Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#770378
Hallo,

Ik kreeg bij ringtraining een opmerking dat mijn hond toch wel mager is.
Nu ben ik niets anders gewend bij jonge Ierse Setters dus ik maak me daar niet druk over, komt vanzelf.
Ze kwam gelijk met een opmerking dat ze een vriendin had die wel kon uitzoeken of ze iets mankeerde, ik moest dan drie wattenstaafjes met urine sturen en twee wattenstaafjes met mondslijmvlies en dan moest ik in de enveloppe ook nog wat brokjes doen.
Ik vertelde dat het wel lastig was om wat carnibest of energique mee te sturen in een envelop.
Toen zei ze: Oh dan weet ik al wat ze gaat zeggen want die vriendin had haar verteld dat (nu komt het) alle kvv's essentiele vitamines en aminozuren missen.
Toen dacht ik gelijk al dat ik dus niet van plan was dit te doen, wat een onzin, trouwens ik vind dat mijn hond gewoon gezond is en dat " magere" valt best wel mee. Ik heb gewoon een hond die wat langer de tijd nodig heeft om uit te groeien en dat had de fokster mij ook al verteld, want al haar honden zijn altijd laat. Ik moet dus gewoon geduld hebben en dan komt het vanzelf wel.
Het magere valt trouwens best wel mee, want ik zie niet gelijk waar ribben.

Hebben jullie wel eens gehoord van dit alternatieve gedoe, ik weet niet hoe het heet of wat het is? en wat vinden jullie van die opmerking?

Ik wist nu niet of ik dit bij alternatieve geneeswijze moest zetten of bij KVV, ik heb hier maar voor gekozen

groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#770380
Ik heb er wel eens van gehoord. Maar goed beschouwd, als jouw hond niks mankeerd hoef je natuurlijk ook niks te doen. En iemand die "natuurlijk" bezig is en die op voorhand verse voeding in welke vorm dan ook afkeurd die mag van mij direkt de maasvlakte op.
Maar goed....zij zal wellicht wel een goed alternatief bieden voor die slechte kvv's ::)
Door Lizzy
#770411
Red_Hunter schreef: Hallo,

Ik kreeg bij ringtraining een opmerking dat mijn hond toch wel mager is.
Nu ben ik niets anders gewend bij jonge Ierse Setters dus ik maak me daar niet druk over, komt vanzelf.
Ze kwam gelijk met een opmerking dat ze een vriendin had die wel kon uitzoeken of ze iets mankeerde, ik moest dan drie wattenstaafjes met urine sturen en twee wattenstaafjes met mondslijmvlies en dan moest ik in de enveloppe ook nog wat brokjes doen.
Ik vertelde dat het wel lastig was om wat carnibest of energique mee te sturen in een envelop.
Toen zei ze: Oh dan weet ik al wat ze gaat zeggen want die vriendin had haar verteld dat (nu komt het) alle kvv's essentiele vitamines en aminozuren missen.
Toen dacht ik gelijk al dat ik dus niet van plan was dit te doen, wat een onzin, trouwens ik vind dat mijn hond gewoon gezond is en dat " magere" valt best wel mee. Ik heb gewoon een hond die wat langer de tijd nodig heeft om uit te groeien en dat had de fokster mij ook al verteld, want al haar honden zijn altijd laat. Ik moet dus gewoon geduld hebben en dan komt het vanzelf wel.
Het magere valt trouwens best wel mee, want ik zie niet gelijk waar ribben.

Hebben jullie wel eens gehoord van dit alternatieve gedoe, ik weet niet hoe het heet of wat het is? en wat vinden jullie van die opmerking?

Ik wist nu niet of ik dit bij alternatieve geneeswijze moest zetten of bij KVV, ik heb hier maar voor gekozen

groetjes Trudie
Ja, ik ken ook mensen die aan een haar zien wat jij of je hond mankeert. En vaak hebben ze een pasklare oplossing in de vorm van een een of ander natuurlijk middel.

En dat alle kvv's essentiele vitamines en aminozuren missen.... Ohhwwww, wat word ik hier droevig van, van zulke idiote opmerkingen.... :'(. Weet je waar ik nou zo benieuwd naar ben? Waar ze dit soort mega-onzin vandaan haalt? Welke aminozuren moet versvlees volgens haar dan missen? (ik denk dat een willekeurig vleesmeel minder rijk is aan aminozuren dan vlees in versvlees). En welke vitamines zouden er dan niet in voorkomen? En hoezo niet? Verkoopt ze brokken?
Door Red_Hunter
#770501
Lizzy schreef: Ja, ik ken ook mensen die aan een haar zien wat jij of je hond mankeert. En vaak hebben ze een pasklare oplossing in de vorm van een een of ander natuurlijk middel.

En dat alle kvv's essentiele vitamines en aminozuren missen.... Ohhwwww, wat word ik hier droevig van, van zulke idiote opmerkingen.... :'(. Weet je waar ik nou zo benieuwd naar ben? Waar ze dit soort mega-onzin vandaan haalt? Welke aminozuren moet versvlees volgens haar dan missen? (ik denk dat een willekeurig vleesmeel minder rijk is aan aminozuren dan vlees in versvlees). En welke vitamines zouden er dan niet in voorkomen? En hoezo niet? Verkoopt ze brokken?
Ik ken haar helemaal niet, ik ga wel eens kijken met de naam die ik opgekregen heb of ik iets op internet over haar kan vinden.
Je zou haast wel zeggen dat ze brokken verkoopt. Diegene van ringtraining zei, dat het bij het onderzoek van haar vriendin het er altijd uitkwam dat ze die vitaminen missen als ze KVV honden "onderzocht".

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#770512
Red_Hunter schreef: Ik ken haar helemaal niet, ik ga wel eens kijken met de naam die ik opgekregen heb of ik iets op internet over haar kan vinden.
Je zou haast wel zeggen dat ze brokken verkoopt. Diegene van ringtraining zei, dat het bij het onderzoek van haar vriendin het er altijd uitkwam dat ze die vitaminen missen als ze KVV honden "onderzocht".
Groetjes Trudie
Ach ja, het zijn ook allemaal van die in algehele malaise verkerende kneusjes ;D ;D
Door Spiegeltje
#780259
Hoi Trudie,

Ik heb weinig toe te voegen aan de berichten van anderen wat betreft de voedingswaarde van KVV, wel kan ik je adviseren om je hond een KVV van lam en rijst te voeren (bijvoorbeeld Duck) daar komen te magere honden van aan. Maar geduld hebben is ook een goede zaak hoor. Let goed op je hond, heeft ie genoeg energie en ziet ie er verder gezond uit? Dan lekker doorgaan met wat je nu geeft, desnoods iets extra bijvoederen mocht het echt extreme vormen aannemen. Zo te horen is er niets aan de hand. Succes!

Groetjes,
Anja
Door Borke
#780497
Onze dierenarts is dol op honden die hij 'schraal' noemt.
Ik dacht dat Sofi wat mager was, hij werd lyrisch dat je haar ribben zo goed kon voelen en hij heeft gelijk, het was bespiering die ze miste en niet spek.
Dat zal bij jouw hond niet anders zijn en dat komt vanzelf bij uitzwaren en opgroeien in combinatie met voldoende beweging.

Op zich aardig als mensen je willen helpen, maar de onzin die je soms hoort...
Door macgirlie
#787680
Ach wat..... laat ze maar lekker lullen. Ik had vrijdagavond tijdens een feestje nog een discussie met een DA en een (mensen)fysiotherapeut. Ze waren het er beiden dik over eens dat je met speciale brokken (nier-, heup-, huid- weet ik veel wat voor brokken er allemaal zijn) zowat alle gezondheidsproblemen kan oplossen). Toen ik vertelde dat ik BARF/KVV voerde vonden ze dat maar vreemd en onverstandig, want mijn honden kregen dan niet de zo hoognodige voeding.

Toen ik echter vroeg of ze uberhaupt wel wisten wat dat inhield moesten ze het antwoord schuldig blijven. Tja, vuile pens is heel gezond, dat gaf de DA vroeger ook aan zijn hond maar daar is tegenwoordig zooooooooo moeilijk aan te komen! Nou, die is dus al een poosje niet buiten geweest. Granen ongezond voor een hond? Nee, een wolf duikt ook eerst op de maaginhoud van zijn prooi.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat de DA zijn klanten brokken adviseert omdat hij er van overtuigd is dat de hond of kat in kwestie dan nog wat goeds binnenkrijgt omdat de meeste diereneigenaren te lui zijn er anders toch maar een potje van zouden maken. Ik vermoed dat ze het etiket van al die brokken nog nooit hebben gelezen en zich na het afronden van hun studie nooit meer verdiept hebben in voedingsaspecten.

Tja, voor mij komt dat op hetzelfde neer als je man en kinderen volstoppen met kant-en-klaar maaltijden met alle nadelen vandien, ipv zelf iets samen te stellen en bij problemen dien je gewoon wat chemische troep toe. De bijwerkingen neem je dan maar voor lief.

Vaak belandt zo'n discussie in een gebed zonder end. Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat je de mensheid er niet van overtuigd kreeg dat de aarde rond was en niet plat.

Ik ga het in ieder geval ook niet meer proberen; mijn honden zien er prachtig en gezond uit, hun gebit is prima in orde, ik gebruik zo min mogelijke chemische mddelen, ze worden niet preventief ontwormd, vaccinaties alleen de verplichte voor het buitenland, ze genieten van hun eten, zitten goed in hun vel. Dat zegt mij genoeg!
Door Minna
#787737
Tja, dat soort Jomanda-praktijken neem ik ook met een korreltje zout. Ooit iemand gekend die naar zo'n alternatieve genezeres was gegaan en die vertelde dat de hond kleine beestjes op zijn botten had...Ja ja, kwam door een trauma in de puppytijd en al dat slechte energie had zich geprop in kleine beesjes...nou sorry maar dan moet ik toch wel een beetje om lachen ;D ;D
Kijk, acupunctuur, homeopathie e.d vind ik prima, mits niet door iemand gedaan die er geen verstand van heeft, maar dit soort dingen, neuh. En idd liever een magere hond dan een die vet is. Onze Pim is nu ook eventjes strak op dieet... :-[
En volgens mij zijn alle ieren heel rank tot een jaar of twee, ik heb ze tenminste anders niet mee gemaakt!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#788115
Tja, bij heel veel "meetmethoden" komt er uit wat je verwacht dat er uit zal komen. Het is heel moeilijk om echt objectief te meten en niet je eigen verwachtingen mee te laten gelden.
Dat is de reden dat ik er erg voorzichtig mee ben.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door