven over voeding op vakantie, zonder dat we het dorpje waar we dan zijn af te moeten struinen voor een goed slager??????
Door Peet
#787163
Ik neem aan dat je voor jezelf ook boodschappen gaat doen? Dan kan je ook voor je hond(en) een lekker vleesje of kipkluif halen toch?

Versvoer in blik bestaat volgens mij niet (contradictio in terminis), en alle blikvoer is rotzooi. Zit nog geen 4% vlees in.
Maar aan de andere kant: ach, als je hond normaliter zo gezond eet, kan af en toe een blik-maaltijd dan zoveel kwaad?
(Ik ga er dan wel vanuit dat je een gezonde hond hebt, zonder medische toestanden, allergien e.d.)

Vaak hebben ze op campings wel koel- of vriesruimte beschikbaar, voor een kleine vergoeding. Dat zou je even moeten vragen, maar dan kan je in ieder geval een paar rollen/pakjes kvv meenemen voor de eerste paar dagen.

Zelf nam ik vaak een paar bakjes Nature Diet mee. Dat is een soort blikvoer in pakjes. Kan je gewoon buiten de koeling bewaren. Heeft weliswaar niets met vers te maken, maar bevat wel wat betere ingredienten dat de gemiddelde Bonzo-blikken.
Mijn herders vonden dat overigens ook nog lekker ;)
Door ~Joke~
#787202
Ik heb nu twee keer Vet concept blikvoer meegehad op vakantie, is prima bevallen. Het bevat 67-75% vlees met als koolhydraatbron: aardappelen, bruine rijst of noedels.
Zelf had ik eend, rendier met aardappelen, struisvogel met aardappelen en gans met haver mee. Aan  de Vetconcept eend is als enige varieteit geen koolhydraat toegevoegd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#787204
[quote="Zepp"]
Even een vraag over het versvoeren op vakantie. Wij hebben twee teckels  17 maanden en 9 maanden oud, die grotendeels versvoer kant-en-klaar krijgen. In augustus gaan we 3 weken camperen in Frankrijk waar het hopelijk warm is.  :D   We hebben dan geen goede koeling. Maar bestaan er kant en klare voeders die je ongekoeld mee kan nemen? Ik weet dat er in Duitsland een bedrijf is met versvoer in blik. Zijn er mensen met ervaringen met blikvoer? Kortom wie kan ons advies geven over voeding op vakantie, zonder dat we het dorpje waar we dan zijn af te moeten struinen voor een goed slager??????
[/quote]

Wij zijn vorig jaar in Frankrijk geweest (Morvan), en de ervaring was dat hier heel goed aan vers vlees te komen is in de grote supermarkten (lam, geit, kalkoen, kip, eend, vis). Je betaald iets meer maar dat mag de pret niet drukken ;)
En ik heb voor de eerste paar dagen diepgevroren eten in een koelbox, verpakt in kranten meegenomen. En dat ging erg goed.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#787210
Bij de Super U (supermarkt) in Bretagne  verkochten ze op de vleesafdeling ook een soort vers KVV. Of het helemaal compleet was: geen idee. Er zaten wel groenten in, en rund- en orgaanvlees, maar wat en of er een calciumbron in zat: ik weet het niet. Maar dan geef je toch gewoon een paar kippedingen tussendoor. Kost daar ook helemaal niks. Of eend: ook goed te betalen!
Door Decibels
#787223
[quote="Zepp"]
Even een vraag over het versvoeren op vakantie. Wij hebben twee teckels  17 maanden en 9 maanden oud, die grotendeels versvoer kant-en-klaar krijgen. In augustus gaan we 3 weken camperen in Frankrijk waar het hopelijk warm is.  :D   We hebben dan geen goede koeling. Maar bestaan er kant en klare voeders die je ongekoeld mee kan nemen? Ik weet dat er in Duitsland een bedrijf is met versvoer in blik. Zijn er mensen met ervaringen met blikvoer? Kortom wie kan ons advies geven over voeding op vakantie, zonder dat we het dorpje waar we dan zijn af te moeten struinen voor een goed slager??????
[/quote]

rodiworsten? OK...niet echt vers, maar als alternatief is het mij (en de hond) vorig met een weekje Polen prima bevallen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#787237
Wij gingen in Zwitserland om de dag naar de supermarkt en kochten voor Rakker gehakt, kippenvleugels, vis. Groente at hij wel iets mee uit de pot van ons. Voor de eerste aanvang hadden we KVV mee. Beviel prima zo, vlees is wel duur in Zwitserland, maar Rakker eet niet zo veel en dus is het goed te doen op deze manier ;)
Door pallas
#787245
[quote="Decibels"]
rodiworsten? OK...niet echt vers, maar als alternatief is het mij (en de hond) vorig met een weekje Polen prima bevallen.
[/quote]


Volgens mij kan je dan net zo goed brokken geven. Ik vind het bagger die rodi worsten.
Neem voor de eerste dagen carnibest of diepgevroren barf mee en dan maar zoeken in de supermarken of bij de slager proberen (goed barf woordenboekje aanleggen ;) )
Door oebaya
#787517
Heb net ontdekt dat Colruyt in sommige vestigingen ook vlees voor honden verkoopt in de diepvriesafdeling. Colruyt heeft ook vestigingen in Frankrijk. Overigens moet ik erbij zeggen, dat de samenstelling van het vlees duister is en het is niet compleet, maar erbij op vakantie en aangevuld met wat anders, moet het voor een vakantie kunnen.
Ook Rodiworst-achtige toestanden, maar ze zijn niet zo houdbaar als Rodi-worst, want ze moeten in de koeling, zijn in Frankrijk in de supermarkt meestal verkrijgbaar.
Zelf probeer ik meestal nature diet mee te nemen, maar dat is niet makkelijk verkrijgbaar, dus voor de 1e dagen gaat er wat in het vriesvakje van de koelkast in de camper, verder dan toch maar Rodi-worst en verder zien we wel wat we tegenkomen. Het is vakantie, dan ben je voor jezelf ook niet zo moeilijk.
gr.
Nicolette
Door Timmy
#787520
Frankrijk is hèt walhalla voor versvlees! Ze hebben zelf in de meeste supermarkten (in ieder geval in Intermarché en Le Clerc) een hele koeler die bedoeld is voor hondenvoeding. Staat bij de gewone vleesafdeling. Ze verkopen dan stukken vlees, gemalen vlees, en zelfs zakken met vleesbrokken, allemaal voor de hond. Als je wilt aanvullen kun je dozen met spul kopen wat je er doorheen moet doen (groenten e.d.) maar persoonlijk heb ik dat nooit gegeven (ik geef geen groenten e.d.). Ik koop gewoon versvlees met bot (en niet eens altijd uit die vleeskoeler voor honden) en dat gaat prima. Al bijna 10 jaar lang.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op ma 02 jul 2007, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mariette
#787695
hallo Zepp, wil ik je net per mail beantwoorden, denk 'zal eens ff op barfplaats kijken of ik een linkje voor je heb, typ dus bij 'zoeken' frankrijk en kvv in en waar kom ik uit??? Jajaja bij de door jou geopende topic!! Mosterd na de maaltijd dus!
Ik kan je dus niet wijzer maken dan dat ze hier al zijn  ;) Zelf heb ik geen kvv gezien in die enorme diepvrieskisten ( leclerc, intermarche) maar idd. er ligt heel veel in de koeling aan verse producten. Dus met een beetje "knutselen" moet je een heel eind komen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door