Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#784959
Heb ik weer :'(
Tilly haar vader blijkt dit dus te hebben en is direct uit de fok genomen. Alle honden van dit nest zullen in september naar Utrecht gaan om onderzocht te worden en er zal een stukje lever worden afgenomen (onder narcose).
Ik zoek dus Nederlandse artikelen hierover.
Ik weet even niet, wat ik verder moet zeggen :-\
Laatst gewijzigd door Ine op ma 21 jan 2008, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#784968
oef.....dat is niet mis.....Als je zoekt in combi met Bedlington terrier vind je als het goed is heel veel artikelen. Vooral op pub-med.
Door Ine
#784988
Kruimel schreef: Oh nee toch Ine  :o :o :o Jeetje meid, hoe is het toch mogelijk!
Enig idee hoe het met de erfelijkheid zit?
Dat is het probleem, ze weten het niet helemaal. Bij de NLV wordt hier ook onderzoek naar gedaan in samenwerking met Utrecht.

Ik ga na het trainen vanavond eens verder zoeken over de Bedlington, daar had ik al iets van gevonden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#784993
Hè wat vervelend zeg  :-\ :-\

Ik ken koperstapeling eigenlijk ook alleen maar bij de Bedlington. Ik zal eens even kijken of ik wat kan vinden op pubmed.
Door Femke
#785006
Ine schreef: Heb ik weer :'(
Tilly haar vader blijkt dit dus te hebben en is direct uit de fok genomen. Alle honden van dit nest zullen in september naar Utrecht gaan om onderzocht te worden en er zal een stukje lever worden afgenomen (onder narcose).
Ik zoek dus Nederlandse artikelen hierover.
Ik weet even niet, wat ik verder moet zeggen :-\

sjonge wat een ellende Ien  :-\ :-\ :-\ :-\
Door Jolly
#785017
dit is ff een flinke PIEPPPPPPPPP zal niet herhalen wat ik net eruit floepte. :(

Ik ga nu even precies lezen wat het is, maar als een hond door iets uit de fok wordt genomen, dan weet ik wel dat het niet goed is.  :-\ :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#785023
Tjonge jonge.....heb jij weer :-\
Ik weet er niet veel van, alleen dat het niet goed is en het een erfelijkheidsfactor heeft.
Door Sella
#785058
Bah veel sterkte.
Ik neem aan dat ze er achter kwamen omdat de reu ziek was? Gaat het nu wat beter met hem waren ze er nog op tijd bij?
Wat is dat toch weer schrikken Ineke.
Ik neem aan dat die biopten in het kader van onderzoek zijn omdat ze nog niet superveel weten over hoe het nu overerft?
Het hoeft toch niet te betekenen dat jou mooie meiske ziek wordt?
Veel sterkte voor jou en alle betrokkenen. Wat je plannen ook zijn met je hond de gezondheid is toch altijd je belangrijkste prio.
Laatst gewijzigd door Sella op di 26 jun 2007, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#785186
Na het lezen van enkele sites, snap ik niet, waarom er een stukje lever nodig is. Bloed schijnt al voldoende te zijn. http://www.gencouns.nl/tariefhond.html
Ik ga dus eens even met de rasvereniging praten, welke methode zij voor deze afwijking volgen.
Maar dit doet echt pijn :'(
Juist omdat ik Tilly heb genomen, omdat ikzelf cataract in de lijn had zitten. :-\
En dan bedenk je je ineens: 1ste zwarte lab, HD optimaforma en allergie voor zo goed als alles. 1ste bruine een aangeboren, niet erfelijke leverafwijking, waardoor hij maar 2 1/2 jaar is geworden. Nu de 1ste blonde en dan dit :-\
Sorry, maar moest het even kwijt! :-[
Door Ine
#785196
Lupa schreef: en wordt een hond daar ziek van,of kunnen ze drager zijn?
weet je meer erover?
Ze kunnen drager zijn, maar ook lijder.
Door roefus
#785198
Sjee Ine, wat een gore ellende  :'( :'( :'(
Ik heb er werkelijk nooit van gehoord, weet er helemaal niets van.
Maar inderdaad, als een hond uit de fok genomen wordt, dan zal het zeker niet best zijn.
Wat ontzettend triest voor je  :'( :'( :'(
Heel veel sterkte meis, ik weet even niet wat ik moet zeggen  :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door