Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathy
#786794
Winny van mij heeft al 3 weken diarre ( geen waterpoep maar het druipt wil van haar billen af dus best wel dun ), heb haar bij het begin een dag laten vasten , en ben daarna met kip begonnen en ocugest en probiotica , ze kreeg een aantal  maaltijden per dag , omdat het allemaal niet hielp ben ik met Finidiar begonnen , dat sloeg snel aan ( heeft 1 dag geduurd ), ben toen ook weer met carnibest begonnen ( lam rijst ) kleine beetjes en krijgt nog steeds probiotica , maar ze blijft aan de diarre , ze krijgt ook karnemelk , en biogarde , verder is ze best wil fief voor haar 11 jaar .

Ze heeft het altijd redelijk goed op de lamrijst gedaan , wat is nu wijsheid ?

Ze heeft in de eerste week van de diarre ook nog kennelhoest gehad  :(
Laatst gewijzigd door Cathy op di 03 jul 2007, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Spiegeltje
#786822
Hoi Cathy,

Je moet absoluut naar de dierenarts, zeker met een oudere hond kan er van alles mis zijn, dit bedoel ik natuurlijk niet om je bang te maken. Maar liever voor niets dan te laat!!! Misschien heeft je hond een "simpele" worminfectie, dan moet je hem ontwormen, maar laat hem alsjeblieft ook nakijken!

De melkproducten zou ik nu even niet geven zolang je hond diarree heeft. Alleen lam en rijst voeren, zie ook de topic van Bobo: "flinke diarree".

Groetjes en sterkte
Anja
Door Cathy
#786828
Ga maandag naar de DA met haar !

Voor Duck lam en rijst ben ik net al naar de dierenwinkel geweest , maar ze verkopen het niet  :(
Door Femke
#786843
goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Diarree durf ik wel een weekje aan te kijken met zelf wat middelen geven maar daarna ga ik me echt wel zorgen maken.

Succes maandag!
Door Borke
#786889
Een tripje naar de dierenarts lijkt me wel op zijn plaats.
Neem een poepmonster mee als je gaat, dan kan je DA daar ook even naar kijken.
Door Spiegeltje
#786973
Cathy schreef: Ik heb daar al gekeken , maar wat bij mij in de buurt is verkopen ze geen Duck Therapie .

Is Duck Therapie een grootverschil met Carnibest dieet ?
Hoi Cathy,

Dat durf ik je niet te zeggen, op de website van Duck kun je de ingrediënten van Duck Therapie bekijken en die vergelijken met Carnibest dieet. Zie de volgende links:

http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... &pageid=18

http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... ecordid=10


Je kunt Duck altijd bestellen via Duck zelf, of je lokale dierenwinkel vragen het voor jou te bestellen.

Groetjes,
Anja
Door Cathy
#787029
Spiegeltje schreef: Hoi Cathy,

Dat durf ik je niet te zeggen, op de website van Duck kun je de ingrediënten van Duck Therapie bekijken en die vergelijken met Carnibest dieet. Zie de volgende links:

http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... &pageid=18

http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... ecordid=10


Je kunt Duck altijd bestellen via Duck zelf, of je lokale dierenwinkel vragen het voor jou te bestellen.

Groetjes,
Anja
Weet je ook per hoeveel het gaat als je bij Duck zelf besteld en wat Duck Therapie kost ?
Door Spiegeltje
#787045
Hoi Cathy,

Die dingen weet ik helaas niet, want ik werk niet voor Duck ;D Als je hen belt zullen ze je er alles over kunnen vertellen. Ik geef zelf de "gewone" Duck Excellent en die kost per 8 kilo €20.50 De therapie versie zal vast iets duurder zijn, maar niet gek veel meer. Een plak is 100 gram.

Exacte kosten kun je het beste navragen bij Duck zelf. Misschien dat ze het alleen in kiloverpakkingen (10 plakken) verkopen, Boomer krijgt van mij Lam Rijst en die kost iets van 3,50 per kilo, dat zal ook ongeveer het bedrag zijn voor de Therapie, misschien een paar dubbeltjes meer, ik heb echt geen idee. Maar kan het je zeer aanraden om die Duck Therapie te gaan gebruiken!!! Als je wilt kan ik het a.s. dinsdag even voor je vragen bij mijn "dealer" ;) Laat me maar weten...

Groetjes,
Anja
Door Cathy
#787081
Heb het verschil net even opgezocht , Carnibest is veel vetter .

Ik ga er Maandag zelf wel even achteraan waar ik het kan bestellen Anja , dank je wel voor het aanbod  :)
Door Cathy
#787135
Ik heb net buiten in haar onlasting zitten poeren , wat me opvalt is dat er stukken vet niet verteerd zijn !
Door Henk en Donja
#787291
Cathy schreef: Ik heb net buiten in haar onlasting zitten poeren , wat me opvalt is dat er stukken vet niet verteerd zijn !
Volgens mij is dat normaal als je hond slecht verteerd, daarom geven mensen ook vaak kip en een beetje rijst bij diarree.

'Vetslinger' zoals wij dat weleens in het twentse land noemen 8) heeft volgens mij ook met stress of zegmaar een grote verandering te maken, ook door griep ofzo kan dat komen. Vertroetelen en rustig aandoen helpt misschien ook wel mee bij het herstel.

Succes en hou het vocht goed in de gaten, ze moeten wel blijven drinken he.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door