Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Henk en Donja
#779909
Hallo allemaal,

Donja krijgt nu voornamelijk smuldier compleet. Nu heeft smuldier de compleet vernieuwd, qua samenstelling, maar ook zit er een nieuwe verpakking om, zon zilver folie met een andere opdruk. Ik geef het nu anderhalve week en ik ben er eigenlijk niet zo blij mee. Ten eerste is het veel fijner gemalen, bevat veel meer pens en de kip(?) die er eerder bij door zat is foetsie. Ook is het aanzienlijk veel vetter vind ik, ik zie aan Donja dat ze flink gaat aanzetten als ik haar zo door blijf voeren. Donja vind het overigens niet erg, maar het is dan ook een echt penskindje, overigens is haar ontlasting nu ook bijna zwart van de pens, zo veel zit er in, terwijl het eerder lichter grijs/bruin was. Wat ik wel veel beter vind geworden is het bekende 'stinkdier' luchtje dat nu wel een stuk minder is overigens.

Ik heb vorige week smuldier gebelt om verhaal te halen, maar geen duidelijk antwoord van ze kunnen krijgen omdat de persoon die dat wist er niet was(hoezo rotsmoesje). Maandag ga ik er wel weer achteraan, maar ik dacht misschien is het iemand anders ook opgevallen en weet wat meer.

Groetjes Henk en Donja
Laatst gewijzigd door Henk en Donja op zo 17 jun 2007, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#779941
Jory eet meestal Smuldier pens compleet.
Behalve de neiuwe verpakking is mij eigenlijk geen verschil opgevallen ???
Door maja
#779957
[quote="Henk en Donja"]
Hallo allemaal,

Donja krijgt nu voornamelijk smuldier compleet. Nu heeft smuldier de compleet vernieuwd, qua samenstelling, maar ook zit er een nieuwe verpakking om, zon zilver folie met een andere opdruk. Ik geef het nu anderhalve week en ik ben er eigenlijk niet zo blij mee. Ten eerste is het veel fijner gemalen, bevat veel meer pens en de kip(?) die er eerder bij door zat is foetsie. Ook is het aanzienlijk veel vetter vind ik, ik zie aan Donja dat ze flink gaat aanzetten als ik haar zo door blijf voeren. Donja vind het overigens niet erg, maar het is dan ook een echt penskindje, overigens is haar ontlasting nu ook bijna zwart van de pens, zo veel zit er in, terwijl het eerder lichter grijs/bruin was. Wat ik wel veel beter vind geworden is het bekende 'stinkdier' luchtje dat nu wel een stuk minder is overigens.

Ik heb vorige week smuldier gebelt om verhaal te halen, maar geen duidelijk antwoord van ze kunnen krijgen omdat de persoon die dat wist er niet was(hoezo rotsmoesje). Maandag ga ik er wel weer achteraan, maar ik dacht misschien is het iemand anders ook opgevallen en weet wat meer.

Groetjes Henk en Donja
[/quote]

in de smuldier compleet heeft nooit kip gezeten  hoor!
Door Eef+Stippels
#779978
[quote="Henk en Donja"]
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week smuldier gebelt om verhaal te halen, maar geen duidelijk antwoord van ze kunnen krijgen omdat de persoon die dat wist er niet was(hoezo rotsmoesje). Maandag ga ik er wel weer achteraan, maar ik dacht misschien is het iemand anders ook opgevallen en weet wat meer.

Groetjes Henk en Donja
[/quote]

Soms zijn mensen er gewoon niet, dat is niet altijd een smoesje  ;)

Maar ik zou inderdaad maandag gewoon terugbellen en vragen hoe het nu precies zit, wat er veranderd is.
Door ~anna~
#779987
Er staat nu eerlijk op de verpakking vlees/pens compleet.
Dus geven ze nu toe dat er vooral pens in zit.
Ik wil nu alleen nog weten wat hun onder vlees verstaan.
Door Henk en Donja
#779995
[quote="maja"]
in de smuldier compleet heeft nooit kip gezeten  hoor!
[/quote]

Misschien was het long dan ofzo, het lijkt in ieder geval op kipppenvlees.

Ik zie in ieder geval heel veel verschil, maar daar kom ik nog wel achter. Maargoed, dan hebben we nog meer motivatie om te gaan barfen dus slecht is anders  ;)
Door - pien -
#780061
Ik voer niet de smuldier compleet, maar de enkelvoudige soorten (aan de katten) en mij is behalve de nieuwe verpakking ook de nieuwe samenstelling  ::) opgevallen (het gaat hier om de kip variant)
Maaarrrrrrrrrr, niet elk pakje lijkt/is anders, soms is het een bleke derrie waar het vet van afstraalt en wat ik goed moet mengen zodat de poesjes het nog enigszins willen eten, en soms is het als vanouds lekker roze (veel karkas) en smullen ze ervan.
Toen ik smuldier belde, wat er aan de hand kon zijn, gaf hij als verklaring dat ze, als ze niet genoeg hadden aan de hoeveelheden van de ene leverancier, dan ook een andere leverancier inschakelden, waar dan weer wel de vellen bij zaten, zodat het wat vetter kon zijn.
Ik ben er eerlijk gezegd niet blij mee, wat de katten vinden het gewoon niet zo lekker...Het ziet er echt megavet uit en blijft ook veel meer aan de lepel en de bakjes kleven  :P
Door K@rin
#780112
Volgens mij is alleen maar de verpakking verandert hoor ....

Smuldier PENS Kompleet bestaat gewoon voor 70-75 % uit PENS, daar doen ze bij Smuldier ook helemaal niet geheimzinnig over.
Ik zou ze ook zeker nog een keertje opbellen en dan zul je echt wel antwoord krijgen.
Door webster
#780155
Er zijn nu inderdaad 2 versies te krijgen namelijk pens compleet en vleescompleet . Mijn honden eten het nu 2 weken en hebben er geen problemen mee .hier voor een kiloprijs van  €1,25 .Prima prijs/kwaliteit .
Door judith1967
#780401
[quote="Tinker"]
Ik ook niet,het ziet er naar mijn idee voor die prijs(€ 1,47 per kilo)juist heel erg goed uit.
[/quote]
Idd.
Vergeleken met Rodi ziet  smuldier er ook veel beter uit.
Door judith1967
#780402
[quote="webster"]
Er zijn nu inderdaad 2 versies te krijgen namelijk pens compleet en vleescompleet . Mijn honden eten het nu 2 weken en hebben er geen problemen mee .hier voor een kiloprijs van  €1,25 .Prima prijs/kwaliteit .
[/quote]
De vleescompleet is ook gewoon te koop in de supermarkt?
Das goed nieuws,want normaal deed ik die bestellen in de DW in de buurt
Door Henk en Donja
#780478
Net even met smuldier gebelt en op mijn verhaal werd gezegd dat de samenstelling van smuldier vast staat, maar dat het voor kan komen dat in de aanvoer van de mengmachine wel eens wat mis kan gaan.

Dus Donja krijgt dan maar even een partijtje met extra veel pens erin, ze vind het niet zo erg dus wat heb ik dan te zeuren he.

Verder nog meegekregen dat er helemaal geen bot in smuldier verwerkt zat, ik had altijd het idee dat er gemalen bot in zou zitten ofzo, niet dus.

Verder ook goed nieuws gekregen, de vleeskompleet die tot nu toe alleen af te halen is of aan kennels geleverd wordt, komt na de zomer ook in de supermarkten te liggen. Ze zijn er nu mee bezig, hebben groen licht gekregen van de supers en dus komt het eraan. In de vleescompleet zit ongeveer 10-15% pens, de rest is echt vlees.

Dus, nog even gedult en we hebben het nog mooier voor elkaar ;)
Door judith1967
#780601
[quote="Henk en Donja"]
Net even met smuldier gebelt en op mijn verhaal werd gezegd dat de samenstelling van smuldier vast staat, maar dat het voor kan komen dat in de aanvoer van de mengmachine wel eens wat mis kan gaan.

Dus Donja krijgt dan maar even een partijtje met extra veel pens erin, ze vind het niet zo erg dus wat heb ik dan te zeuren he.

Verder nog meegekregen dat er helemaal geen bot in smuldier verwerkt zat, ik had altijd het idee dat er gemalen bot in zou zitten ofzo, niet dus.

Verder ook goed nieuws gekregen, de vleeskompleet die tot nu toe alleen af te halen is of aan kennels geleverd wordt, komt na de zomer ook in de supermarkten te liggen. Ze zijn er nu mee bezig, hebben groen licht gekregen van de supers en dus komt het eraan. In de vleescompleet zit ongeveer 10-15% pens, de rest is echt vlees.

Dus, nog even gedult en we hebben het nog mooier voor elkaar ;)
[/quote]

Hee,dus toch,das echt goed nieuws.
In de kip zit wel gemalen kippekarkassen,dacht iets van 6%,heeft mulder geschreven in een mailtje die ik naar hun had gestuurd.
Dacht trouwens dat in de compleet een calciumpreperaat zat ???
Nou dat wordt dan toch bot  erbij geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door