Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik wil graag weten hoeveel van de volledig Barfende honden van boven de 3 jaar gebitsproblemen hebben?

Ja
5
9%
Nee
49
91%
#779948
Hallo allemaal,

Het is voor mij lang geleden dat ik hier iets heb gepost, dat komt omdat ik het heel druk heb.... Sommige kennen me en sommige niet. Ik heb deze poll geplaatst (ik hoop dat het goed is gegaan, want ik heb dit nooit eerder gedaan), omdat ik een essay moet schrijven, een tv interview ga geven en een presentatie moet houden voor school en natuurlijk houd ik het over BARF of in ieder geval rauwe voeding voor honden. En aangezien 80% van de honden boven de 3 jaar gebits- en tandvleesproblemen hebben ben ik benieuwd hoe het zit met de BARFende honden. Het gaat mij wel om de honden die volledig op BARF staan, want daar houd ik mijn presentatie over.
De poll kan per persoon meerdere keren ingevuld worden, omdat er meerdere mensen zijn die meer dan één hond hebben. Ik zou het dus super vinden als jullie hier aan meewerken!
Alvast bedankt allemaal!

Groetjes Laura

PS. Lizzy, als het niet op de goede plek staat, wil jij het dan verplaatsen? Dit leek me de meest geschikte plek...
#779963
Leuke poll en ik heb gelijk gestemd.

Ik heb Nee gestemd maar vind wel dat ik daar een uitleg bij moet geven. Mijn honden zijn in de leeftijd van 11 maanden tot 14 jaar. Niet allemaal hebben ze hun hele leven rauwe voeding gegeten zodat de oudere honden wel degelijk gebitsproblemen hebben. Rapsody van 14 jaar oud mist sinds een paar maanden 2 kiezen omdat die afgebroken en verrot waren, Mara van 13 jaar heeft afgesleten tanden en kiezen van tennisballen, Tess van 11 heeft altijd al een vieze adem gehad en dat is niet verdwenen doordat ze rauw eet. Het is wel minder geworden maar ze ruikt altijd nog een beetje.

Ik schat dat we nu zo ongeveer 5 jaar alleen maar rauwe voeding aan onze honden geven en dat betekent dat Nikkie (bijna 5) , Jet ( 11 maanden) , Fleur( 2,5 jaar) , Cees (3,5 jaar)  nog nooit brokken hebben gegeten en dat is te zien aan hun tanden. Stralend wit en totaal geen problemen met tandsteen e.d.

Dakota en Sebastiaan (6 jaar) hebben het eerste jaar wel brokken gegeten maar daarna nooit meer. Ook hun tanden zijn stralend wit en geen problemen met tandsteen.

Joris van 6 jaar oud eet sinds een jaar volledig rauw en heeft ook geen problemen met zijn gebit. Wel hier een daar een randje tandsteen maar niet noemenswaardig.
#779968
Hier geen gebitsproblemen bij de honden van boven de 3 jaar. Ook niet bij diegene die nog wel brok gegeten hebben. bij eentje van 6,5 jaar wil zich nog wel een wat lichte aanslag vormen, maar na een flinke geitenrib is dat wel weer weg. Bij dezelfde hond zijn de tanden behoorlijk afgesleten voor zijn leeftijd en dat is natuurlijk wel jammer, maar als ik naar de rest kijk dan is dit echt zijn probleempje. Toen deze hond nog grotendeels brok at was het ook zo'n figuur die met 12 maanden een dikke koeklaag steen op z'n kiezen had zitten. De oudsten (10 en 11) hebben nog steeds een schoon gebit en vertonen geen overmatige slijtage.
#779970
IK heb nee gestemd, Balou (3) heeft helemaal geen tandsteen, staat sinds zijn 9 maanden op vers en sinds 3 maanden volledig op Barf.

Fjurdy (6) kreeg vanaf zijn 4e jaar KVV,  had behoorlijk wat tandsteen,  vooral aan de binnenkant van zijn tanden, staat nu sinds 1,5 maand volledig op Barf en ik zie het tandsteen gewoon per week verdwijnen.
Zijn stinkende bek wordt ook steeds minder.
#779974
Ik heb nee gestemd. Ik heb alleen voor wandor gestemd, hij is bijna 5, yindra is bijna 3.

Wandor heeft geen gebitsproblemen, wel iets tandsteen op de hoektanden. Hij heeft altijd vers gehad en sinds een aantal maanden volledig barf.
#779980
hier een barfende hond zonder gebitsproblemen en een KVV hond mét gebitsproblemen maaaaaar nou moet ik erbij zeggen dat Loebas óok gebitsproblemen bleef houden toen we met hem barften.
Dus, niet in álle gevallen is barf een oplossing (hoewel het zeker vele malen beter ging met Loebas op de barf dan op de brok of KVV).

Overigens barfen we niet meer met Loebas omdat hij dan zo'n 4 keer per week zijn maaltijd direct na het eten teruggeeft.
Dus hoe jammer ook voor zijn gebit, hij staat weer op KVV.
#780014
Minna schreef: Hoe kan ik die meerdere keren invullen? Ik heb 4 honden en geen ervan heeft problemen, eentje toen die brok at wel maar nu niet meer!
Volgens mij is het mogelijk om meerdere keren te stemmen, ik heb dat nl bij het maken van de poll aangegeven, maar hoe dat precies moet weet ik niet, misschien dat Lizzy dat weet?
Zelf hoefde ik maar één keer te stemmen, omdat Ziggy bijna 3 is en Kai is de enige ouder dan 3 jaar. Als het niet lukt om meerdere keren te stemmen zou ik het op prijs stellen als je in ieder geval één keer stemt ;)
#780059
Hoi Laura! Leuk te lezen dat het goed met je gaat, kom eens wat vaker langs joh  ;)

Ik kan maar 1x stemmen en ik heb 2 honden, dus:
Tara heeft bij ons 2 jaar brok gegeten en eet nu sinds 6 jaar barf, zij heeft iha schone tanden en een afgebroken tandje waar ze geen last van heeft.
Kátur eet vanaf 7 weken barf en hij is nu 4. Hij heeft wat eerder last van tandsteen maar zijn gebit is snel weer schoon met een recreatiebotje en wat lappen pens en kopvlees.
Dus geen gebitsproblemen hier!
#780114
Mijn Pyrs, hebben geen gebitsproblemen, leeftijd varierend 4 - 9 jaar.
Zij staan voor het grootste gedeelte op Carnibest, maar ook af en toe 's morgens een beetje brok.
Sheddie, de kleine Kees staat al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren op 100 % KVV maar gezien zijn leeftijd van ruim 13 jaar, heeft hij toch wel aardige bruine tanden en kiesjes gekregen.
Het is niet eens aanslag, maar ze zijn gewoon "door en door" bruin, ik denk dat dat toch aan zijn hoge leeftijd ligt  ..................
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door