Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#780927
Kan ik mijn katten 'onbewerkte' kippenkarkas geven? Ik bedoel, eentje die niet door de gehaktmolen is geweest.
Het lijkt me wel leuk voor ze, dan hebben ze tenminste echt iets te knagen.
Door Robian
#780991
Ik heb ze een tijd ongemalen karkas gegeven.
Ook heb ik ze een tijd karkas grof gehakt met een hakmes gegeven.

Nu zitten ze weer op de gemalen karkas  :D

Dus ik zou ze lekker laten knagen als ze dat willen  ;)
Door Mieuw
#780998
Prima, als het geen probleem is, dan ga ik het zéker eens proberen. Ik heb zoveel katten, er zullen er altijd wel een paar bij zitten die het weten te waarderen ;)
Door Femke
#781260
ook al krijgen ze het dan misschien niet op, ze zijn wel ff bezig....

probleem bij mijn katten is dat je niet binnen een straal van een halve meter kunt komen want dan beginnen ze toch te grommen!!
Door Mieuw
#781309
[quote="Femke"]
ook al krijgen ze het dan misschien niet op, ze zijn wel ff bezig....

probleem bij mijn katten is dat je niet binnen een straal van een halve meter kunt komen want dan beginnen ze toch te grommen!!
[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D
Heel herkenbaar!
Tja, net zoals de honden van de wolven afstammen, zo zal er in katten nog wel iets een leeuw terug te vinden zijn. En daarmee wil je ook geen ruzie krijgen over z'n lunch :D
Door Mieuw
#782340
Nou, dat ging er dus in als zoete koek!  ;D
Het is ook gewoon leuk om te zien hoe katten, die hun hele leven op brok hebben gestaan, tóch weten hoe ze zo'n karkas aan moeten pakken. Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Door arenda
#785938
Mooi he is dat. Ik zit ook altijd met bewondering te kijken hoe ze met hun poten erop gaan staan en er de stukken afscheuren. Met bot en al soms. Het doet je wel beseffen dat ze toch wel behoorlijk veel schade kunnen toebrengen wanneer ze zouden willen. En niet alleen met hun klauwtjes dus.
En dat katten van die trutten kunnen zijn? Die ervaring heb ik nou helemaal niet. Mijn honden halen overal hun neus voor op, maar mijn katten verorberen kip, konijn, haas, eend, rund, schaap en ga zo maar door. En het meeste met bot en al. Dus ik zucht alleen maar, honden.....zeikerds zijn het.
Door Mevroi Kruim
#786063
Nou, dan is het bij jou echt de omgekeerde wereld, meestal zijn toch echt de katten de zeurneuren en de honden de kliko's. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb hier katten die bijna alles eten en een hond die behoorlijk kan mutsen over eten. Het handige van honden is dat je ze dan gewoon niks kunt geven, da's bij katten wat lastiger. Hoewel ik daar ook niet voor terugschrik als ik denk dat het gezanik is.
Door Loeka
#786175
[quote="Kruimel"]
Het handige van honden is dat je ze dan gewoon niks kunt geven, da's bij katten wat lastiger. Hoewel ik daar ook niet voor terugschrik als ik denk dat het gezanik is.
[/quote]
Ik ook niet hoor, geen daaagen natuurlijk. Ze eten maar wat de pot schaft  ;)
Hoewel... de hoogzwangere poes krijgt natuurlijk wel wat ze wil. Die moet gewoon eten, eten, eten. En tsja, dan kiest ze voor Bibi....  :yes:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door