Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#783312
Is het beter om schone pens te geven dan helemaal geen pens.

Ik zou niet weten waar je vuile pens kan kopen en ik vind de lamspens van de IC in Rotterdam wel makkelijk.

Ik lees in het boekje van Tannetje (leuk boek trouwens) dat je veel beter vuile pens kan geven, lees ik ook overal maar ik geef tot nu toe schone pens.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#783320
marga1953 schreef: Is het beter om schone pens te geven dan helemaal geen pens.


Ja
Ik zou niet weten waar je vuile pens kan kopen en ik vind de lamspens van de IC in Rotterdam wel makkelijk.

Vuile pens kun je vaak alleen rechtsteeks bij en slachter kopen. Meestal rund en het is groot en vies

Ik lees in het boekje van Tannetje (leuk boek trouwens) dat je veel beter vuile pens kan geven, lees ik ook overal maar ik geef tot nu toe schone pens.

Tja, als je er niet aan kunt komen is het niet anders. Tis geen wereldzonde hoor.
Door roefus
#783334
Vuile pens kon ik in de buurt krijgen, gewoon bij een slachthuis.
Rook niet eens zo vuil, zelfs aangenaam  :D , en er zat nog vanalles in, grasjes en halmen.
Maar ik zag geen stront,
Ik heb hem ook ooit ergens besteld, en dat wat stront-massa.
Ik vroeg me toen af of het wel pens was, of eerder een maag verderop  :-\
Ik vond het in ieder geval troep en mijn honden waren ook niet enthousiast.

De laatste keren heb ik schapenpens via Herby, die oogt eigenlijk redelijk schoon (dus ik denk dat die redelijk flink gespoeld is).
Maar ja, de honden vinden hem lekker.
Ze vonden overigens de pens uit het eerdere slachthuis ook geweldig (en die was wel vuiler en volgens mij ook niet flink gespoeld).
Door roefus
#783336
Feitelijk denk ik dat schone pens niet erg veel waarde heeft.
Meer bindweefsel.
Maar er zit niets in of aan wat meerwaarde geeft.
Fluit me terug  ;D....het is wat ikzelf denk.
Door Prince01
#783341
ik heb gewoon vuile pens gehaald bij de dierenwinkel ligt gewoon in vriesvakken, ik wil morgen pens geven dus, maare het is een stuk van 500 gram en chico weeg ongveer tussen de 13 en 14 kilo kan ze dit in 1 x hebben, en hoelaat kan ik het beste geven ik zie het gewoon als een hele maaltijd, groeten
Door roefus
#783342
Damm schreef: ik heb gewoon vuile pens gehaald bij de dierenwinkel ligt gewoon in vriesvakken, ik wil morgen pens geven dus, maare het is een stuk van 500 gram en chico weeg ongveer tussen de 13 en 14 kilo kan ze dit in 1 x hebben, en hoelaat kan ik het beste geven ik zie het gewoon als een hele maaltijd, groeten
Ik weet niet hoeveel ze normaal eet.
Tja, ik ben al gauw geneigd om te denken 'laat ze maar eens eten'  :D
Overigens is de meeste pens (ook uit dierenwinkels) die onder de naam 'vuile pens' verkocht wordt, een keer gespoeld.
Door Prince01
#783344
Zo das snel antwoord,
jaah meestal krijg ze rond de 250 en 300 gram .
jaah ik laat der morgen maar lekker kauwen, en hoelaat kan ik het beste doen rond een uur of 11 of 12, omdat ze der eerste maaltijd rond half 8 krijg, en in de aaf rond 5 uur,
groeten
Door roefus
#783350
Damm schreef: Zo das snel antwoord,
jaah meestal krijg ze rond de 250 en 300 gram .
jaah ik laat der morgen maar lekker kauwen, en hoelaat kan ik het beste doen rond een uur of 11 of 12, omdat ze der eerste maaltijd rond half 8 krijg, en in de aaf rond 5 uur,
groeten
Sorry, ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
Ze krijgt de eerste maaltijd rond half 8 in de ochtend?
En ze krijgt ook nog een maaltijd in de avond rond 5 uur?

Wat bedoel je dan met die 250 en 300 gram?
Is dat een dag-totaal?
Of is het wat je per maaltijd geeft?
Door tada
#783565
je kan bij ranzijn (tuincentrum) ook buile penslappen van een kilo krijgen,kosten dacht ik iets van € 1,30 de kilo.
Door petrap
#783767
marga1953 schreef:
Ik zou niet weten waar je vuile pens kan kopen en ik vind de lamspens van de IC in Rotterdam wel makkelijk.
Ik haal de vuile pens bij Van der Mark in Nieuwerkerk a/d IJssel. Een kwartier rijden vanaf Zoetermeer ;). Het adres staat vermeld in het topic `à la carte`. De runderpens kost euro 0,95.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door