Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door an-ne
#785583
over twee weken gaan Puck en ik op puppycursus, nu heb ik begrepen dat je dan beloningsbrokjes geeft?
dat wil ik dus liever niet, thuis geef ik haar hele kleine stukjes kaas.
zal ik die dan maar meenemen of heeft iemand van jullie nog een lekker idee?
Door oebaya
#785648
Tuurlijk kan je kaas meenemen i.p.v. beloningsbrokjes. Maar je kunt ook wat lever kopen, koken, in stukjes snijden en dan op bakpapier drogen in de oven, half uur op 150 graden, ook met hart kan dat, maar een hart is heel groot en dan heb je erg veel, long is ook een mogelijkheid.
succes.
gr.
Nicolette
Door Malamoods
#785652
[quote="oebaya"]
Tuurlijk kan je kaas meenemen i.p.v. beloningsbrokjes. Maar je kunt ook wat lever kopen, koken, in stukjes snijden en dan op bakpapier drogen in de oven, half uur op 150 graden, ook met hart kan dat, maar een hart is heel groot en dan heb je erg veel, long is ook een mogelijkheid.
succes.
gr.
Nicolette

[/quote]

Waarom kook jij de lever Nicolette?

Ik droog ook lever, hart, pens of long... Werkt prima als beloningsmateriaal... Kaas, of stukje appel o.i.d. werkt ook goed...

Rachel.
Door Minna
#785710
Bij mij hoeven ze niet met brokjes aan komen op cursus...kaas, worst, idd lever, kip, gedroogde longen, pens...
Bij sommige cursisten moet je wel praten als een brugman om de brokjes thuis te laten, maar als ze zien dat een hond veel beter werkt voor een stukje kaas dan voor zo'n klontje kleurstof, gaan ze meestal wel over... ;D
Een tip voor je: Maak een top 10-lijst van beloningen, en zorg dat je elke les twee soorten bij je heb, in een jaszak een beloning uit de top 3 en in andere een iets mindere snoepje, zo kan je haar extra lekker belonen voor moeilijkere oefeningen en met de mindere snoep beloon je de makkelijkere dingen/ mindere prestaties.
Veel plezier op cursus!
Door Chi-Girl
#785717
Oh dat is een leuk idee om dat zelf te maken, ga ik ook es aan beginnen denk ik :D
Maar puppies ( en volwassen ) honden trainen doe ik toch altijd ZONDER beloning, ze moeten t voor de fun doen, niet voor t eten ( ik hou niet van honden die op eten gefocussed zijn, laat ze maar op mij gefocussed zijn, als ze iets goed doen krijgen ze een vocale beloning of een aai over hun bol en daar zijn ze dan onwijs blij mee ).
Gebruikersavatar
Door *Monique
#785721
[quote="Chi-Girl"]
Oh dat is een leuk idee om dat zelf te maken, ga ik ook es aan beginnen denk ik :D
Maar puppies ( en volwassen ) honden trainen doe ik toch altijd ZONDER beloning, ze moeten t voor de fun doen, niet voor t eten ( ik hou niet van honden die op eten gefocussed zijn, laat ze maar op mij gefocussed zijn, als ze iets goed doen krijgen ze een vocale beloning of een aai over hun bol en daar zijn ze dan onwijs blij mee ).
[/quote]

:-[ :-[jij werkt toch ook niet voor niets??????
Een hond doet niets voor niets :). En vooral met een beginnende hond/pup is het erg belangrijk dat je JUIST met voer werkt.
Mijn honden zijn gefocust op voer, ja, maar ook gelijk op mij.
Laatst gewijzigd door *Monique op do 28 jun 2007, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#785735
[quote="Annemieke"]
Hoe lang kan je die stukjes gedroogde lever bewaren???
[/quote]

weet ik niet precies maar hier ligt het wel langer als 3 weken. Als ik grotere hoeveelheden klaarmaak, dan doe ik een gedeelte in de vriezer of in de koelkast
Maar als je het goed droogt (heb zelf een droger) kun je het wel lang bewaren denk ik. Ik heb 1 keer een bakje gedroogd spul op het veld laten staan, en was niet goed afgesloten.
Toen ik de week erna weer op het veld was, stond de schimmel er op
Door pallas
#785738
[quote="Chi-Girl"]
Oh dat is een leuk idee om dat zelf te maken, ga ik ook es aan beginnen denk ik :D
Maar puppies ( en volwassen ) honden trainen doe ik toch altijd ZONDER beloning, ze moeten t voor de fun doen, niet voor t eten ( ik hou niet van honden die op eten gefocussed zijn, laat ze maar op mij gefocussed zijn, als ze iets goed doen krijgen ze een vocale beloning of een aai over hun bol en daar zijn ze dan onwijs blij mee ).
[/quote]

Honden die juist erg enthousiast zijn met trainen en druk zijn met spelen kan je juist beter belonen met voertjes! Dan houd zo'n hond langer zijn consentratie bij het leren. Belonen met een aai en stem hoort er natuurlijk sowieso bij.


zelf droog ik vaak konijnelever en eendehart . Laatst heb ik van hertesnippertjes balletjes gedraaid en heel kort met wat olijfolie in de pan gedaan...mmmmmm dat was smullen. Ik had wel meteen de aandacht van álle honden ;D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#785746
zelf droog ik vaak konijnelever en eendehart . Laatst heb ik van hertesnippertjes balletjes gedraaid en heel kort met wat olijfolie in de pan gedaan...mmmmmm dat was smullen. Ik had wel meteen de aandacht van álle honden ;D
[quote][/quote]

IDEE :) :) :)
Door Minna
#785763
Ja das een goede! Ik beloon ook met voer, maar als ik een bak voer op de grond zet letten ze wel op mij en niet op het voer omdat ik de "toegang" ben tot het voer. Ik clicker ook veel, en belonen doe ik met voer, met spelen, balletje...alleen aaien en knuffelen gebruik ik niet als beloning, dat doen ze gewoon thuis op de bank, tijdens het werken hebben ze daar geen behoefte aan. Stem gebruik ik als voorbode van beloning. Maar naar mijn idee moet een hond wel echt een beloning krijgen voor een "job well done". Alleen de eisen moet je natuurlijk omhoog krikken en zo.
Door pallas
#785773
[quote="Minna"]
Ja das een goede! Ik beloon ook met voer, maar als ik een bak voer op de grond zet letten ze wel op mij en niet op het voer omdat ik de "toegang" ben tot het voer. Ik clicker ook veel, en belonen doe ik met voer, met spelen, balletje...alleen aaien en knuffelen gebruik ik niet als beloning, dat doen ze gewoon thuis op de bank, tijdens het werken hebben ze daar geen behoefte aan. Stem gebruik ik als voorbode van beloning. Maar naar mijn idee moet een hond wel echt een beloning krijgen voor een "job well done". Alleen de eisen moet je natuurlijk omhoog krikken en zo.
[/quote]

:offtopic2:  verander jij dagelijks je onderschift of ben ik niet vaak genoeg op Bp?? ???
Door Minna
#785780
Hihi...nee die eerste had ik heel lang, en de vorige een paar dagen en toen zag ik deze nog in mijn album...vond ik lekker vrolijk! ;D
Door pallas
#785786
[quote="Minna"]
Hihi...nee die eerste had ik heel lang, en de vorige een paar dagen en toen zag ik deze nog in mijn album...vond ik lekker vrolijk! ;D
[/quote]

Vind hem heel feestelijk :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door