Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#781962
Ik heb weer eens een vraag..... ::) ::) ::) Joris is over het algemeen geen makkelijke eter vwb kalkoen- en eendennekken. Als ik hem echter 's ochtends als we terugkomen van de wandeling (meestal zo'n 1-1,5 uur losloop) een eenden- of kalkoennek (stukje hoor, maar toch behoorlijk kauwwerk) geef is het binnen no time weg.

Nu vraag ik me dus af of hij het 's avonds niet gewoon weigert omdat hij:
a. geen honger genoeg heeft
b. geen zin om zoveel moeite te doen

Hij eet 's avonds namelijk wel altijd kipkarkas, hazenbout (-karkas) of lamsribben, da's geen enkel probleem. Maar ik blijf het zo raar vinden van die nekken...... ??? ??? ???
Door Minna
#782082
Nee die van mij geven altijd een perfecte "ik ben erg zielig en heb nog nooit geen eten gehad" demonstratie, als het nou 5 uur 's octends is of 12 uur 's nachts, alles is binnen no time op. (nou ja, dan praat ik over de grote honden, Pika miept onafhankelijk van tijdstip, vandaag at ze aan een ruk door haar bakkie leeg, zonder het eerst te "sorteren"...)
Eten J&J altijd twee keer daags? Misschien heeft hij 's avonds gewoon geen honger, zou je hem misschien als proef gewoon een keer per dag eten kunnen geven?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#782089
J&J eten dus 1x daags, maar dan eet Joris regelmatig 's avonds bepaalde botten (kalkoen- en eendennekken) dus niet op..... >:( >:( >:(

Terwijl hij die 's ochtends wel op wil eten! ::) ::) ::)
Door Lizzy
#782139
Ik ben bang dat ik hier geen ervaring mee heb.... Ik heb drie monsters.... Die lusten iets en vreten het in no time op. Of ze lusten het niet en dan eten ze het nooit. Best makkelijk, zulke zwart/witte honden ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#782147
Lizzy schreef: Best makkelijk, zulke zwart/witte honden ;D
Zeg dat wel..... :D :D :D Gelukkig heb ik hier 1 ruwharige zwart/witte teckel en de andere gaat ook nog wel, met een beetje aanpassing.....
Door Yvonne K
#782165
Nee dat probleem ken ik ook niet bij mijn honden.
Maar honden kunnen rara wezens wezen en wie weet hoe dat in dat koppie werkt. Misschien een keer een voor hem nare ervaring gehad toen hij 's avonds nekken stond te eten? En zo de link gelegd om 's avonds geen nekken meer te willen eten....
Door conleeuw
#782444
weet je, het kan iets te maken hebben met net een flinke inspanning te hebben gedaan. Weet je nog toen Jazz zo mager was, toen wou zij ook niet eten, maar aan het eind van de wandeling was ze kennelijk wel honger, dan at ze grond wat haar betreft, nou lust zij graag een portie grond, maar het was wel opvallend dat ze aan het eind van de wandelling echt aan het vreten sloeg, alleen als ik thuis kwam, dan was de vreetbehoefte kennelijk toch weer over, want als ik haar dan haar vlees wilden geven, dan hoefden ze het niet meer.  ik heb toen satin balls meegenomen en aan het eind van de wandelling gegeven, dat ging er ook in als zoetkoek, ook toen mijn auto gestolen was en ik hier in de buurt liep, aan het eind van de wandelling at ze wel. Ik heb zo het idee dat het aan de hoeveelheid verbrande energie lag. Mischien als ze dan een tijdje tot rust komen zijn ze weer hersteld en hebben ze geen honger meer (ik weet niet of het aan bloedzuiker kan liggen, maar meen dat honden niet zo'n grote schommeling in bloedzuiker krijgen als mensen, dus mischien gewoon toeval?)
Door Mevroi Kruim
#782596
Connie, misschien is haar suikerstofwisseling niet optimaal? Als ze tijdens een wandeling veel verbruikt en niet direct aanvult zoals andere honden kanz e op dat moment scheur-honger hebben; op het moment dat het bloedsuikergehalte na rust weer in orde is heeft ze geen honger meer.
Dat wordt dus zakken pens mee naar de hei  ;D ;D ;D
Door conleeuw
#782616
Kruimel schreef: Connie, misschien is haar suikerstofwisseling niet optimaal? Als ze tijdens een wandeling veel verbruikt en niet direct aanvult zoals andere honden kanz e op dat moment scheur-honger hebben; op het moment dat het bloedsuikergehalte na rust weer in orde is heeft ze geen honger meer.
Dat wordt dus zakken pens mee naar de hei  ;D ;D ;D
whahaha, als ik niet de honden van de hei zo meekrijg, dan zeker wel alle vliegen ;D ;D nee, ik denk dat ik wel iets moet verzinnen, maar wat, kippennekjes mee, half gevroren, dan zijn ze mooi ontdooid als we terug komen bij de auto :-\ nee hoor, ik moet nog even diep nadenken over hoe en wat de oplossing is. Soms is de grond eten namelijk zo erg dat ze later zand drollen produceert, ik beloof je, het is gewoon zand in een drol form, grappig, mijn vader zou zeggen, nou mooi, is haar maag en darmen weer gepoetst, maar...... liever toch niet :-\ ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door