Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lablaika
#782180
Mijn hond Laika, een labradorteefje van 3 jaar oud  krijgt erge jeuk van zwemmen. Redelijk problematisch voor een hond die het liefst in het water "woont". :'(  Ik heb al van alles geprobeerd, het eerste jaar waren dat verschillende zalfjes van de dierenarts, injecties, maar dat hielp alleen maar tijdelijk. Toen ben ik overgegaan op klassieke homeopathie. Ik heb nog steeds een prima contact met de dierenarts die mij al behoorlijk heeft geholpen, maar de jeuk is nog steeds niet weg. Daarna heeft ze drie behandelingen bio-resonantie gehad, maar ook dat hielp niet. Het enige wat echt helpt is haar uit het water houden. Nu woon ik in een zeer waterrijk gebied en als ik alleen met haar loop, springt ze niet meer in het water. Als we andere honden tegenkomen, moet ze aangelijnd worden, want voor ik er op bedacht ben, plonst ze er al in.
Nu wil ik wel proberen om over te gaan op kvv, maar zou ik graag van iemand willen horen of dit zou kunnen helpen. Ze krijgt op dit moment Ecostyle Huid en Vacht, maar ik vind dat haar ontlasting daar teveel en te dun van is. Wie kan mij helpen met advies? :-\
Door Cathy
#782394
Ik zou idd snel overgaan op KVV , is veel beter dan al die granen die je hond niet nodig heeft  ;)

Ik heb zelf een hond van 11 jaar die het zelfde probleem had als jou hond , als ze in het water was geweest onder de uitslag , zij was toen ook een brokken hond  , en dat is nu helemaal over .
Door anneke62
#782432
Ik heb een lab van 13 jaar, in zijn jonge jaren zwom hij ook heel veel, in de zomermaanden zo vaak dat zijn vacht eigenlijk overdag nooit meer helemaal opdroogde. Dit gaf bij hem ook een stinkende huid (heel zuur, niet gewoon natte honden-lucht) en veel jeuk. Mijn remedie was dus het zwemmen te beperken, jammer, maar het hielp. Overigens ben ik met hem pas sinds een maand over op KVV en zijn vacht ziet er nu prachtig uit, véééél beter dan op welke brok dan ook.
Door lablaika
#782519
anneke62 schreef: Ik heb een lab van 13 jaar, in zijn jonge jaren zwom hij ook heel veel, in de zomermaanden zo vaak dat zijn vacht eigenlijk overdag nooit meer helemaal opdroogde. Dit gaf bij hem ook een stinkende huid (heel zuur, niet gewoon natte honden-lucht) en veel jeuk. Mijn remedie was dus het zwemmen te beperken, jammer, maar het hielp. Overigens ben ik met hem pas sinds een maand over op KVV en zijn vacht ziet er nu prachtig uit, véééél beter dan op welke brok dan ook.
Dat is precies wat er bij Laika ook gebeurd, zo'n zuur-stinkende vacht na het zwemmen. Ook daarvan hoop ik dat dat beter wordt met kvv. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen of dat ook beter wordt door kvv, maar daarvoor ben je denk ik nog te kort bezig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door