Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#780171
Boris is gisteren tijdens het balletje gooien in de tuin nogal hard tegen de poot van de parasol aan gelopen. Kwam hard aan, maar hij schudde even met zijn kop en speelde daarna gelijk weer door. Ook nog even nagekeken, maar we konden niets ontdekken. We dachten dus dat het met een sisser afliep.
Vanmiddag zag in ineens dat hij aan zijn wang een bultje had zitten. Dat was toen nog droog. Ik dacht gelijk aan gisteren. Maar na een uurtje zag ik dat er iets "nats" uitkwam, en toen dacht ik dus dat hij was gestoken door een insect. Had hij vorige week ook al onder zijn bek.
We moesten weg, maar ik ben nogal bezord, dus uit voorzorg had ik het telefoonnummer van de dierenarts van de plaats waar we heen moesten ook al opgezocht. Honden gingen dus mee. Maar eigenlijk niet veel aan de hand. Af en toe wreef hij met zijn poot langs zijn bek en likte zijn poot af.
Vanavond is hij ineens veel meer gaan wrijfen en likken en heeft hij er echt last van. Toen ik zojuist keek, was het etterig. De bult is rood en een beetje blauwig en ook lijkt er een gaatje in te zitten.
Ik heb met een washand en sodawater de bult schoongemaakt en het haar ging heel gemakkelijk van de bult af.
Nu ben ik zo wie zo van plan om morgen direct de dierenarts te bellen, maar misschien kennen jullie dit en kan iemand mij vertellen of dit een insectenbeet is of van het tegen de paal lopen gekomen is.
Afbeelding
Afbeelding
Misschien niet zo smakelijk of vinden jullie het juist meevallen, maar het zit me echt niet lekker.
Door Cathy
#780203
Heb je ook al aan de binnen kant van zijn bek gekeken ? misschien zit er iets in vast !

Kan volgens mij niet van de parasol komen hoor  ;)
Gebruikersavatar
Door Riek
#780254
De binnenkant had ik inderdaad al bekeken, en dat was helemaal gaaf, ook goed van kleur. 
Maar, wonder boven wonder, ziet het er vanmorgen al stukken beter uit.
De bult is geslonken, het is minder rood en er lijkt ook geen vocht of iets dergelijks meer uit te komen.
Wel is de hele bult kaal :-X
Maar zoals het er nu uitziet kijk ik het even aan.
Door Minna
#780442
Groene leem erop. Geneest sneller, en heb je minder kans op een litteken en komt er ook geen infectie op. Misschien door iets gestoken? Een grote steekvlieg/wesp oid?
Gebruikersavatar
Door Riek
#780756
Bedankt voor de "groene leem" tip, dat heb ik in huis.
Het is gelukkig al veel minder vurig, er komt nog wel iets vocht uit.
Ik ga het zo even met soda schoonmaken en dan doe ik ietsje groene leem op.
Afbeelding
Door Cathy
#780789
Is de zijkant van de kop niet dik ?? of geeft de foto een vertekend beeld ?
Gebruikersavatar
Door Riek
#780809
De foto geeft een vertekend beeld.
Gelukkig is de zijkant dus niet opgezet.
Wel loopt hij weer te wrijven en te krabben nadat ik het met een sodawashand heb schoongemaakt.
Maar dat komt volgens mij omdat het dan weer opengaat, wat volgens mij wel goed is, zodat de rommel die er nog inzit eruit kan.
Door Minna
#780976
Wat ook rommel eruit trekt zonder pijn/prikken etc: ga naar de bakker en haal een klodder bakkersgist, meng dat met lauw water totdat het een prakje (vrij dik) is , en smeer dat erop. Ook handig voor dorens, splinters etc.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door