Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tigger
#783226
Even een vraag voor vrienden. Zij willen hun honden (deels) overzetten op de vleesmix nr 1 van Herby. Drie honden staan nu op carnibest natuur en de andere 4 staan nog op brokken.
Vleesmix nr1 bestaat uit: zeer fijn gemalen ,vaste samenstelling 60% rundspiervlees 20% kipkarkas 20% pens 1000 gram €1.25. Is het nu verstandig om dit nog aan te vullen met groentes? Zo ja;  hoeveel per kg of per hond dan?
Door pallas
#783229
Ligt er aan hoe vaak per week ze dit gaan geven. Je zegt dat ze het deels willen geven, heb je enig idee? willen ze combineren met CB of met brokken of zo?
Door roefus
#783234
[quote="Vivian"]
Even een vraag voor vrienden. Zij willen hun honden (deels) overzetten op de vleesmix nr 1 van Herby. Drie honden staan nu op carnibest natuur en de andere 4 staan nog op brokken.
Vleesmix nr1 bestaat uit: zeer fijn gemalen ,vaste samenstelling 60% rundspiervlees 20% kipkarkas 20% pens 1000 gram €1.25. Is het nu verstandig om dit nog aan te vullen met groentes? Zo ja;  hoeveel per kg of per hond dan?

[/quote]

Als ik dit zou geven, dan zou ik het niet slechts aanvullen met groente.
Ik zou i.i.g. voor wat extra vleesbot kiezen, want 20% kipkarkas lijkt me heel minimaal, wat betreft de calcium.
Tenzij het echt puur karkas is, helemaal kaal.
Ook zou ik een stukje lever toevoegen en iets van hart/nier.

Maar oké, als ze er carnibest bijgeven, dan komt het wellicht niet zo nauw.
Door tigger
#783268
Het gaat waarschijnlijk gecombineerd worden met carnibest, maar de bedoeling is om het uiteindelijk wel volledig te gaan voeren. Zowiezo gaan er geen brokken meer worden gevoerd. Dus het zal dagelijks gegeven gaan worden. Het percentage vleesbot was ook een twijfelpunt; dus waarschijnlijk wordt er ook nog een paar keer in de week vleesbotten toegevoegd.
Door Femke
#783329
ik zou er ook minstens lever en hart aan toe gaan voegen. Verder vraag ik me af hoe fijn gemalen 'zeer fijn gemalen' is, maar de ervaring zal wel uitwijzen of ze het niet té fijn vinden  ;)

Verder vind ik het wat weinig variatie, maar goed dat geldt in wezen voor alle KVV's  :)
Door Prince01
#783346
maare heb vraagje, ik geef dus smuldier compleet, ik voer wel eens pens erbij of zalmkop, kippenpoten, maar eigenlijk hoef dat niet, want het is compleet maar krijg je dan zeker weten geen gebrekken aan voedingstoffen, of moet je iegelijk wel iets erbij doen standaard, en wat kan ik erbij doen wil wel een x een vleesbot ofzo erbij doen, welk bot moet ik dan hebben, en is het afval of koop je het bij een winkel, groeten
Door Femke
#783524
[quote="Damm"]
maare heb vraagje, ik geef dus smuldier compleet, ik voer wel eens pens erbij of zalmkop, kippenpoten, maar eigenlijk hoef dat niet, want het is compleet maar krijg je dan zeker weten geen gebrekken aan voedingstoffen, of moet je iegelijk wel iets erbij doen standaard, en wat kan ik erbij doen wil wel een x een vleesbot ofzo erbij doen, welk bot moet ik dan hebben, en is het afval of koop je het bij een winkel, groeten
[/quote]

als je naast de KVV wat barf wil voeren dan hoef je je nog niet druk te maken over percentages zolang je nog minstens de helft Smuldier voert.

Wel zou ik op de volgende dingen letten:
Geef geen orgaanvlees extra, dat zit meestal al genoeg in KVV
Je kunt diersoorten geven die niet in KVV zitten, zoals vis, lam of geit
Geef ook eens een rauw eitje of een beetje gepureerde groenten of gepureerd fruit. Of wat gekookte groenten die over zijn van je eigen maaltijd.

Als je botten wil gaan geven, lees dan eerst het bottendocument door! Begin met beginnersbotjes zoals platgeslagen kipkarkas, kipnekken, eendennekken. Zwaardere botten kan je hond mogelijk nog niet verteren. Deze dingen kun je bestellen/kopen bij je poelier of barf leverancier.
Later kun je ook eens een lamsribbetje of een geitenrib of een zalmkop gaan voeren, dit zijn meer botten voor gevorderen.
Strot en/of slokdarm is ook altijd leuk voor je hond, daar zijn ze vaak wel even druk mee.
Door bumper
#783631
Ik geef 2 dagen vleesmix 1 en dan een dag barf.Dat is vis of vlees met bot.Ze krijgen geregeld groente en fruit,moet ik nu nog wat aan het menu toevoegen.Oja en elke dag een blokje schapenvet met knoflook.
Door Lizzy
#783673
[quote="Vivian"]
Het gaat waarschijnlijk gecombineerd worden met carnibest, maar de bedoeling is om het uiteindelijk wel volledig te gaan voeren. Zowiezo gaan er geen brokken meer worden gevoerd. Dus het zal dagelijks gegeven gaan worden. Het percentage vleesbot was ook een twijfelpunt; dus waarschijnlijk wordt er ook nog een paar keer in de week vleesbotten toegevoegd.

[/quote]

Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik zo'n mengseltje van rund, rund en kip van ze lang-zal-ze-levens-dagen nooit als enige voer zou gaan voeren. Dat lijkt me echt hoogst onverstandig. Ten eerste mis ik afwisseling (van Carnibest kun je dan tenminste nog meerdere smaken voeren. Daar zou ik zelf ook never-nooit 1 smaak van voeren) in diersoorten, ten tweede mis ik orgaanvleessoorten zoals lever, nier, hart. Verder zit hier veel te veel spiervlees en pens in en die 20% kipkarkas, is dat kaal karkas of is dit ook nog eens een deel vlees?
Door pallas
#783683
[quote="Vivian"]
Het gaat waarschijnlijk gecombineerd worden met carnibest, maar de bedoeling is om het uiteindelijk wel volledig te gaan voeren. Zowiezo gaan er geen brokken meer worden gevoerd. Dus het zal dagelijks gegeven gaan worden. Het percentage vleesbot was ook een twijfelpunt; dus waarschijnlijk wordt er ook nog een paar keer in de week vleesbotten toegevoegd.

[/quote]


Volgens mij worden deze vlees mixen niet verkocht als compleetvoer. Ik zou het dus zeker niet dagelijks willen geven, uitsluitend als aanvulling in een barf menu misschien.
Door tigger
#783711
Ik kan me voorstellen dat het wat eenzijdig is; maar het lijkt mij toch beter dan brokken?? Voor degene die brokken voert is het een behoorlijke overgang om van de brokken af te stappen; dit is een begin. Ik zal in ieder geval het commentaar van hier meegeven (en mijn eigen) daar kunnen ze vast weer verder mee :).
Door Lizzy
#783720
[quote="Vivian"]
Ik kan me voorstellen dat het wat eenzijdig is; maar het lijkt mij toch beter dan brokken?? Voor degene die brokken voert is het een behoorlijke overgang om van de brokken af te stappen; dit is een begin. Ik zal in ieder geval het commentaar van hier meegeven (en mijn eigen) daar kunnen ze vast weer verder mee :).
[/quote]

Nou, als dit spul niet volledig is en deze eigenaren voeren er niks bij: dan denk ik persoonlijk niet dat het beter is dan brokken.....
Door Henk en Donja
#783833
[quote="Vivian"]
Even een vraag voor vrienden. Zij willen hun honden (deels) overzetten op de vleesmix nr 1 van Herby. Drie honden staan nu op carnibest natuur en de andere 4 staan nog op brokken.
Vleesmix nr1 bestaat uit: zeer fijn gemalen ,vaste samenstelling 60% rundspiervlees 20% kipkarkas 20% pens 1000 gram €1.25. Is het nu verstandig om dit nog aan te vullen met groentes? Zo ja;  hoeveel per kg of per hond dan?

[/quote]

Ik denk dat herby's mix vlees bedoelt is als gemaksproduct voor mensen die barfen. Zeker niet iets om dagelijks te voeren.

Na de zomer brengt smuldier overigens bakjes vlees in een compleet versie uit in de supermarkten, als dagelijkse voeding lijkt me dat dan wat geschikter als kosten een overweging zijn. Gezien het aantal honden waar het hier over gaat lijkt me dat wel logisch. Misschien is het samenstellen van een barfmenu wat dat betreft al helemaal geen gek idee, barfen voor een flink aantal honden maakt het wel heeeel aantrekkelijk financieel gezien.
Door lightning
#783919
ik heb ze wel besteld... meer vanwege 1 hond kyra de reden hebben de meeste hier wel gelezen qua haar darmen.... als ze tegen die mix kan ben ik al een heel end en kan ik het nog aanvullen tot wat zij kan verdragen.... daarom heb ik ze wel besteld.... wetende dat het niet compleet is maar wel van plan om het aan te vullen.... kan volgens mij geen kwaad om dit een paar keer in de week te geven
Door tigger
#784192
[quote="Lizzy"]
Nou, als dit spul niet volledig is en deze eigenaren voeren er niks bij: dan denk ik persoonlijk niet dat het beter is dan brokken.....
[/quote]
Even doorgevraagd; het gaat gecombineerd worden met vleesbotten, groentes, de andere vleesmixen, ander orgaanvlees en brokkendagen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door