Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Famke1979
#78421
...Boris is een Mechelaar van bijna 6 (2 Mei 1998 issie van)
Nu heb ik gelezen dat leeftijd eigenlijk niet uitmaakt...om te beginnen met vers voer...

Ik zit er al een tijdje aan te denken maar het kwam er eigenlijk nooit van...nu hebben we echter een 2e koel-vriezer...en dus 1 lade gereserveerd voor Boris...en dus ook daarom dat ik hier nu ben...

Op het moment krijgt Boor brokken van Prins...en dan de rode...eerlijk gezegd heeft hij de hele dag brokken staan...zodat hij kan eten wanneer en hoeveel hij wil...
Het heeft ons heel veel moeite gekost om m op alleen brokken te krijgen...(bij de vorige had hij goedkopie brokken van de c-1000 en ook de vleesbrokken-blikvoer van die zaak...blik kreeg hij elke dag een halve van...wij zijn toen overgestapt op...ik durf t bijna niet te zeggen maar zijn overgestapt op Frol :-X...met daarnaast :-[ :-[ ook blikvoer...tja niemand vertelde ons dat t niet goed was...)
Maar via via leerden we dat dat niet goed was en hebben nu dus Prins...dat eet hij goed...

Wat mij nu opvalt is dat Boor zo verschrikkelijk haart...natuurlijk ligt dat deels aan t weer...maar dit is echt erg...je kan er een nieuwe jas van breien bijna...
Ik ga er ook vanuit dat dit door t voer komt...

Hoe kan ik het het beste aanpakken??? Om over te stappen op vers...gezien Boris de hele dag kunnen eten gewend is...(krijgen ze bij jullie ook tussendoortjes...als beggin strips en markies enzo??? of moet je dat allemaal van de hoeveelheid vers afhalen???)

Ik las ook over kip en andere botten...hoe zit dat met splinteren dan???
Ik heb al veel berichten gelezen...maar vind het allemaal heel veel info...beetje teveel lijkt t wel...vandaar dat ik t ff zo vraag...

(op t moment heb ik een zakkie runderhart liggen...mama heb t meegenomen bij de Appie...hoe geef je zoiets...gekookt...rauw...geroosterd???)
Door diana
#78524
ohhh mooie hond hoor . :P
nou ik kan kort zijn.
ik heb een reu uit het asiel gehaald die erg ondervoed was en daardoor ook heel erg slecht in zijn vacht zat.
heb hem dezelfe dag nog op vlees overgezet .
in mijn geval was dat carnibest.
hij knapte per week op .
het verharen werd eigenlijk na een week of 6 al heel erg minder.
ik zou hem als ik jou was gewoon s,morgens wat vlees geven ewn s,avonds hetgrootste del , maar wanneer je dat "zielig" vindt.....[ hij niet hoor] dan doe je s,morgens wat brokken in zijn bak , maar heeeel erg weinig
en s,avonds zijn vlees
kan van alles zijn.
vele merken zijn hier genoemd
als het maar compleet is.
ik ging er voor hoor.
en met botten zou ik even een week of 3/4 wachten...en dan beginnen met wat kippenvleugeltjes....kipennekken......
succes hoor.
en jaha ik vond het ook eng , maar had ook barfplaats achter me ....... ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#78570
Famke1979 schreef: ...Boris is een Mechelaar van bijna 6 (2 Mei 1998 issie van)
Nu heb ik gelezen dat leeftijd eigenlijk niet uitmaakt...om te beginnen met vers voer...
Klopt
Wat mij nu opvalt is dat Boor zo verschrikkelijk haart...natuurlijk ligt dat deels aan t weer...maar dit is echt erg...je kan er een nieuwe jas van breien bijna...
Ik ga er ook vanuit dat dit door t voer komt...
Dat kan, maar als je je hond over zet op vers heb je ook kans dat hij ook erg gaat verharen.
Hoe kan ik het het beste aanpakken??? Om over te stappen op vers...gezien Boris de hele dag kunnen eten gewend is...
Ik denk dat als je vers geeft hij binnen no-time zijn bak leeg heeft. Ik zou als ik jullie was beginnen met 2x per dag een complete versvlees maaltijd, AHV, Bibi, Carnibest, Duck, Energique oid. Dit kun je in het begin overgieten met kokend water en na een paar dagen rauw geven.
(krijgen ze bij jullie ook tussendoortjes...als beggin strips en markies enzo??? of moet je dat allemaal van de hoeveelheid vers afhalen???)
Ligt eraan, als jouw hond niet te dik wordt hoeft dat niet, als hij niet allergisch is voor granen kun je hem dat zonodig geven.
Ik las ook over kip en andere botten...hoe zit dat met splinteren dan???
Zou nog even wachten met botten tot hij een paar weken op vers zit
Ik heb al veel berichten gelezen...maar vind het allemaal heel veel info...beetje teveel lijkt t wel...vandaar dat ik t ff zo vraag...
;D ;D, daar heb ik nog steeds een last van, maar neem je tijd en wil niet teveel in één keer. Gewoon vragen als je iets niet zeker weet, doe ik ook.
(op t moment heb ik een zakkie runderhart liggen...mama heb t meegenomen bij de Appie...hoe geef je zoiets...gekookt...rauw...geroosterd???)
Ik zou dat om eens uit te proberen rauw proberen te geven, of even de kook erover.
Door Jose
#79376
Die Twee van mij hadden ook de hele dag brokken staan en ik wis ook eerst niet hoe ik dat aan zou pakken. Maar momenteel eten ze een a twee keer daags een bakje vlees. Ik heb de laatste week dat ze brokken hadden goed gekeken waneer ze daar het meeste van aten, dat was hier rond 4 uur. Dus ben ik met vlees ook begonen om 4 uur. Maar omdat ze met vers na de maaltijd gaan liggen en dus de eerste dagen niet meer van de plaats afkwamen na het eten heb ik het langzaam opgeschoven naar 7 a 8 uur savonds. En smorgens krijgen ze ook een deel van hun eten maar dat is een klijner deel en de tijden daarvan wisselen tussen 8 en 1uur net hoe het uitkomt. En ik moet zeggen nooit geen problemen gehad. Ze missen de bakjes brokken niet eens want vlees is veel lekerder.

Hier aten ze ook best veel kluifjes en koekjes maar sinds het vers vlees hebben ze er geen behoefte meer aan. Wil je dat nou wel geven kun je overwegen het van het eten af te halen. Maar voeren doe je met je ogen in het begin gaf ik ook te veel nu geef ik gewoon minder dan dat de grafiek aan zou geven ze hebben het gewoon niet nodig.

Ik wilde eerst niet in een keer over gaan en was dus begonnen met twee dagen vers en twee dagen brokken, maar eerlijk gezecht beviel me dat dus niet en na een week heb ik ze gewoon in eens over gedaan op vers. Ik mijn geval was dat carnibest. Heb wel ook de eerste dagen overgoten met warm water.

Maar ik zou zeggen ga der voor je zult ervaren net als ik dat het vanzelf goed komt. En vraag maar raak heb ik ook gedaan en nog.
Door laura
#80354
Net als Jose ook zegt, houd goed in de gaten wanneer je hond van de brokken eet.
Onze mechelaar had ook altij onbeperkt brokken. We hebben goed opgelet en zij gaat eten als wij alles op hebben, net alsof dan het speeksel opgang komt, ze ligt nogal eens te lekkerbekken bij de tafel!

Wij zijn nu ongeveer een maand over op volledig vers.
Eerder zogen we ivm de hondenharen. Nu moeten we zuigen omdat er stof en zand ligt. Misschien dat ze deze tijd van het jaar minder verhaart, maar ik vind het wel typisch!

Succes ermee en ik zou er echt voor gaan. Ik denk dat het handig is als je de menu's van anderen een beetje doorleest....

En anders gewoon vragen, werkt het snelste!
Door Peet
#80578
Leeftijd maakt volgens mij niet uit hoor....Ik wist eerst ook niet van vers vlees enzo, dus moest Beau eerst bijna 10 worden om over te schakelen naar kant en klaar vers vlees.....en die ouwe doet het er prima op!!!
gewoon doen, je hond zal er blij mee zijn!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door