Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Hetty
#781135
Vandaag even naar de leverancier van carnibest in Nijmegen gebeld. Ik betaal daar voor 1 kg carnibest E3,05. Daarnaast kan ik daar ook smuldier kopen.
En ze verkopen AHV. Iemand hier ervaring mee?
Ik wil voor een maand bij hun inkopen en dan ga ik helemaal over op BARF.
Zo kan mijn hond langzaam wennen aan vers. En ik kan een bepaalde routine gaan ontwikkelen. Af en toe wil ik al wat BARF bij gaan voeren!
Ben zo benieuwd hoe het gaat!
Door Nynke
#781377
Hoi Hetty, ik heb geen ervaring met AHV, maar ik zag wel je menu staan en dat zag er goed uit !! Ik voer zelf voornamelijk Carnibest en 1 of 2 dagen per week barf en dat bevalt mij en de honden goed. Van Smuldier heb ik weleens pens gehaald, dat vinden mijn hondjes ook heerlijk, maar omdat ik voornamelijk kvv voer, daar zit toch al genoeg orgaan in. voer ik het maximaal 1 keer per maand. Hoewel ik twijfel of pens orgaan is, ik zal die vraag eens stellen.
Door Bullmastiff gek
#781570
Hoi

Ik voer  zelf alleen  Carnibest, maar heb in het begin ook wel eens AHV gevoerd, het beviel goed, en de honden aten het met smaak  , ik vond alleen de kleur erg donker in vergelijking met de Carnibest.

En zover als ik weet is pens absouluut orgaan. ;) ;)
Door Hetty
#781580
Ik hou het toch maar even op carnibest en smuldier. Anders wordt het meteen zoveel. En het is maar voor een maandje.
Daarna ga ik over op het menu wat ik elders heb staan!
Van AHV moest ik best veel in een keer betellen namelijk.
Door ~anna~
#782008
Als je naar de prijs kijkt dan is CB duur en Smuldier goedkoop en AHV zit dan in het midden.
Ik ken AHV zelf niet maar ik weet van mensen die het gebruiken ook fokkers dat ze zeer tevreden zijn over AHV.
Een tijdje terug heb ik mijn honden alleen Smuldier kunnen voeren.
De witte herder kreeg vieze oortjes/oogjes en een doffe vacht en mijn hollandse herder had een vacht....prachtig
Dus het is vooral ook hoeveel je ervoor wil /kan uitgeven.
Ze krijgen nu weer volop wat ik zelf samenstel en af en toe wat kvv,en het verschil bij mijn witte herder is zo duidelijk zichtbaar.
Door lightning
#782090
best prijzig spul... is de mix van herby niks voor je? hij heeft 2 mixen je kan er nog een groente of fruit mix bij doen bij zijn mixen.... er zit daar een groot gedeelt in wat in carnibest ook zit



Vleesmix 1 ,zeer fijn gemalen ,vaste samenstelling
60% rundspiervlees 20% kipkarkas 20% pens
1000 gram                                                                            1.25

Vleesmix 2  , fijn gemalen  , licht wisselende samenstelling
Rund/schaap/geit      kopvlees/spiervlees en orgaanvlees
1000  gram                                                                              1.00
 
beiden mixen zijn zeer geschikt voor vermengen met groente en/of fruit(mix)
Door Hetty
#782152
Die mixen zou ook kunnen. Maar het is maar voor een maand daarna wil ik toch overgaan op BARF en dat ga ik inderdaad bij Herbij bestellen.
Carnibest kan ik hier in de buurt bestellen en dat wordt gratis thuis bezorgd.
Voor een maand maakt het op zich niet uit wat het kost. Ik wilde alleen even weten wat het verschil is.
Ik koop gewoon een gedeelte Carnibest en wat smuldier. Daarna ga ik mij uitleven bij Herby!
Mijn hond is redelijk gevoelig dus ik wil hem rustig laten wennen vandaar eerst carnibest en smuldier. Ben bang dat het anders verkeerd gaat.
Fijn dat jullie zo meedenken  :)
Door ~anna~
#782154
Als je hond gevoelig is waarom dan gelijk 2 merken?
Ik zou hem eerst rustig aan 1 merk laten wennen misschien wel langer dan een maand en dan pas een ander merk of zelf samen stellen.
Door Hetty
#782157
Rodi, en prins compleet gaat ook goed.
Smuldier pens compleet gaat ook goed. Daarom bestel ik meteen 2 merken. Ik ga eerst de smuldier vlees uitproberen en daarna over op carnibest. Maar het is voor de bestelling handiger als ik het beide bestel.
Rodi enzo gaat prima maar ik vind de overstap direct naar BARF zo groot vandaar dat ik het eerst zo even doe.
Ik bedoel meer dat ik bang ben dat de overstap brok -> BARF te groot is.
Vandaar deze manier.
Door Hetty
#782197
Klopt alleen is energique goedkoper. Maar dat wist ik toen nog niet. Maar goed ik ga gewoon rustig proberen. Eerst de smuldier en dan de carnibest. Gewoon rustig aan, ik heb de tijd!
Vind dat uitproberen en testen juist wel leuk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door