Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yvonne1961
#780385
Twee keer per week maak ik zelf een maaltijd waarin ei die ik flink met de staafmixer bewerk. De schil wordt zo in zeer kleine stukjes vermalen.
Echter een dag later zie ik de stukjes eierschil gewoon in de ontlasting terug.
Betekent dit dan dat ze voor de calcium niets hebben aan de eierschil?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#780537
yvonne1961 schreef: Twee keer per week maak ik zelf een maaltijd waarin ei die ik flink met de staafmixer bewerk. De schil wordt zo in zeer kleine stukjes vermalen.
Echter een dag later zie ik de stukjes eierschil gewoon in de ontlasting terug.
Betekent dit dan dat ze voor de calcium niets hebben aan de eierschil?
Dit zou je bijna wel zeggen. Voer je al bot?
Door yvonne1961
#780547
Nee ik voer geen bot.
Ze krijgen de hele week smuldier compleet en 2x per week maak ik dus zelf een maaltje met kippevlees(smuldier), zalm uit blik, groente, en rauwe ei met schil.
Ik dacht dat de eierschil dan voor voldoende calcium zou zorgen in deze eigengemaakte maaltijd, maar ik vrees dus dat ze er niets van op nemen.
Dan zit ik toch te denken aan een calcium/magnesium preparaat maar dat heb ik nog niet gevonden zonder toevoeging van vit. a en d en dergelijke. (wil geen gistocal geven)
Misschien Drucal van Beaphar? hier zou ik echter dan graag de exacte analyse van weten.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#780550
yvonne1961 schreef: Nee ik voer geen bot.
Ze krijgen de hele week smuldier compleet en 2x per week maak ik dus zelf een maaltje met kippevlees(smuldier), zalm uit blik, groente, en rauwe ei met schil.
Ik dacht dat de eierschil dan voor voldoende calcium zou zorgen in deze eigengemaakte maaltijd, maar ik vrees dus dat ze er niets van op nemen.
Dan zit ik toch te denken aan een calcium/magnesium preparaat maar dat heb ik nog niet gevonden zonder toevoeging van vit. a en d en dergelijke. (wil geen gistocal geven)
Misschien Drucal van Beaphar? hier zou ik echter dan graag de exacte analyse van weten.
Misschien moet je deze vraag ook eens stellen onder KVV topics. Want zitten er al niet gemalen botten door de KVV maaltijden?
Door yvonne1961
#780639
smuldier zit een preparaat in wat voor calcium etc zorgt, dus ze krijgen overwegend een complete maaltijd.
Maar ik wil die 2 zelfgemaakte maaltijden het liefst ook van een goed calcium gehalte voorzien.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#780785
yvonne1961 schreef: smuldier zit een preparaat in wat voor calcium etc zorgt, dus ze krijgen overwegend een complete maaltijd.
Maar ik wil die 2 zelfgemaakte maaltijden het liefst ook van een goed calcium gehalte voorzien.
Dan zou je de eierschillen eigenlijk moeten drogen en fijnmalen tot poeder, dan wordt het wel goed opgenomen.

De meeste calciumprepraten uit een potje is verhit beendermeel en daarmee schiet je je doel van een goede calciumvoorziening voorbij.
Als je maar 2 maaltijden zelf samenstelt is het niet per defenitie nodig om deze te voorzien van een calciumbron en als je wel wil doen dan zou ik het liefst kiezen voor een kipnekkie/eendnekkie o.i.d.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door