Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#784382
en met zwaar mank bedoel ik ook zwaar mank.
Hij gebruikt zijn gehele rechtervoorpoot niet en piept zelfs als ik eraan kom.
Chasey de bikkel , de sterke, de stoere die nooit piept. :-\ :'(
Hij durft niet eens te lopen op 3 poten, dan verkrampt hij zowat.
Ik heb gevoelt en gezocht in zo'n voetzool, daar zit niets in, maar ga ik hoger dus richting elleboog en schouder dan is het PIEP.
Vanochtend met ochtendloopje nergens last van, toen ik de mannen en Fenna naar de kleiweg bracht rond half 9 ook niets, toen ik echter om half 11 terug was en de mannen uit de arena haalde merkte ik meteen dat Chasey mank was en zelfs zo erg dat hij niet naar de konijnen wilde rennen.
Hij heeft dus iets raars gedaan in de arena of misschien wel in combi met het wandelen in hemmeland gisteren weer een spieroverbelast ofzo.
(bij god ik hoop zo dat dat het is en niet erger)

Kortom over een kwartier vertrekt Peter met Chasey richting Da.
Fenna is zonet al ondergebracht bij oma en ik ga dalijk te trainen met Pim.
(hopelijk kan ik m'n koppie erbij houden)

Liggen durft hij met moeite te doen, maar heeft duidelijk pijn.
Laatst gewijzigd door Jolly op di 26 jun 2007, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#784393
Ik heb hem bij thuiskomst meteen elk half uur een traumeeltabletje gegeven en dat 2 uur lang.
Ik hoopte dat het dan minder werd, maar helaas.

Peter gaat nu proberen Chasey in de auto te krijgen. :-\
Door Jolly
#784417
Ik hem maar even geholpen Chasey in de auto te krijgen, want Peter moest hem tillen, chasey verzet geen stap meer.

Zijn elleboog is dikker en warmer dan normaal dus daar zal het gedonder wel zitten.

:'( snif m'n ouwe ventje.
Door Jolly
#784548
Ik ben terug van training en Peter was ook al thuis(gelukkig, andersd was het heel erg erg geweest).

Zeer waarschijnlijk heeft hij zijn elleboog dus zwaar verstuikt/gekneusd.
Hij heeft een flinke pijnstiller gekregen en een flinke ontstekings remmer, allebei als injectie.
Hij heeft ook een setje pillen mee gekregen die hij niet op nuchtere maag mag hebben. Motricit 400 mg.
2 x daags 1/2 tablet.

Hij moet morgen al veel beter lopen, en met 2-3 dagen helemaal weer "normaal" zo niet dan is de kans groot dat er toch een scheurtje in het bot zit en moeten er foto's gemaakt worden.

Peter is net met hem stukje gaan lopen voor te plassen en hij loopt al iets beter.
Ik hoop dus op een snel herstel
oww ja hij heeft 14 dagen verplichte lijnrust.
Door Jolly
#784581
margreet schreef: Gelukkig een duidelijke diagnose,daar kan je tenminste wat mee :-*
ja deze da is anti vers/raw, maar respecteerd mijn mening hierover en ook over het anti overent beleid dat ik voer (zijn zijn woorden ;))
Hij is voor zulke nood gevallen super.
Was wel erg verbaasd Peter te zien in de praktijk, hahahah
Door tieneke
#784601
Hou hem echt de komende week rustig en zeker niet zomaar zonder toezicht laten lopen,Tara had een paar maanden terug ook een vreselijke manke voorpoot waar ze niet eens op staan kon en dit heeft een kleine week geduurd voor er verbetering was,dus geef het vooral de tijd om tot rust te komen zeker met een zware kneuzing  ;)
Ook hierna zeker geen gekke dingen laten doen de komende weken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door