Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Joop
#77976
Mijn hond, een Weimaraner van bijna 9 jaar, was tot voor drie weken terug kern gezond. Drie weken geleden bloedde haar tandvlees. Dat was kort voor het weekend. Ik heb haar gebit verzorgd een prachtige kluif gegeven en zondags was het leed weer geleden. Ik ben dus niet naar een dierenarts gegaan (helaas). Twee weken geleden voelde de hond zich niet goed en bleek verhoging te hebben. Ik heb in Nederland de dierenars bezocht en deze stelde een darmgriepje vast. De hond kreeg een paar injecties en antibiotica. Het ging weer zo goed dat zij zondags naast de fiets een tochtje van zo'n 15 km heeft gemaakt. Een week geleden (op dinsdagavond) kreeg ze een neusbloeding (die niet meer gestopt is). Direct naar de dierenarts in de woonplaats in Duitsland gegaan. Deze dacht aan parasieten, slechte bloedstolling of leukemie. De eerste twee zouden behandeld kunnen worden. De laatste natuurlijk niet. Bloed afgenomen en in afwachting van het resultaat prednison en vitamine K ingespoten. Dat heeft zich dagelijks herhaald tot zaterdag. Uit het bloedonderzoek las zij: een aanval op het eigen immuunsysteem. Natuurlijk hielp die Prednison niet.
Nu mijn hond binnen een week is overleden denk ik (helaas achteraf) dat het een vergiftiging geweest is (kijk maar eens op het internet bij Rattengif). Het zou een gif geweest kunnen zijn van de 3e generatie waarbij ratten/vossen verbloeden. Het gif werkt niet direct maar versterkt zich in de loop van dagen/weken.

Wie herkent dit????
Laatst gewijzigd door Joop op ma 12 apr 2004, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#77979
Ach wat erg voor jou en voor de hond.Had hij dan iets gegeten waar dat gif in gezeten zou kunnen hebben ??
Ik heb daar (gelukkig) geen ervaring mee..Misschien zijn er wel mensen die het wel weten.
Sterkte met het verlies van je hond. :'( :'(
Door ine
#77980
Ook van mij veel sterkte met het verlies van je hond!
Dit is echt erg om mee te maken.
Ervaring heb ik niet, maar Tannetje is Dierenarts en schrijft hier onder de naam Hitam, zij zal je vast meer kunnen vertellen!
Jouw lieve hond krijg je er niet mee terug, maar het kan wel een waarschuing voor anderen zijn!
Héél veel sterkte!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#77986
Ik heb inderdaad wel eens dergelijke verhalen gehoord over rattengif. De hond van een vriendin had ook dergelijke verschijnselen en daarbij werd in eerste instantie ook aan rattengif gedacht. Dit bleek echter een vorm van leukemie te zijn.
Ik denk dat Tannetje er wel meer over zal kunnen vertellen.

Heel veel sterkte met het verlies van je hond. :'(
Door Ollie
#77992
:'(Goh, wat vreselijk zeg!

Ik wens je heel veel sterkte met dit grote verlies! :'(
Door Eidos
#78003
Sorry tess.. Ook ik kan je niet helpen, maar wil je wel heel veel sterkte wensen met het verlies van je maatje.. Lijkt me verschrikkelijk om je dier op zo'n manier te moeten verliezen :'(

Nogmaals sterkte :-*
Gebruikersavatar
Door chooky
#78012
Ik heb het gelukkig ook nog nooit meegemaakt. Ik weet je dus ook niet te helpen hierbij. Ik kan wel helpen zoeken op internet, maar ik geloof dat je dat zelf ook al gedaan hebt. We wil ik je heel veel sterkte toewensen, want het lijkt me vreselijk om zo je lieve maatje te verliezen. :'(
Door willy
#78017
Hoi,
Allereerst heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

Ook ik heb zoiets meegemaakt (zie elders). Ik schreef dat het Barbesiosis was, maar dat was niet zo. Het was die ziekte die door de zandvliegjes werd veroorzaakt
(sorry mensen voor de mistake). Ook mijn hond kreeg op het laatst zomaar spontane bloedingen (tandvlees, ontlasting ed) ehrlichiosis (???) Je schrikt je een ongeluk en inderdaad, na bloedtransfusie is ook hij hieraan vrij snel overleden.
Nou denk ik niet dat jij hier mee te maken had, tenzij je met je hond in het buitenland bent geweest.
Mijn hond overleed ruim een jaar na terugkomst.

Nogmaal veel sterkte.
Gr Willy
Door tieneke
#78019
Ook namens mij veel sterkte!
Wat vreselijk om je hond op zo'n manier te verliezen :'(
Door Lupa
#78239
hoi Tess,
wat erg zeg en frustrerend zeg als je niet echt weet waar je kanjer aan overleden is.
ik wens je veel sterkte
Door jolly64
#78361
Wat vreselijk zeg dat je hond daaraan is overleden
Hier in de buurt worden we weleens gewaarschuwd voor hondenhaters :'(
Heel veel stertkte toegewenst
Door meesmerel1
#78544
Hoi Tess,

mijn ouders hebben iets dergelijks meegemaakt. Nu iets meer dan een jaar geleden besloten zij dat Merlijn, hun jongste hond, gecastreerd moest worden omdat hij steeds op zoek ging naar teefjes en dit een gevaarlijk gebeuren was op het platteland van Frankrijk. Op oudejaarsdag brachten zij de hond naar de dierenarts die de operatie verrichtte. Mijn ouders konden de hond vrij snel ophalen. De dierenarts zei dat de hond nog niet helemaal uit de narcose was omdat er wat complicaties waren geweest (een bloeding), maar dat mijn ouders zich geen zorgen hoefden te maken. Thuisgekomen wilde Merlijn maar niet echt goed wakker worden en zwol zijn buik op. Op een gegeven moment begon hij moeilijk te ademen en zijn ze als gekken naar de dierenarts teruggereden (15 km verderop). Helaas was Merlijn bij aankomst al overleden. Uit sectie bleek dat hij een inwendige bloeding had gehad en de dokter kon zien dat zijn bloed absoluut niet wilde stollen. Hij dacht zelf eerst aan leukemie. Bloedstalen zijn toen naar een laboratorium gestuurd en daaruit bleek dat er erg veel rattengif in zijn bloed zat.

Het is voor ons nog steeds een raadsel hoe hij hier aan heeft kunnen komen omdat hij de laatste weken alleen maar aan de riem uitgeweest was. Het is voor ons nog niet geheel duidelijk of de dierenarts een fout gemaakt heeft of dat de hond echt vergiftigd was. In het laatste geval heeft het rattengif dus al behoorlijke tijd in zijn bloed gezeten. Hij was er wel een hond voor om rattengif te eten, hij at nl. alles... Een ding is zeker, het is erg droevig om je hond op een dergelijke manier te verliezen. Merlijn was nog maar 1 jaar oud.

Sterkte bij de verwerking van het verlies van je hond!

Groetjes,

Marije
Door SHIVA
#79388
Ik weet even niet wat ik moet zeggen
maar heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies
shiva
Door Joop
#79414
Iedereen hartelijk dank voor de reactie en het medeleven!!!!

Wat ik niet geschreven heb, is dat wanneer een hond vergiftigd is door rattengif er toch nog hoop is. De hond moet een hele hoge dosering vitamine K gegeven worden tot het gif geheel verdwenen is (kan wel een maand duren).

Tess
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door