Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door petra1966
#761329
Hallo,

Ik geef mijn noorse boskat sinds kort vlees van carnibest en daarnaast sensible 33 van RC, nu is mijn vraag hoe over te gaan naar vlees en vis zonder brokken. Ik heb haar laatst ook een stukje kabeljauw gegeven wat ik kort in gekookt water heb gedaan en sja verder weet ik niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ze is door carnibest ook veel mooier in haar vacht gaan zitten en ze ziet er ook voller uit moet ik zeggen dus het bevalt goed. Ik ben niet van plan om ééndagkuikens te knippen en dan te geven ::)het idee alleen al, maar heel graag tips hoe het dan te doen. Alvast bedankt!
Door YaYa
#761335
Ik ben een paar maandjes geleden overgestapt van brok naar carnibest en het kostte me in zoverre moeite dat ik die smekende kattenkoppies bijna niet kon weerstaan.
In eerste instantie bood ik ze 3x per dag carnibest aan en dan voor degenen die niet wilden eten gaf ik daarna brokjes.
Je snapt natuurlijk wel dat ze dus gewoon geen carnibest aten. Manlief zei dat ik wat harder moest zijn en de brokken gewoon weglaten en dat heb ik dus ook gedaan.
Wel heb ik de carnibest gemengd met een blikje gourmet mousse of tonijn op water en deed (en doe) ik er nog een flinke plens warm water doorheen.
Ondertussen eten ze nu op 2 na allemaal de carnibest en daarnaast ben ik nu begonnen met runderpoulet, stukjes runderriblap en kipfilet. Vorige week vrijdag voor het eerst sardientjes gegeven om te proberen en dan vanochtend voor het eerst een kuiken. Dit was mijn 2e kuikenpoging omdat ik de eerste keer echt vreselijk stond te kokhalzen. Ik wist toen ook zeker dat ik nooit meer kuikens zou voeren  :)
Maar na het schoonmaken van sardientjes vond ik de kuikens eigenlijk een eitje. Dus vanochtend geprobeerd en dat ging best goed. Kuiken is ook op 1 pootje en het kopje na volledig opgegaan. Maar je snapt dus wel dat ik ook geen kuikens aan stukken ga knippen. Moet er echt niet aan denken  ;D
Misschien heb je hier iets aan?
Door Mieuw
#761501
Euh... Wat is het verschil tussen de ene 2 en de andere 2?  ???

Hoort de poll er wel bij?
Door Lizzy
#761820
Ik zou zeggen: begin eerst eens met de brokken de deur uit te gooien en helemaal over te stappen op versvlees. Hop, van de een op de andere dag. Die brokken heeft je kat nergens voor nodig.

En dan kun je beginnen om langzaam leuke barfdingetjes toe te voegen. Begin bijv. eens met een rauw kippennekje. En een stukje rauwe vis (niet gekookt). En hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,13.0.html kun je diverse topics vinden over katten en hun zelf samengestelde menuutje.
Door petra1966
#761879
Bedankt! en wat het verschil tussen 2 en 2 is ::)sja ik heb maar wat ingevuld haha (snapte er nl geen hol van en nu nog niet ;)maar goed daar kom ik vast nog wel achter ;D
Is rauw echt wel zo gezond? ik heb onze kat nl een keertje bijna rauwe kipfilet gegeven en daar is ze goed ziek van geweest.

Ik heb net even wat menu's bekeken en dit lijkt me heerlijk voor de kat maar pff ik moet wel over een drempel :o
Hebben daar meer last van gehad of ben ik nu een uitzonderlijk geval :P Ik zit er aan te denken om een gehaktmolen te halen en dan porties te maken net als de worsten van carnibest zeg maar. Dan kan ik een mooi voorraadje maken dacht ik zo.

Nog een vraagje: kan ik bijv. de poelier en visboer bellen om afvalvlees of resten, weet ik veel hoe je dit noemt maar dan ben ik misschien wat goedkoper uit dacht ik zo, heel graag tips :)
Laatst gewijzigd door petra1966 op wo 16 mei 2007, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door YaYa
#761928
Ik denk dat het vooral voor jezelf een drempel is waar je overheen moet. Ik had dat dus met kuikens. Maar sinds gisteren krijgen ze bij mij nu ook kuikens (en daarnaast runderriblap, kipfilet, runderpoulet, lamshart en carnibest)
Door petra1966
#761933
Ik heb net gekeken bij Canis naturalis en zie een Barf pakket 30 voor beginners, misschien een vreemde vraag maar er staat o.a. runderkopvlees bij ::)is dit pakket ook voor katten? Ik gun mijn katten echt het allerbeste maar vind het om eerlijk te zijn ook wel weer moeilijk. Ik denk dat ik van tevoren zelf maar gegeten moet hebben want misschien is mn eetlust wel weg.  :P ik wil nog een paar kilo kwijt dus:-))
Laatst gewijzigd door petra1966 op wo 16 mei 2007, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#761998
ik het de poll er even uitgehaald ;) de volgende keer kun je beter een topic openen via 'nieuw bericht'


Verder vermoed ik dat het barf pakket van Canis naturalis toegespitst is op de hond. Op zich is dat geen ramp maar er zullen dingetjes bijzitten waar een kat niks aan heeft (met name botten bedoel ik dan)
Door Nelly
#787039
Een kat mag gerust runderkopvlees hebben hoor, hoe meer variatie, hoe beter.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door