Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#780469
Sofi is nu 3 maanden bij ons en gedurende die hele periode verhaart ze.
Vanaf de eerste dag Barft ze met Borke mee en dat gaat prima.
Je ziet nog steeds haar vacht veranderen, de kleur wordt witter en de donkerder stukken warmer van kleur. Ook zie ik steeds meer schimmelvlekken opkomen.
Haar ogen glanzen meer en tranen minder.
Haar ontlasting wordt steeds beter.

Haar neus was in het begin krijtdroog (nog nooit zo'n droge neus bij een hond gezien) en wordt nu vochtiger. Zou het waar zijn dat je de conditie van de hond aan de natte neus kan aflezen, ik dacht altijd dat dat een bakerpraatje was?

Kortom zij lijkt volop bezig te zijn met een veranderingsproces.
Ik wordt alleen gek van die haren, wat kan ik daar aan doen?
Ik hark haar 1x per week, vaker wil ik niet doen want ik ben bang dat dat het verharen alleen maar stimuleert.
#780518
is zij gecastreerd? soms blijven gecastreerde teven in de rui hangen, ik had dat met Bess, die is na haar castratie altijd blijven ruien, jammer, maar niets aan te doen, regelmatig goed borstelen  ;) Dot verhaart nu, ze is ook al een paar weken bezig, maar ik weet gewoon dat het straks over is, ze iz bijna helemaal in haar nieuwe mooie jasje ;)
#780524
Ff naar een goede trimster die zo'n waterblaas eroverheen doet, daarna kan je de vacht mooi laten rusten! Kennissen van mij hadden ook een witte herder die verhaarde als de gek die ging ook eens per 3-4 maanden naar de trimster.
#780525
conleeuw schreef: is zij gecastreerd? soms blijven gecastreerde teven in de rui hangen, ik had dat met Bess, die is na haar castratie altijd blijven ruien, jammer, maar niets aan te doen
Zij is 2.5 maand geleden gecastreerd - dus wie weet heb je gelijk?
Nou ja liever voor eeuwig verharend dan dat ze super dik wordt, want tot nog toe is ze nog steeds goed slank.

Ik vroeg me af of er een supplement was wat ik zou kunnen proberen?
#780532
Kan je even informeren bij trimsters bij je in de buurt, je woont in het westen heb ik begrepen? Check dat ze lid zijn van erkende vereniging bvb ABHB. Hier zitten ook een aantal trimsters op de BP, zoals Luca en Trimsalon en vast wel nog meer, kan je hun ook evt een pb-tje sturen! Succes!
#780543
Ik heb even gesurfd en gezien dat een waterblazer een soort super droger is die er meer uitziet als een stofzuiger dan een fohn    :)

Wij wonen in Zoetermeer (ZH).
Een bevriend kattenfokster van ons is trimster, ik heb haar even gemaild of ze een waterblazer heeft. Lijkt me de moeite waard om eens te proberen.
#780546
Wij hadden toevallig vorige week de trimster-les op de hondenschool en zij vertelde ook (als ik het goed begreep) dat je met regelmatige gebruik van de waterblazer de ruiperiodes kort en regelmatig kon krijgen. En de kattenfokster is wel een hondentrimster ?  ;D Of hebben ze dat ook voor katten?  :o
#780616
*Natasja* schreef: Benthe verhaarde vorig jaar na haar sterilisatie ook zo enorm. Ik heb haar toen borage-olie capsules gegeven, toen verbeterde de conditie van haar vacht al vrij snel.
Waar had je die gekocht en hoeveel gaf je er per dag?

@Minna, de trimster is hondentrimster, ze heeft ook 2 honden.
Kattentrimmen dat doet ze ook, maar dat is meer voor verwaarloosde exemplaren (vervilte lange vacht) of voor probleemvachten die heel erg klitten.

Toen wij nog katten showden (Maine Coons) zag ik ook wel dat wassen en fohnen de rui verkorte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door