Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door PetraS
#787044
Ik wil binnenkort ook eens groente/fruit door het voer van de jongens gaan doen.
Misschien in "prut"vorm, maar kan het ook in kleine stukjes, bv wortel? En gaat dat er dan ook rauw doorheen of koken jullie de groenten.

Wat voor soort groenten/fruit kan ik gebruiken en...welke absoluut niet?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#787080
PetraS schreef: Ik wil binnenkort ook eens groente/fruit door het voer van de jongens gaan doen.
Misschien in "prut"vorm, maar kan het ook in kleine stukjes, bv wortel? En gaat dat er dan ook rauw doorheen of koken jullie de groenten.

Wat voor soort groenten/fruit kan ik gebruiken en...welke absoluut niet?
Hoi Petra
Oke, ik heb geen katten, maar de honden krijgen hier rauwe gepureerde groente, -en fruitmixen.
Wel apart van elkaar, en ik gooi er altijd van alles door. In de bibiliotheek kun je allerlei info vinden wat je allemaal door de mixen kunt, en wat beter niet :)
Door PetraS
#787289
Bedankt voor jullie info!
Eigenlijk is het dus makkelijk: geen groente en fruit! ;)

Ik wilde het gaan doen omdat ik het idee had dat ze echt wat misten (lichamelijk) wanneer ik ze geen groente of fruit door hun eten zou geven.
Dat is dus niet zo.
#787492
Van mij krijgen ze het ook nooit, ze komen het gewoon zelf halen  >:(
Ik heb er een paar die dol zijn op gekookte groente dus restjes kan k echt niet ff laten staan, dan zijn ze op. En ik heb er een die helemaal gek is op gekookte aardappels, rijst en brood, zonder korst. Laat ik het brood een keer op tafel liggen dn vreet madam er een tunnel doorheen  >:( >:( >:( En dan is Sjors nog gek op komkommer, en stamppot boerenkool, zelfs zonder worst ...
Katten maken zelf wel uit wat ze eten.
Door superzonica
#787905
Mijn dame krijgt ook geen groente of fruit maar jat wel de meloenschillen van het aanrecht als ze de kans krijgt  :D leip beest.

Verder begint ze zelf aan de bieslook in de tuin om er heel snel achter te komen dat het geen gras is, gaat ze met een vies gezicht naar mij zitten kijken van zeg, kun je geen gras zaaien ofzo, in plaats van deze meuk ? Tja...

Overigens voer ik Bandit en daar zit om onduidelijke redenen wel weer wat groente in (wortel, beetje onduidelijk groen spul) maar meestal laat ze dat liggen...
Door Lil
#803855
Ik heb in het begin de katten net zo groente en fruit gevoerd als de honden, maar ze deden het hier absoluut niet goed op. Ben dus gestopt en het gaat super, nu al een paar jaar. Alleen de jongste kat eet (lees steelt) af en toe wat gekookte groente van ons, maar goed dat is gekookt en heeft dus niet met barf te maken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door