Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ziviaantje
#779944
Durf bijna het woord hier niet te zetten  ;D Ik weet ook niet waar ik het eigelijk moet zetten, want ze zijn van dit forum verbannen  :D Ik kwam in een hondentijdschrift brokken van het merk Orijen tegen, die geen granen bevat, alleen 70 % vlees en 30 % fruit / groenten / kruiden. Kennen jullie dat merk ? Niet dat ik over ga op brokken hoor, Indy blijft lekker gewoon vers vlees krijgen ( alhoewel ze brokken lekkerder vindt, maf beest  :-\ ), maar misschien wel een beter alternatief voor mensen die persé geen vers willen geven. Dit is de website : www.orijen.nl
Door Lizzy
#779945
Besodemietert word je toch wel. Er zit 16% koolhydraten in. Die komen niet uit de andijvie. Die komen uit:

Vers kippenvlees, kippen meel, kalkoen meel, gestoomde aardappels, vers gevangen witvis, kippen vet, verse hele eieren, zalm meel, zal en ansjovis olie, tapioca, kippen borst, zonnebloem olie, Lijnzaad, Atlantische kelp, gestoomde wortelen, spinazie, erwten en tomaten, zon gedroogde alfalfa, appel vezels, basilicum zaden, rozemarijn extract, witlof, burdock en heemstbloem wortelen (FOS), gist extract (MOS), glucosamine HCI, Amerikaanse veenbessen, zwarte bessen, rozenbottels, netels, goudsbloem, l-Carnitine, venkel zaden, chamomile bloemen, distel melk , muur, zomer bloemen, Chondroitine sulfaat, gemixte tocopherols (vitamine E bron), choline choride, vitamine A, vitamine D3, niacine, riboflavine, thiamine monotraat, vitamine K, vitamine B12, folic zuur, biotine, pyridoxine (vitamine B bron), ijzer poteinaat, zink poteinaat, lactobacillus acidophilus, lactobacillus kassei, B. bifdus, S. Boulardi.

Maar gut, it beats brokken waar 40% tot 70% graan/rijst in zit. Blijft het nog steeds een brok met doodgekookte voedingsmiddelen en blijft het een voeding die niet thuis hoort op dit forum.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#779965
[quote="aussie"]
Durf bijna het woord hier niet te zetten  ;D Ik weet ook niet waar ik het eigelijk moet zetten, want ze zijn van dit forum verbannen  :D Ik kwam in een hondentijdschrift brokken van het merk Orijen tegen, die geen granen bevat, alleen 70 % vlees en 30 % fruit / groenten / kruiden. Kennen jullie dat merk ? Niet dat ik over ga op brokken hoor, Indy blijft lekker gewoon vers vlees krijgen ( alhoewel ze brokken lekkerder vindt, maf beest  :-\ ), maar misschien wel een beter alternatief voor mensen die persé geen vers willen geven. Dit is de website : www.orijen.nl
[/quote]

een leuk alternatief....totdat ze de prijs horen :o :o :o
Gebruikersavatar
Door Angelique
#779975
[quote="macho"]
voor brokken is die prijs dus veel te hoog
[/quote]

Gezien de samenstelling van de gemiddelde brok geldt dat wel voor de meeste brokjes ;D
Door Eef+Stippels
#779976
[quote="Angelique"]
Gezien de samenstelling van de gemiddelde brok geldt dat wel voor de meeste brokjes ;D
[/quote]

Inderdaad. Ik verbaas me er altijd over hoeveel eukanuba aan reclame uitgeeft, je ziet ze overal terug  ::) Ze zouden dat geld eens moeten besteden aan het produceren van een beter (vers!) product.
Door Henk en Donja
#779997
Volgens Rodi is Mais en Doperwten groente, dus aangezien ik alles geloof wat mij verteld wordt zal aardappel ook wel groete zijn toch?  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#780001
[quote="Tinker"]
Met een hengel op het Ijsselmeer? 8) :P ;D ;D ;D
[/quote]

Kan je vertellen dat daar verdomd weinig witvis zwemt ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#780048
[quote="lightning"]
een prijs zie ik niet staan maar ik zou het ook niet geven
[/quote]

rond de €85 voor 13 kilo ofzo.
Door lightning
#780053
[quote="Angelique"]
rond de €85 voor 13 kilo ofzo.
[/quote]

lekker goedkoop ;D :-X NOT
Door Ziviaantje
#780221
Als het goed is is het een Canadees merk, zal dus wel niet in het Ijsselmeer gevist worden  ;D ;D ;D Maar goed, geen granen er in dus, in ieder geval beter dan de gemiddelde brok  ;) Duur zal het zeker wel zijn, maar goed, dat mag dan ook wel als er in vergelijking met andere brokken veel meer vlees in zit. Zelf ga ik geen brokken geven hoor ( behalve de trainingsbokjes, meestal proefzakjes van brokkenmerken die ik gehad heb  ;) ), vanavond heeft ze weer wat carnibest op. Wel met lange tanden... zucht.... Heb ik weer, een hond die vers vlees maar niks vindt  ::)
Door Henk en Donja
#780282
Ahem 40% proteinen, waar had ik nu gelezen dat dit niet boven de 30% mocht liggen? Ik schuw onderhand alles waar een 'filosofie' aan verbonden is omdat het gewoon toch commerciele uitbaterij is hoe mooi ze het verhaal ook bedenken, een hond moet gewoon een dikke lap vlees eten klaar.

Ze spelen gewoon in op ons verantwoordelijkheidsgevoel voor onze huisvrienden, produceren gewoon goedkope rotzooi dat helemaal vol zit met honden allergenen en op die manier blijven wij klooien met onze honden.

Ik heb zelf een zoontje die heel zwaar allergisch was toen hij klein was, nou reken maar dat er voldoende voedingsmiddelen zijn waar geen allergenen inzitten en die ook als goed vulmiddel zouden kunnen dienen. Ik weet alleen niet hoe het bij een hond zit, maar als je brokken zou maken met als vulmiddel vezel uit wortel of een andere soort biet, dan zou dat makkelijk kunnen. Maar dat zou de hondenbrokkencommercie natuurlijk nooit doen, want dan valt er niets meer uit te buiten >:(

Ik heb allang gezien dat een hond desnoods op pens alleen prima opgroeit, ik laat me niet meer gek maken, tuurlijk ik doe natuurlijk mijn best om haar volledig te voeren, maar ik ga me er nooit meer zo druk over maken als ik deed toen ik haar net kreeg.

Zo hehe, dat lucht op!
Door Mevroi Kruim
#780417
[quote="Tinker"]
OK er zit veel meer vlees in dan een ander merk brok,dat is dan enigsinds positief te noemen.Maar voor 85 euro per 13 kilo,koop je toch liever echt vlees ?Voor 85 euro kan ik bijna 36 kilo Energique kopen,en voor 85 euro kun je ik weet niet hoeveel barf aanschaffen. ;)
[/quote]

Klopt op zich wel, je moet alleen wel rekening houden met het vochtgehalte van brok tov vers. Bij vers betaal je ook voor het water als het ware, dus je zou moeten kijken naar de prijs van een portie brok tov de prijs van een portie vers.
Eerlijk gezegd geen idee hoeveel brok je zou moeten voeren per kilo lichaamsgewicht, iemand die een gooi kan doen?
Door Henk en Donja
#780433
[quote="Kruimel"]
Klopt op zich wel, je moet alleen wel rekening houden met het vochtgehalte van brok tov vers. Bij vers betaal je ook voor het water als het ware, dus je zou moeten kijken naar de prijs van een portie brok tov de prijs van een portie vers.
Eerlijk gezegd geen idee hoeveel brok je zou moeten voeren per kilo lichaamsgewicht, iemand die een gooi kan doen?
[/quote]

Donja werd broodmager van 140 gram Farmfood en 100 gram pens en ze komt nu zelfs goed aan van 250 gram compleet, DUS.

Ik denk dat het er gewoon van afhangt hoe goed iets verteerd wordt en dus het effectief bruikbare/verteerbare gedeelte van de voeding telt. En dan komt vlees in een keer heel veel beter uit de verf, jammer dat je dat moet ervaren om het te weten want bij elke hond kan dat in theorie verschillen..

Ik ben overigens met smul compleet dus veel goedkoper uit.

FF was 32 euro voor 15kg wat helemaal niet duur is voor kwalitatief goed voer en zon pens hamburger was een kwartje per stuk. Dus FF kost 30 cent per dag en dan de hamburger is dan 55 cent per dag. Nu zou ze volgens de tabel nu 150-170 gram moeten hebben, zeg maar dus dat als ze brokken gewoon goed zou verteren, dus 35 cent per dag.

Dan kost Smul compleet 250 gram 37 cent, nouja toe dan maar ik ben dus twee cent duurder uit met smul STEL dat ze de FF goed zou verteren. Maargoed die 7 euro nogwat per jaar gaan we even niet moeilijk over doen.
Laatst gewijzigd door Henk en Donja op ma 18 jun 2007, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door