Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Linda en Boomer
#782116
Hallo.

Boomer is in juli weer aan de beurt voor de cocktail. Ik ben me nu erg aan het verdiepen daarover en heb dus gelezen dat de cocktail enting van nobivac 3 jaar geldig zijn. klopt dit???



Vorige jaar juli heeft boomer de entingen gehad van=
*vanquard 7 DA2Pi
*vanquard cpv-lepto
*nobivac KC
Wie kan mij vertellen wat deze entingen betekenen/voor welke ziektes.

De eerste twee zijn maar een jaar geldig.
Als ik nu vraag aan de DA om boomer dit keer te enten met de cocktail van nobivac moet hij dit dan doen of moet ik opzoek naar een Da die dat wel wil???
Als hij het wil is de cocktail van nobivac dan 3 jaar geldig???
Misschien hebben jullie nog een beter idee, zou het graag horen.

Linda
Laatst gewijzigd door Linda en Boomer op do 21 jun 2007, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#782124
Wie kan mij vertellen wat deze entingen betekenen/voor welke ziektes.
Vanguard 7DA2Pi = parvo, hondenziekte (oftewel distemper), adeno-virus (oftewel hcc) en Para Influenza.
Vanguard CPV - Lepto = parvo en Lepto Canicola en Lepto Icterohaemorrhagiae (ook wel het vaccin tegen de ziekte van Weil genoemd, maar het is de Lepto-enting).
Nobivac KC = Intranasaal kennelhoest
De eerste twee zijn maar een jaar geldig.

Ja, nee. Ja, de fabrikant heeft maar een 2 jarige registratie-duur voor de vaccins aangevraagd, maar de vaccins bieden veel langer bescherming. Tenminste, in geval van de 7DA2Pi. Lepto biedt maar 1 jaar bescherming. Heb je overigens gezien dat je DA je hond vorig jaar 2 keer tegen Parvo heeft gevaccineerd?
Als ik nu vraag aan de DA om boomer dit keer te enten met de cocktail van nobivac moet hij dit dan doen of moet ik opzoek naar een Da die dat wel wil???
Als hij het wil is de cocktail van nobivac dan 3 jaar geldig???
Misschien hebben jullie nog een beter idee, zou het graag horen.

Linda
Een DA kan altijd Nobivac entingen bestellen. Maar het is maar de vraag of hij daar zin in heeft. Hij mag zeggen dat jij de pot op kan en dan mag jij zeggen dat hij de pot op kan. Maar dit jaar hoeft je hond dus niet tegen Parvo of hondenziekte of HCC gevaccineerd te worden.

De Nobivac Parvo, Hondenziekte (Distemper) en Adeno hebben alle drie een drie jarige bescherming dus ja, die is drie jaar geldig. Maar geldig voor wie? Moet je hond in een pension, dat je hem zo vaak laat vaccineren (en je je de "geldigheidsduur" aantrekt?
Door Linda en Boomer
#782137
Ik had niet gezien dat mijn da twee x de lepto heeft gegeven. Ik wil niet overenten omdat ik dat geen verstandig iets vind. Hij gaat niet naar pensions/shows ect.

Ik denk dat het verstandig is een titerbepaling te laten afnemen.
Wat kost dat?

Ook de lepto zal waarschijnlijk niet hoeven omdat hij die twee x gegeven heeft.

Ik zie net staan op de sticker van vanquard cpv-lepto dat de vervaldatum 07-09 is. Betekend dit dat hij deze enting niet eerder nodig heeft dan 2009
Door Linda en Boomer
#782141
Misschien alleen dit jaar de nobivac kc doen. En als uit titerbepaling wijst dat lepto genoeg aanwezig (en de rest ook)is, dan hoeft die ook niet dus misschien alleen de nobivac kc.

Heb ik het nu correct??

Linda
Door Mevroi Kruim
#782142
Lepto wordt niet getiterd, wel hondenziekte, parvo en hcc.
Ik heb bij Tannetje laten titeren en tegelijk twee katten laten bekijken + bloedonderzoek van een kat en ik was alles bij elkaar nog geen 100 euro kwijt; ik weet alleen niet hoeveel daarvan voor het titeren was. Maar het is het me waard om ze niet overmatig te enten. Ik had Tara 6 jaar niet laten enten en Kátur 3 jaar, en als ik niet naar het buitenland wilde had ik waarschijnlijk niet eens laten titeren, maar het is goed om te weten dat de vaccinaties makkelijk 6 jaar meegaan.
Door Linda en Boomer
#782145
Ik ben vergeten te vertellen dat boomer net een jaar is, en ik las dus net dat hij zowieso de cocktail moet hebben met 1 jaar en dan pas gaat de duur van drie jaar in.
Dit heb ik gelezen bij een ander topic.
Als dit zo is???


Dan kan ik nu vragen om de cocktail van nobivac en dan is boomer pas drie later weer aan de beurt?????????(alleen als titer dat aan geeft)

Waarvoor is de enting kennelhoest belangrijk (is het wel zo noodzakelijk deze te geven)????????
Erg veel info krijg ik op het moment. Moeilijk om het te snappen zo snel??

Linda
Laatst gewijzigd door Linda en Boomer op do 21 jun 2007, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#782150
OK, de booster op 1 jaar kun je laten geven, dat heb ik met Kátur ook gedaan, maar je zou ook kunnen laten titeren, dan weet je of het nodig is. Als er voldoende antistofen zijn is het niet nodig om nog een keer te enten.
Lepto kun je doen als hij veel zwemt in water waar ratten zitten. Ik doe het zelf niet, mijn honden zwemmen echt nooit.
Kennelhoest vind ik zelf onnodig, het is net zoiets als een griep-enting bij menen, voor de meeste mensen onnodig. De meeste honden hoesten een paar dagen en daar is het mee bekeken. Hondenscholen en pensions hebben echter wel de neiging om erom te vragen.
Door Linda en Boomer
#782153
Boomer heeft alle puppy inentingen gehad en moet nu dus voor het eerst de cocktail. ik had al gelezen dat dit inderdaad nog moet.
Dus mijn voorstel zou zijn om dit keer een cocktail van nobivac te doen, geen kennelhoest, en over drie jaar de titerbepaling te doen om te kijken of de cocktail nodig is.
Mijn honden zwemmen echt veel.

Is dit de beste manier als je het hebt over niet willen over-enten en toch een goed gevaccineerde hond te hebben.

Linda
Door Mevroi Kruim
#782160
Je hoeft echt de booster enting niet te geven, die is bedoeld om de immuniteit op te vijzelen maar als uit de titerbepaling blijkt dat de immuniteit goed is hoef je dus niet op te vijzelen, goed is goed en wordt door extra enten echt niet beter.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#782171
Linda en Boomer schreef: Ik had niet gezien dat mijn da twee x de lepto heeft gegeven. Ik wil niet overenten omdat ik dat geen verstandig iets vind. Hij gaat niet naar pensions/shows ect.

Ik denk dat het verstandig is een titerbepaling te laten afnemen.
Wat kost dat?

Ook de lepto zal waarschijnlijk niet hoeven omdat hij die twee x gegeven heeft.

Ik zie net staan op de sticker van vanquard cpv-lepto dat de vervaldatum 07-09 is. Betekend dit dat hij deze enting niet eerder nodig heeft dan 2009
nee, dat is de vervaldatum van het vaccin....zeg maar de "tenminste houdbaar tot" datum.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#782173
Linda en Boomer schreef: Ik had niet gezien dat mijn da twee x de lepto heeft gegeven. Ik wil niet overenten omdat ik dat geen verstandig iets vind. Hij gaat niet naar pensions/shows ect.

Ik denk dat het verstandig is een titerbepaling te laten afnemen.
Wat kost dat?

Ook de lepto zal waarschijnlijk niet hoeven omdat hij die twee x gegeven heeft.

Ik zie net staan op de sticker van vanquard cpv-lepto dat de vervaldatum 07-09 is. Betekend dit dat hij deze enting niet eerder nodig heeft dan 2009
Parvo.
Door Linda en Boomer
#784164
Ik kom net van da telefoon met de DA. Hij gaat geen nobivac bestellen voor mij, omdat dat moet in grote aantallen en hij alleen ent met hoofdzakelijk vanguard. Rabiies, kc, puppy dp komt wel van nobivac.

Ze hadden een verhaal over dat ze om het jaar de cocktail doen maar elke jaar de weil (dat laatse wist ik al). Ze vroeg waarom ik de nobivac wil. ik wil die registratie van drie jaar omdat ik mijn hond niet wil over enten.
Daar eageerde ze verder niet op.
Ik moet nu opzoek naar een andere Da.

Linda
Door Jolly
#784423
Linda en Boomer schreef: Ik kom net van da telefoon met de DA. Hij gaat geen nobivac bestellen voor mij, omdat dat moet in grote aantallen en hij alleen ent met hoofdzakelijk vanguard. Rabiies, kc, puppy dp komt wel van nobivac.

Ze hadden een verhaal over dat ze om het jaar de cocktail doen maar elke jaar de weil (dat laatse wist ik al). Ze vroeg waarom ik de nobivac wil. ik wil die registratie van drie jaar omdat ik mijn hond niet wil over enten.
Daar eageerde ze verder niet op.
Ik moet nu opzoek naar een andere Da.
lijkt mij strak plan
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door