Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#781662
Gisteren is Laska bevallen van 11 gezonde en behoorlijk vette pups. Gelukkig is alles goed gegaan. Ik ben halverwege de dracht overgegaan op barf en vind dit nog wel wat spannend. Ik geef haar naast de gebruikenlijke barf (met een verhoogd vleesbottenpercentage) ook geitenmelk met honing. De dierenarts was hier vanochtend en adviseerde een liter karnemelk per dag, toen ik zei dat ik geitenmelk met honing gaf vond ie dat geloof ik zelfs nog beter. Maar mijn vraag is: kan ik dat naast de gewone voeding geven en wat vinden jullie van een liter per dag? En verder: is het verstandig haar onbeperkt te voeren nu? Ze lust volgens mij de hele dag wel eten. Voor wie fotootjes wil zien: http://www.vanobergumshand.nl/DreamHC/Pagina30.html
#781883
Ach hemeltje, wat onwijs schattig!! Van harte gefeliciteerd hoor, met de geboorte van de pupseltjes!

Ik vind een liter geitenmelk (is het rauwe melk?) best veel. Drinkt ze dat, uit zichzelf? Ik heb even in het boek van Billinghurst gekeken. Die heeft het over 250 ml. Juliette de Bairacli Levy noemt geen hoeveelheid.

In het boek van Ian B. staat dat je een teef met een groot nest zoveel mag voeren als dat ze wil, op de hoogtij-dagen van het zogen.
#781935
Ja, als ik het aanbied drinkt ze dat wel uit zichzelf. Ian noemt inderdaad 250 ml maar ik kan daar niet uit opmaken of dat per dag geldt of per keer etc. O en de melk is niet rauw, die is hier in de buurt niet te krijgen, wat verder weg wel, maar volgens mij is rauwe melk niet zo lang houdbaar en elke paar dagen rijden is me teveel of je moet het kunnen invriezen?
#781977
Laska schreef: Nog een vraagje: wat is er precies zoveel beter aan rauwe geitenmelk i.p.v. gepasturiseerde en wat vinden jullie van karnemelk als alternatief?
Het is exact hetzelfde als gekookt vlees of rauw vlees. Ongekookte melk bevat veel meer vitamines en mineralen en enzymen. Maar volgens mij is karnemelk op dezelfde wijze verhit? Dus dan lijkt karnemelk me geen beter alternatief.
#782163
Gefeliciteerd met de 11 pups!! Ik weet wat je te wachten staat, de mijne zijn nu 8.5 week en er zijn er nog 3 thuis, die vertrekken binnenkort. 
Ik heb ons teefje in het begin puppenmelk gegeven en daarvan ging ze heel hard aan de dunne. Dus dat heb ik dan opgegeven en ben overgegaan op yoghurt en haar portie eten werd opgevoerd tot 3 keer het normale.  (de pups heb ik zelf ook nog eens bijgevoerd)  Nu krijgt ze haar normale portie weer.
Veel succes de komende weken en geniet ervan, hier is het zo goed als over dat puppenknuffelen!
Moet wel eerlijk toegeven dat 3 pups zo rustig is!!!
#782461
gefeliciteerd met de puppies, wat een nest vol zeg. Een liter klinkt mij ook veel in mijn oren, maar als ze het drinkt en er verder geen diaree van krijg kan je het geven, ik zou wel bedacht er op zijn dat ze niet minder eet als gevolg van de hoeveelheid melk die ze krijgt, maar als dat alleemaal goed gaat, no problem.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door