Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yoecky
#783458
Hoi,

Heb een reutje Ricky van 10 jaar. Ben vrijdag naar de dierenarts gegaan omdat hij een versnelde ademhaling had. Voor de rest eet hij zeer goed, is niet vermagerd, zijn hart is goed, speelt, is nog zeer actief. De dierenarts heeft wel in zijn hals vrij dikke lymfeklieren ontdekt. Voor zekerheid heeft hij bloed afgenomen waarvan ik maandagavond de uitslag krijg. Dus voorlopig weten we nog niets maar zijn ademhaling blijft versneld.
Ben er niet gerust in. Je hoort tegenwoordig niet veel goeds. Ben op internet gaan zoeken maar vind telkens bij versnelde ademhaling dat de hond lusteloos is, vermoeid, vermagerd, geen eetlust heeft,enz... Maar dat heeft Ricky allemaal niet. Je merkt aleen maar een versnelde ademhaling.
Hij is wel allergisch voor gras en op het moment is het erg. Hij heeft hiervoor drie weken geleden spuitjes gehad en ook pilletjes (prednisolone) maar die neemt hij elk jaar tot het graspollenseizoen over is. (dus van maart-april tot september-oktober)Heeft iemand misschien iets gelijkaardig meegemaakt?
Ben zeer ongerust en denk het ergste.

Groetjes Yoecky
Door yoecky
#783750
Bedankt Lil en Lizzy voor de steun.
Zal blij zijn als het morgen is.
Wil hem nog niet kwijt. En zijn broertje kan niet zonder hem (Yoecky ook een reutje van 10 jaar maar uit een andere nest)

Groetjes
Yoecky
Door yoecky
#784872
Hoi,

Ben ik weer. Heb gisterenavond de bloeduitslag gekregen van mijn reutje Ricky. Gelukkig niets ernstigs, denk ik toch. Zijn witte bloedcellen waren verhoogd en zijn leverwaarden ook. Dit kan wijzen op een leverontsteking zei de dierenarts.
Ik moet nu stoppen met zijn prednisol en dan kijken of dit binnen enkele dagen effect heeft op zijn versnelde ademhaling. Zou kunnen dat zijn lever gezwollen is en dat hij hierdoor sneller ademt.
Dus afwachten.
Echt gerust ben ik er toch niet in. Maar zullen maar hopen hé.

Groetjes
Yoecky
Door yoecky
#785478
Hoi,

Heb weer contact opgenomen met de dierenarts en deze zegt dat ik moet wachten tot volgende week dinsdag. Dan moet ik me terug aanmelden.
Hij beweert dat Ricky's lever tijd nodig heeft om te herstellen. Hij zegt ook dat dan zijn ademhaling weer normaal zal zijn.
Zou volgens hem echt te maken hebben met die prednisol pillen en die spuiten erbij die hij gekregen heeft voor zijn grasallergie.
Deze zouden te zwaar geweest zijn. Nu hij heeft al enkele jaren zo'n combinatie gekregen en nooit iets van geweten. Maar zegt de dierenarts Ricky wordt ouder en zijn lever zou er minder tegen kunnen.
Dus wachten we af. Nu ik hou hem nauwgelet in het oog hoor.
Maar ziek is hij niet. Hij eet heel goed, drinkt normaal, speelt met zijn broertje en heeft nog steeds een hoop kabaal als er iemand binnenkomt.
We zullen maar afwachten en zien wat het volgende week dinsdag geeft.

Groetjes en toch bedankt voor de tip. had ik zelf nog niet aan gedacht.
Yoecky
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door