Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door elsje60
#780471
hallo,
ik kom net van de dierenarts met één van mijn honden ( heb er 4) vanwege een oogontsteking.
Ze vraagt me terloops wat ik mijn honden voer omdat ze er zo goed uitzien :)
IK zeg dat ze alle vier vers vlees krijgen, Energique, Rodi of soms smuldier. Ze kijkt bedenkelijk en zegt dat ze daar absoluut geen voorstander is omdat het bewezen is dat ze daar blaaswormen van kunnen krijgen en daarmee dan ook door likken etc mensen weer besmetten. Ik schrik me natuurlijk een hoedje en ben nu aan het twijfelen of ik wel door moet gaan met KVV geven.
Ik heb wel kids hier rondlopen die met de doggies knuffelen en dan niet meteen weer handen wassen. ??? Iemand die me hier iets over kan vertellen?
#780493
Blaasworm van vers, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Die van mij eten respectievelijk 3 en 5 jaar vers, vanaf pup zijn, en hebben nog nooit een blaasworm gehad!

Laat je niet van de wijs brengen door die da, je doet het goed door vers te voeren!
Door Elvira
#780495
Als je de ontlasting laat onderzoeken, kan je toch zien of ze wormen hebben. Dan ben je gerust gesteld. Overigens raden ze aan om honden 2 x per jaar te ontwormen. Het overgrote deel van de honden eet brokken. Dus wormen zegt niet dat het van het vers vlees komt.
#780515
Heb je haar toen gevraagd of ze alweer aan een andere auto toe was? Of onee, ze moet natuurlijk een cabrio mee op vakantie ;D

Mijn DA vind vers prima zoalng ik maar vaak genoeg langs kom, hij heeft je vast al een tijd niet gezien en dat is natuurlijk niet goed he. Dat snoeprijsje met de kerst moet ook betaald worden he......
Gebruikersavatar
Door Pauline
#780521
Goed en dan eet je hond brokken.... Als je wandelt snuffelt hij of zij tijdens de wandeling aan poep en pies van andere honden en vervolgens knuffelen je kinderen met de hond...... ::) :-X Of hij vreet eens iets op wat je net ontgaat (paardenpoep of nog erger mensenpoep)....

Nee meid, laat je niet door de war brengen door je DA die totaal geen verstand van goede hondenvoeding heeft. Blijf het lekker doen zoals je het nu doet!  :-* Gaat prima toch! Ze zegt tenslotte zelf dat je hond er zo goed uitziet!
Door Fido
#780528
[quote="Henk en Donja"]
Heb je haar toen gevraagd of ze alweer aan een andere auto toe was? Of onee, ze moet natuurlijk een cabrio mee op vakantie ;D

Mijn DA vind vers prima zoalng ik maar vaak genoeg langs kom, hij heeft je vast al een tijd niet gezien en dat is natuurlijk niet goed he. Dat snoeprijsje met de kerst moet ook betaald worden he......
[/quote]

Dít soort reacties slaat nergens op! Vraag je dat ook aan je tandarts, aannemer, huisarts, slager enz enz.

Kom dan met een goede vraag zodat je je da aan het nadenken zet, draai het om, zorg dat zij met een vragend gevoel achterblijft in plaats dat jij (als klant) met vragen en een rot gevoel de deur uit gaat!
Mijn mening is dat wát da zeggen dat ze dat direct moeten kunnen onderbouwen. Mijn vraag aan deze da zal dan zijn; Welke bewijzen en waar die bewijzen zijn? en dat ik die graag wil lezen eventueel door haar uitgelegd. Daarna valt er weer verder te praten.
Een da die dat niet doet en alleen dingen zegt omdat hij/zij da is en het daarom weet en jij (als klant ) geen uitleg krijgt omdat je er geen verstand van hebt dát vind ik een kwalijke zaak.

En het moet jou, als klant, geen zak bommen of een da in een oude brik of een dikke porche rijdt ALS HIJ/ZIJ ZIJN WERK MAAR GOED DOET. Net als alle andere mensen en diensten waar je gebruik van maakt!
Door Minna
#780535
Ach ja, in het boek van de geliefde tv-dierenarts dhr. Lommers staat toch ook dat honden aggressief worden van vers vlees. Verder ben ik idd wel een voorstander van om onderzoekresultaten te vragen en zelf lezen, alleen wil ik dan wel onafhankelijke onderzoeken en niet iets wat toch gedaan is door bvb de eukanuba company of hills of specific...en aangezien dat heel wat onderzoeken sponsoren... ;)
Door elsje60
#780545
ik ga het haar morgen meteen effe vragen want ik moest toch weer terug komen vanwege dat oog.
by the way...ze rijd idd cabrio ;D maarre... t'is verder een tof mens hoor die zelfs in schrijnende gevallen pro-deo werkt!
#780556
[quote="Fido"]

Een da die dat niet doet en alleen dingen zegt omdat hij/zij da is en het daarom weet en jij (als klant ) geen uitleg krijgt omdat je er geen verstand van hebt dát vind ik een kwalijke zaak.

[/quote]

Dat lijkt me hier duidelijk het geval

Als je zou vragen "dus volgens jou kunnen brokkenhondjes geen wormen krijgen?" had je haar vastgelult, maar dat weet iedereen toch wel, dat wij als dierenprodukt-consumenten gewoon de meest onzinnige rommel worden aangepraat omdat wij ons nu eenmaal zo verantwoordelijk voelen?

Ik geef toe dat mijn reactie overdreven is, maar ik heb een hekel aan dat gedram over alles wat wij maar moeten voorkomen terwijl het A) helemaal niet zeker is of het wel gaat gebeuren B) iedere hond kan gebeuren C) ALS het dan gebeurt is het met een simpel kuurtje weer weg en is het heel onwaarscheinlijk dat je hond er iets aan overhoud.

Laten we even niet vergeten dat de meeste wilde dieren hele kolonies aan allerlei gespuis met zich meeslepen, daar gaan we toch ook niet panisch over doen. Reken er maar op dat al die kinderen van boeren ook gewoon wel eens een wormeninfectie krijgen, die vallen echt niet direct dood om hoor.

En ja het boeit mij wel of een dienstverlenend iemand iemand daadwerkelijk gewoon helpt of ze alleen nog maar meer gedonder aanpraat, dat heet zorgplicht en ondanks dat je daar tegenwoordig niet meer over mag praten vind ik dat wel hoort. Als iemand ervoor kiest om vers vlees te geven, ga je dat niet uit het hoofd praten omdat jij liever dure prutbrokken verkoopt, dat is belachelijk en als mij dat gebeurt gaat er wel meer over tafel dan een grapje over hun dure autos.

Dit is gewoon een broodje aap verhaal en ik zou direct een andere da nemen. Het is toch te gek voor woorden dat je zon 'ome willem' verhaaltje te horen krijgt als je met een serieus ziek hondje bij een da komt toch?
Laatst gewijzigd door Henk en Donja op ma 18 jun 2007, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#780600
Bedoeld zij soms de besmetting van blaaswormen via blaasjes die op de lever zitten?

Slachtdieren die die besmetting hebben, en dat is duidelijk te zien!!!!, moeten worden vernietigt.
Dan komt je da natuurlijk met de opmerking dat je nooit zeker weet of die dieren wel vernietigt worden. Nee dat weet je niet zeker omdat je er niet bij bent maar zij zal zelf vast vlees eten en ze is nog steeds niet besmet?  ;)

Bij brok heb je helemaal geen controle wat erin verwerkt wordt en als je de ingrediënten lijst leest van de meeste brok dan komen daar stoffen in voor waarvan ik zeker weet dat je da daar geen hap van naar binnen wil werken.

Het meest veilige is om je dier te laten barfen Jíj weet precies wat je geeft, jíj hebt de controle op de produkten, jíj kan zelf b.v. die lever nakijken of je blaasjes erop ziet (áls dat zo is, direct weggooien en absoluut niet open maken" uit nieuwschierigheid").

Laat haar hier maar eens antwoord opgeven  ::)
succes  ;)
Door Fido
#780602
Oeps, lees dat je KVV geeft  :D Helemaal geen angst in laten praten en gewoon door blijven geven!
Het feit dat er zoveel mensen leven én vleeseten, ook rauw!, geeft al aan dat de angst ongegrond is.

Oja wat ik ook altijd zeg is; Tja leven IS risico, alleen moet je de kans zo klein mogelijk maken dat er wat gebeurd.
Het gezondheidsrisico die je dier loopt met alleen brokvoeding is groter dan KVV. Dus kies jíj voor KVV!  ;D
Door judith1967
#780738
[quote="lightning"]
rare DA hoor die dat zegt... zeker iemand die graag haar portomonee spekt :D gelukkig doet die van mij niet zo ;)
[/quote]

Mijn vorige da. was ook zo,hoor >:(
D'r  eigen portomonnee spekken.
Door oebaya
#780850
Bij mijn weten is het varken het grootste risico voor blaasworm, maar varkensvlees voeren we niet, niet met BARf en niet met KVV. Dus dierenarts vertellen, dat ze eens haar huiswerk moet gaan maken. En niet elk Amerikaans onderzoek geloven. In Amerika wordt nl. wel vlees dat is afgekeurd voor menselijke consumptie, dood gereden dieren e.d. in dierenvoer verwerkt, ook in de brokken die ze daar verkopen.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door