Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door getomaci
#785150
Toch nog maar een vraagje,is dit voldoende.
Omdat hij verder niet veel kan verdragen,en hij niet tegen vis kan,
maar ook niet goed op gevogelte reageert.
Krijgt hij nu, geit,lam,kalf en konijn?
Ook heb ik geprobeerd er lamshart,lamslever en lamslong bij te geven.
Maar ook daar reageert hij heel heftig op.
Dus is dit voldoende???????  IK weet het niet.
Groet Ton
Door Minna
#785309
Hoe lang barft je hond? Kijk als je pas een beetje kort bezig bent kan het zijn dat ze later wel een aantal soorten erbij kan.
Heb je al eend geprobeert? Dat veroorzaakt dacht ik zelden allergische reacties. En kip? Dat zie ik ook niet staan. Is ook licht verteerbaar. Hoe zit het met groente? Kan die dara wel tegen, evt kortgekookt en dan gepureerd met kookvocht?
Door Minna
#785438
Misschen kan je iets waar hij goed op reageert (bvb geitenvlees) mengen met bvb gemalen kipkarkas, en dan langzaam de hoeveelheid kip in de maaltijd omhoog krikken? Is maar een idee, misschien dat de erverene mensen hier wat over kunnen zeggen... ???
Door getomaci
#785566
Nou alle twee
Hij verteerd sowieso niet goed en hij poept nog steeds blubber.
En hij produceert ook heel veel gas in zijn darmen.
Ik heb vandaag maar weer wat anders gehaald haaskarkas,
kijken hoe hij daar op doet.
Dus afwachten maar weer.
Hij kan ook niet alle probiotica hebben,
Dus gaan we maar een yoghurtmaker kopen om zelf wat te maken.
Ik ben ook nog op zoek naar een gehaktmolen om botten te malen want als je last van je darmen hebt kan je ook niet alles eten.

Groet Ton
Door tt-tjes
#785591
Misschien moet je het eerst eens bij 1 diersoort houden, en dat een paar weken geven. Daarna voeg je er weer 1 diersoort aan toe.

Ik ben met Balou ook ruim 1 jaar aan het tobben geweest met altijd diaree, rommelende darmen en buikpijn, dat ging bij hem zelfs zo ver dat hij met zijn staart tussen zijn poten onder de tafel verdween als hij zijn eten kreeg. Bot verteren ging ook heel slecht. Probiotica hielp bij hem ook niet en zuivel was uit den boze.

Misschien is het een idee om eens verse pancreas (niet gemalen) te proberen, gewoon wat bij zijn maaltijd doen. Ik heb dat Balou ook een aantal weken gegeven toen ik net met hem over was op compleet Barf.
Ook kun je bijv. de ribben in kleine stukjes knippen, dan gaat de vertering ook makkelijker (is mijn ervaring met Balou).

Ik wens je veel sterkte met je hond, hopelijk knapt hij snel weer wat op.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 28 jun 2007, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door