Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jamie
#785514
ik ben hier net nieuw en heb natuurlijk ook een vraagje... Het gaat om mijn pup van 7 maanden oud, middenslag poedel teefje Ayla. Sinds ze bij mij is (met 9 wk), is ze overgezet op kvv (carnibest) met aanvulling van (blik)vis en pens (smuldier).  Bij de fokker kreeg ze eten uit de pan  :'( en brokjes  :'( :'( ... fokker en ik botsten dus erg daarover  >:(. Ze vond kvv ook maar geld wegbrengerij  :-\. Naja ... iig ... ze heeft al zolang als ik haar ken, erg veel last van veeeeel huidschilfertjes .. ze heeft geen jeuk eraan want het zit overal op haar lijfje. Geen jeuk maar overal schilfertjes, de DA zei dat het hoorde bij de wijk waar ik in woonde: nieuwbouwwijk ... zou komen door de goede isolatie????. Maar mijn 4 jarige reu heeft nergens last van  :-\. Ayla heeft ook (bedenk ik me) meer last van haar oortjes, daar heeft ze wel jeuk aan. Het weghalen vd haartjes en het schoonmaken met earclean (geloof ik) helpt wel een tijdje maar na 2 wk heeft ze weer jeuk. Ze heeft geen oormijt is al gecontstateerd. Ik had op een ander forum over de ' roos'  geschreven en er werd verse vis geadviseerd en euh ff denken groene leem/chlorella/ en nogwat ... ... de vis ben ik nu mee begonnen; haring hebben ze naar binnen gewerkd en het was bijna hilarisch om te zien  ;D ;D hoe. Nu ga ik proberen dat elke week in het menu toe te passen. Ik las ergens anders op dit forum dat de visolie capsules van de HEMA met visolie en omega 3 en 6 ook erg goed zouden kunnen helpen bij huidproblemen? Dus daar ben ik nu ook mee begonnen gisteren. Ze heeft hem netjes opgegeten  :) Heb ik het goed gelezen dat je die capsules zo'n 2 weken mag geven elke dag en dan zo'n 3x per week? Is dat niet wat te veel voor zo'n klein hondje ?? (ze is 7 kg). En mss moet ik iets met die leem/chlorella dinges maar daar weet ik zelf nog zo weinig vanaf ... Oja Ayla is geen show-poedel dus ze wordt niet blootgesteld aan allerlei haar-zooi  :o en de douche heeft ze amper gezien sinds ze hier woont  ???. Uhm kan iemand mss mij nog beetje helpen - bijsturen oid ... plz ik ben zelf beetje  :confused1: alvast bedankt !
Door Losy
#785646
Roos bij pups gebeurt vaak en hoef je zeker geen zorgen om te maken.
De schilfertjes verdwijnen meestal vanzelf .
Door Eef+Stippels
#785705
Goed dat je haar vers voert!

Het is denk ik ook goed dat je met vis/visolie bent begonnen, dat doet de vacht vaak goed, merk ik bij mijn eigen honden ook.

Ik geef mijn honden (35 en 40 kg) bijna elke dag een capsule visolie van 500 mg. Hoeveel mg zijn de capsules die jij geeft?

Hier kun je meer lezen over chlorella:
http://www.chlorella-alg.com/

Groene leem/klei is bedoeld om te ontgiften.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#785708
Ideale vachten voor ophoping van vuil, stof en huidschilfers ::). Naast de visolie zou ik dan ook zeker deze hond regelmatig in bad zetten.......die jeuk komt trouwens vanzelf wel.
Door Jamie
#785957
Lupa schreef: een goed verzorgdpoedel gaat om de 6 weken naar de trimsalon
waarom om de 6 weken? omdat veel mensen verkeerd kammen, wassen enz enz
het beste is om ook zelf tussen door te wassen en/of uit de vilt houden

als je een poedel wast en je weet niet hoe je dat moet doen was je juist vilt erin.
dus visolie ok altijd goed maar vachtverzorging is bijna van levensbelang voor een poedel

en als ik hoor dat 7 maanden niks gebeurd is dan schrik ik wel een beetje :-[

dat heb ik toch niet gezegd  ???  :o ... ik heb alleen gezegd dat ze de douche niet vaak ziet. Met vaak bedoel ik : niet elke 14 dagen of elke week zoals de yorkeshire terrier van mn schoonzusje  :o. Dat noem ik vaak. 

Mijn poedels worden goed verzorgd, elke maand getrimd !! dus vaker dan de trimsalon LOL. Omdat ik hou van kort en lang haar valt niet te combineren met de activiteiten die ik met ze onderneem. Die van mij gaan nooit naar een trimsalon omdat ik ze zelf onderhoud. Ik weet heel goed hoe ik dat moet doen, maar mocht je daar aan twijfelen dan moeten we denk ik op een ander forum discussieren ofzo want het gaat hier toch om BARF ??? :-\.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#785993
Jamie schreef: dat heb ik toch niet gezegd  ???  :o ... ik heb alleen gezegd dat ze de douche niet vaak ziet. Met vaak bedoel ik : niet elke 14 dagen of elke week zoals de yorkeshire terrier van mn schoonzusje  :o. Dat noem ik vaak. 

Mijn poedels worden goed verzorgd, elke maand getrimd !! dus vaker dan de trimsalon LOL. Omdat ik hou van kort en lang haar valt niet te combineren met de activiteiten die ik met ze onderneem. Die van mij gaan nooit naar een trimsalon omdat ik ze zelf onderhoud. Ik weet heel goed hoe ik dat moet doen, maar mocht je daar aan twijfelen dan moeten we denk ik op een ander forum discussieren ofzo want het gaat hier toch om BARF ??? :-\.

Niemand zegt dat je je hond niet goed onderhoud, de verwarring werd gewekt doordat je zelf schreef dat ze amper een badje had gezien met haar 7 maanden.

En inderdaad, daarover hoeven we hier niet in discussie te gaan, wat mij betreft nergens, want als jij zegt dat je haar goed onderhoud geloof ik je meteen.

Ging het over BARF....ik dacht over roos ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door