Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ZsaZSa
#710561
Ik geef ZsaZsa de glucosamine van Carnibest. Maar omdat zij maar 6 kg weegt, zou ik ongeveer een kwart tablet moeten geven. Dat is geen doen, ze verbrokkelen helemaal. Ze krijgt nu een halve, is deze "overdosering" een probleem???

Ze kreeg eerst de BEFEDO van de DA, maar ik heb het idee dat van Carnibest beter is. In BEFEDO zit geen chondroïtine.
En in de glucosamine van Carnibest wel.
Door Lizzy
#710772
Ja, ik heb ook poeder van Glucobest dus dat is heel nauwkeurig te doseren.
Door ZsaZSa
#712695
Ja, dat wist ik  dat er poeder is(nadat ik de pot met pillen al in huis had :o) maar om nu een pot pillen van ruim 30 euro in de vuilnisbak te kieperen, dat vind ik zonde.
Maar ik vroeg dus ook of een overdosering kwaad kon.
De een zegt van niet en de ander weet het niet. Op internet kan ik eigenlijk niks vinden.
Ik geef dus zo'n beetje de dubbele hoeveelheid.
Kan ik dan bijvoorbeeld om de dag voeren, alhoewel me dat ook een beetje krom lijkt: De ene dag te veel, de andere dag niks....
wie weet raad....
Door Eef+Stippels
#712716
Misschien de pillen stampen, zodat het poeder wordt en makkelijker doseerbaar is? (ik weet niet of dat mogelijk is...)
Door Spiegeltje
#780288
Overdosering is echt geen probleem, glucosamine/chondroitine zijn lichaamseigen stoffen en kennen geen toxische werking, niet giftig dus!

Groetjes,
Anja
Door Mevroi Kruim
#780427
Gewoon de pillen platstampen tot poeder. Kan tussen twee lepels, of met de achterkant van een groot mes op een snijplank, of als je het echt makkelijk wilt doen in een vijzel. Ik heb er ooit eentje voor een paar euro gekocht bij het Kruivat en veel plezier van.
Door Mevroi Kruim
#780561
Spiegeltje schreef: Er zijn ook capsules, daar zit poeder in en je kunt ze makkelijk opentrekken!
Ja, da's bekend ::) maar hier ging het over de pot pillen die Zsasa al heeft staan ...
Door 202Spots
#780828
Ik heb zo een... 'n pill splitter..
in de deksel zit 'n scherp mesje,en wanneer je de bovenste gedeelte naar beneden dicht doet
dan snijd 't de pill in de helft...en als je de helft weer in 't midden legt dan weer 'n keer voor 1/4 tablet.
Afbeelding
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door