Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#782427
kwam vanmorgen uit bed en heeft 1 hond giga gekotst maar het ergste is niet zo'n klein beetje ook en het was allemaal bloed, vers bloed, diep rood en er zaten geen stukjes in!
Hij oogt niet ziek, is zoals altijd even vrolijk en staat nu net te eten.
Gisteren ook niets bijzonders, een dag als altijd.
Hij heeft alleen gister zijn frontline druppels gekregen, verder echt niets bijzonders.
Ik zou het liefst naar de DA rennen maar manlief wil het even aankijken, hebben jullie zoiets weleens bij de hand gehad en wat zouden jullie doen.
Hij staat nu overigens wel heel veel te drinken.
Help ------
ellen
Door Hanny
#782438
Je schrijft net, dat hij met smaak eet en veel drinkt. Hij heeft veel gespuugd, dus is vocht kwijt.
Het is nu al weer wat later, dus als het verkeerd is, zal het er al wel uit gekomen zijn. Dan naar de arts.
Zo niet, dan denk ik, dat ik zou proberen om mijn angst binnen de perken te houden en het even aan te zien.
Laat je wat weten?

Hanny
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#782439
heb toch de DA gebeld en ik moet er om 8 uur zijn, heb er toch geen rust van.
Het was zo veel bloed!!!!!
zodra ik thuis ben laat ik het jullie weten.
ellen
Door Femke
#782440
heel verstandig, ik zou het in dit geval ook niet vertrouwen, klinkt mij toch als een bloeding ergens....

Heel veel sterkte  :-*
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#782527
zijn net terug, hij heeft een algemeen onderzoek gehad je kent het wel---hart en longen luisteren, in bek gekeken, temp. opgenomen en buik gevoelt----------niets bijzonders!
Alleen wordt hij nu wel steeds slomer en slenterd een beetje dus hij wordt vanmiddag opgenomen omdat ze een echo willen doen en wat verdere onderzoeken omdat zo'n hoeveelheid bloed niet normaal is en dus ook ergens vandaan moet komen.
Ze vertelde me heel voorzichtig dat ze aan een tumortje in de maag of anders aan een maagzweertje dacht hoewel hij eigelijk daar te jong voor is(3 jaar). We moeten dus nog even afwachten maar ondertussen kan ik zo al een paracetomol of 2 innemen omdat ik al knallende koppijn heb.
Vind het altijd nogal erg al;s m'n jongens wat hebben en daarbij zie ik er tegen op om hem vanmiddag daar achter te laten zowel voor mezelf als voor hem.
Hij heeft nog nooit iets gehad en weet dus niet wat hem overkomt.
Het liefst ben ik erbij als ze die echo maken.Ga ik ook vragen, woon per slot vlak bij en kan er in 1 minuut zijn.
laat vanmiddag of vanavond nog wel iets van me horen(lezen).
ellen
Door Lizzy
#782536
Ach Ellen, wat een toestanden :(! Ik ga voor je duimen. Heel veel sterkte! En op zich mag het geen probleem zijn, lijkt me, om mij een echo aanwezig te zijn. Dat kan ook prima zonder narcose.
Door Hanny
#782542
Ik keek net even, hoe het met hem is.
Als je vraagt en duidelijk maakt, dat je graag wilt blijven vanmiddag, zal dat vast wel kunnen.
Als hij echt onder narcose moet, merkt hij toch niets, dus dan kun je ook wel thuis zijn, maar anders, gewoon vragen.
Sterkte,

Hanny
Door henneke
#782544
jees meid sterkte zeg ik zou ook direkt naar de da zijn gegaan hoor er zijn een hoop dingen die je even af kan wachten maar hiermee zou ik ook direkt in de auto springen , ik hoop en duim dat het niets ergs is  :-*
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#782581
dit is echt een hart onder de riem al die reakties van jullie!!!
Harstikke lief!
Hij heeft net weer heel veel staan drinken, een hele bak terwijl ze eigenlijk hier nooit zoveel drinken.
Hij ligt nu onder de tafel een beetje zielig te zijn.
Moet zeggen dat mijn andere 2 honden hem helemaal met rust laten.
zelfs mijn pup van bijna 5 mn laat hem met rust terwijl die kleine hem altijd aan het uitdagen is.
Lijkt wel of we allemaal een beetje van slag zijn.
Hij slaapt nu dus ga ik maar even boven de bedden opmaken, het is gelukkig al 11 uur geweest dus nog even -- om 1 uur ga ik hem wegbrengen  :'(
kan me eigelijk niet voorstellen dat hij iets van een tumortje zou kunnen hebben, dan moeten ze zich van te voren al niet lekker voelen en had ik toch al wat moeten merken.
Mijn eerste tervuren is overleden aan een tumor en die had ook zeg maar een aanlooptijd voordat we daar achter kwamen.
wat een kl*te dag zeg!!!
ellen
Door Ine
#782600
Het kan makkelijk zijn, dat hij door het overgeven een adertje in z,n keel beschadigd heeft. Dat drinken kan dan zijn, om de pijn en het rauwe gevoel weg te drinken. Kaat van mij heeft november vorig jaar ook zoveel bloed gespuugd, maar achteraf viel het reuze mee en mankeerde ze verder niets.
Ik hoop en duim, dat het bij jou ook verder niets is.
Met Kaat hebben wij de da gebeld en mochten de volgende ochtend langskomen. Het laatste overgeven was om 2 uur 's nachts en ik ben niet meer naar de da geweest.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#782646
tja hij heeft nu ook niet meer overgegeven maar hij is zo futloos als wat.
Heb hem net weggebracht :'( met tranen in m'n ogen.
Ik bel om 4 uur om te vragen hoe het is.
Kon niet bij de echo zijn omdat hij tussendoor wordt geholpen.
Hij is in goede handen, ik ga maar met m'n 2 andere kanjers naar het park dat scheelt dan weer een uur.
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door