Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ursula.v.gelder
#779943
Nou ik heb nu een paar keer geprobeerd om mijn katten over te zetten richting barf maar ze willen dus echt niets behalve brok >:(
laatst nog geprobeerd met carnibest voor katten en zelfs daar trekken ze hun neus voor op, later nog eens geprobeerd door er heet water over te doen, maar helaas.

Nu was het al zo dat de kater als kitten al helemaal niets anders wou, ik had hem al voor ik met barf begon, en dacht hem toen te verwennen met die zakjes vlees met stukjes erin,..... elke kat vind normaal blikvoer heerlijk maar die van mij dus niet....(gelukkig maar)

toen ik meer met de barf bezig ging dacht ik...mooi dat gaan we de katten dus ook geven...elke dag dat ik de honden eten geef probeer ik stukjes aan te bieden, soms pakt de kater het aan en likt er een beetje aan, maar een jaar later vreet hij het dus nog niet, zelfs niet toen ze 3 dgn geen brokken hadden gehad.....de poes pakt het dus echt niet en rent al weg als ze het vlees ruikt....

het gekke is dat whoef (de kater) wel eens een heel hart heeft gejat van het aanrecht en die vond ik onaangeroerd onder het bed van mijn dochter???

ben ik nu echt gedoemd altijd die kl#@te brokken te blijven geven??
Gebruikersavatar
Door Misty
#779982
Hi Ursula,
Mijn katten vinden Carnibest ook niet lekker. Maar Bibi vinden ze heerlijk. Is er in 2 smaken. Natuurmix en beefmix. Je kunt het alleen bestellen, bijvoorbeeld bij Canis Naturalis.

Daarnaast ken ik geen kat die geen kipfilet lust. Of probeer eens platgeslagen en in stukken geslagen kippennekken. Is hier ook favoriet. Misschien een tartaartje? Of soepvlees proberen?
Door Femke
#779983
het is een kwestie van een hele lange adem met katten......ik heb er meer dan een jaar over gedaan om ze over te zetten op vers.
En op een gegeven moment was ik het zó spuugzat dat ik gewoon geen brokken meer gekocht heb. Ze vreten maar wat de pot schaft 8).
Iedere keer ging je bijna van je stokje als je de kattenbak moest schoonmaken of als 1 van de katten per ongeluk ging poepen als je in de buurt was.
En wonderwel, na anderhalve dag werden er muizehapjes genomen van dat spul wat 'best wel eetbaar maar dat laten we vooral niet blijken' was.....
Door Mieuw
#780195
Ik heb er ook lang over gedaan om de club 'om' te krijgen. En ik denk ook wel dat wanneer ze de keus zouden hebben, ze brokjes zouden eten, maar ze krijgen het gewoon niet meer  ;)

Je zou kunnen kijken of ze gegrilde rosbief (de ongepeperde) willen eten. Dat kunnen ze hier ook altijd wel waarderen. Of trek een blikje tonijn (op water) open.
Door Mevroi Kruim
#780394
Tonijn ben ik zelf geen fan van, bij mijn katten werken sardientjes of zalm uit blik uitstekend. Om niet te zeggen dat je compleet gemugged wordt als je een blikje opentrekt  ;D
Geklutst eitje erdoor is ook een hit hier, rundergehakt, joepie, dat soort zaken.
Ik heb er een paar die dol zijn op eendagskuikens *gromgrauw* en een paar die dat niet te vreten vinden, sommige zijn dol op geit, andere doen *onderkrab* wild en gevogelte zijn daarentegen weer wel heel populair. Kwartel, duif, fazant, konijn, haas, parelhoen, wilde eend enz. Tamme eend is zozo trouwens.
En gewoon stoppend met de brokken. En dan wel zorgen dat ze niet bij de buren gaan inbreken  ;D
Die truc van 'aaaarrgh! dood beest imme bakkie!' *blaassisdikekstaartaftocht' heeft er hier ook een geprobeerd. Na een paar dagen was het over. Wel in de eerste tijd gemengd met wat blikvoer of blikvis maar dat was het dan ook.
Door YaYa
#780418
Heb je dan sardientjes op water? Tonijn op water kan ik vinden, zalm op water ook.
Maar alle blikjes sardientjes zijn op oliebasis. Dus heb ik niet durven geven.
Eitje erdoor ga ik vanavond eens proberen. Kijken of ze het lekekr vinden.
Door Barrak
#780817
Hier werkte het om de brokken helemaal weg te doen, carnibest door wat blikvoer doen wat ze al lusten en dan steeds meer carnibest en minder blikvoer. 2x per dag aanbieden en wat niet binnen 15 minuten op was heb ik weg gedaan. ze hebben 1 dag niet gegeten alleen een likje genomen en weg lopen alsof het gif is. De 2e dag met lange tanden een beetje en daarna hadden ze honger dus ging het half op. Na 4 dagen bleek het toch wel eetbaar dus zijn ze maar doorgegaan met eten. Nu lokken ze me 2x per dag mauwend naar de keuken voor de carnibest!
Door Golum
#780818
Ik weet niet of je kat goed op gewicht is, want als de kat te dik is moet je uitkijken met niet voeren i.v.m. leververvetting had ik gelezen (in voer voor carnivoren van Tannetje Koning)..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door