Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ursula.v.gelder
#779818
Hallo allemaal.

Ik heb al een tijdje lopen neuzen op barfplaats maar kan echt niet zo goed vinden wat ik zoek.

Ik barf alweer 1 1/2 jaar met mijn bullterrier en am.bulldog en zou ook nooit meer anders willen en kunnen.

Nu krijgen we over een kleine 4 weekjes onze chinese naakthond pup en moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo goed weet hoe ik het aan ga pakken.
ik ben die grote buffelvreters van mij gewent maar zie een chinees nog geen hele geitenribben en kippenpoten eten ;D
ze komt bij een goede fokker vandaan die ook de pups ook kvv geeft, dus dat zal ze wel gewent zijn.

nu zat ik er aan te denken om te beginnen met energique en dan te laten wennen met kippennekjes en event. later vleugeltjes.
buiten de groentenmix, en stukjes spiervlees...wat geven de kleine raseigenaren nu eigenlijk aan vleesbotjes aan de hond??

ik heb vorige keer hele jongen geitjes zien liggen bij islam centrum dus die zou ik voor haar kunnen gebruiken op den duur...

iemand nog tips enz.??

voor de geïnteresseerden...ze gaat YAKIBA heten en dit is ze...

Afbeelding

Afbeelding

groetjes ursula.

.
Laatst gewijzigd door ursula.v.gelder op za 16 jun 2007, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#779828
Wat een lieffie :-*

Ik heb wel geen kleine honden ,maar denk dat je bv kippenekkken/ karkas, eendenek, kwartels, eendevleugels en de zachte delen van eend/konijnkarkas( ribbetjes) zo wie zo kan gebruiken als RMB. Het spiervlees maakt verder niet uit, dat snij je op maat.  RMb die te groot/ stevig zijn kun je laten afkluiven. Vis lukt denkt ik ook wel (sadientjes)
Verder natuurlijk een groentemix.

Misschien kun je ook eens lezen bij de kattenbarf topics, daar staan misschien ook nog wel veel diersoorten bij die je makkelijk aan een kleine hond kan voeren.
Door Minna
#779841
Aaaahhh wat lief!! Ik weet niet hoeveel weegt zo'n nakie precies?
Ik heb een kleine hondje 34cm schoft weegt 8-9 kg, en di ekrijgt wel alles weg, maar bij naakthonden zit je toch ook meestal met een niet volledig gebit? Denk toch wel dat kippennekken, vleugels, evt eendagskuikens? en evt idd hele jonge geitenlammeren zou kunnen.
Een lamskop zou ik niet proberen  ;D
Zal ik even vragen op de finse barfplaats, daar zitten heel veel naakthondeneigenaren op omdat ze zeggen dat het barfen heel wat minder huidproblemen geeft!
Door ursula.v.gelder
#779842
hee goeie tip, heb ik helemaal niet aan de kattenbarf gedacht  ;D
zal daar morgen even op mijn gemakje lezen, ook de kleine kwartels enz niet aan gedacht.
Ik geef wel altijd al duif aan de grote en die kan ze natuurlijk ook goed eten....maar ga nou lekker slapen, maar andere tips zijn natuurlijk ook welkom.


de chinees zit idd nog al eens met het probleem van een niet compleet gebit....dat is bij haar nog afwachten omdat het gebit bij haar fokker toch wel heel belangrijk is en ze veel chineesjes heeft met een mooie rij tanden dus ben benieuwd.

ze zal waarschijnlijk ong 30cm worden en de rasstandaard zegt dat ze niet zwaarder dan 5,5 kg mogen wegen, nu zit daar nog al verschil in omdat je het deertype en cobby type hebt, waar zij onder valt...?? denk deertype en die hebben nooit moeite om aan die gewichtseisen te voldoen.
Laatst gewijzigd door ursula.v.gelder op za 16 jun 2007, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#779887
Ach, wat een schatje! Gefeliciteerd!

Maar vraag Fido. Zij heeft ook een nakert.

Bij mijn weten heeft de gemiddelde nakert een slecht gebit. Dus je zult aan de kleine vleesbotjes moeten. Kippennekken, eendennekken, parelhoenkarkasjes, kwarteltjes, konijnenboutjes. Dat soort dingen. En daarmee komen ze niks tekort hoor. Qua vlees/orgaanvlees kun je wel vlees van grotere dieren geven: paard, rund, geit, lam, etc.
Door Henk en Donja
#779892
Wat een apart zeg, twee van die grote bullen en dan zon vreemd snuitertje erbij, leuk hoor!

Ik wou eigenlijk alleen toevoegen dat het zelf kraken van botten misschien wat beperkingen heeft, trouwens als ze eenmaal kippenekken goed kan eten kun je ook een kipperug proberen, maar als je kijkt naar de voeding kun je bij de meeste slagers en slachthuizen botten gewoon laten vergruizen.
Door ursula.v.gelder
#779899
thanx.

ikdenk dat ik dan idd aan de konijn en klein gevogelte ga voor haar en dan voor het vlees kan ik alles pakken.

gemalen wil ik niet echt aan beginnen omdat ik met onze vorige hond jetteke heel erg merkte dat door juist kvv wat allemaal zo plakkerig is ze sneller tandsteen enz. kreeg en dat wil ik echt helemaal voorkomen bij yakiba.
ze moet er echt iets bij hebben wat haar gebitje mooi schoon houd, want als ik naar de mooie witte tanden van lotje kijkt die van pup af aan barf heeft gehad, geweldig!!!


dus bij haar wil ik best erbij wat kvv geven maar niet alleen.
nu maar afwachten tot ze er is en hoe het gaat lopen.
Gebruikersavatar
Door Misty
#779903
Remke heeft ook een naakthond en die barft ook. Ze zal nog wel reageren.
Die krijgt in ieder geval geitenribben weg.
Door ursula.v.gelder
#779907
remke wou ik ook al even een pb sturen ik ken haar al van het chinese naakthonden forum. maar ik dacht dat die parttime barf deed.
Wat een apart zeg, twee van die grote bullen en dan zon vreemd snuitertje erbij, leuk hoor!
haha ja, mijn man vind het ook een verschikkelijke combi en vind een nakerd geen hond ;) maar hij weet dat ik het graag wou, (maar ach de am.bulldog vond hij ook lelijk en is ook mijn keus dus er is bij mij ook niet echt een pijl op te trekken ;) en het is nu zijn prinsesje geworden ;) )en nu waren we bij iemand van het forum die een nest heeft en het klikte tussen ons allemaal heel goed dat hij er wel een goed gevoel bij had....al blijft het er niet uit zien naar zijn mening ;D

hij heeft dan ook haar naam bedacht, en ik heb hem aangepast samen met de fokker qua schrijven.
maar je moet hem maar eens hardop uitspreken zonder klemtoon ...ya-ki-ba  :D
Door Henk en Donja
#779917
Trouwens, het heeft niet direct met deze vraag te maken, maar is wel belangrijk. Ik heb een Foxje en die heb ik het eerste 8 maand echt alleen op kauwlapjes laten kauwen(nouja, heel af en toe iets moeilijker, maar dat mag geen naam hebben) omdat er gezegd werd dat het kraakbeen waar haar tanden eerst in groeien moet uitharden voor je ze zwaarder werk laat verrichten. Dat had met de scharende functie van het gebit te maken, ook mocht ik er geen trekspelletjes mee doen. Ergens leek me dit heel logisch als ik naar dat smalle bekkie keek(weinig kaakbeen) dus heb ik het maar gedaan.
Door Femke
#779919
ursula.v.gelder schreef: ya-ki-ba 
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Van harte in elk geval met je aanstaande pupsel, en ik vind haar d'r helemaal niet jakkie bah uitzien hoor  :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door