Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#779211
ik geef schapenvet voor de vacht van mijn border.... wat is de reden dat het wat stugger is? vind dat zo jammer. vooraal bij de kont (border collie). kan ik hem daar nog iets voor geven? schilfers heeft hij niet jeuk ook niet althans niet meer dan anders losse haren kunnen ook jeuken. vlooien heeft hij niet en teken gelukkig ook niet... wat kan ik er aan doen dat hij wat minder stug is en lekker zacht? heeft er iemand een tip voor me?
Door bea
#779220
Geef eens wat vaker vis of visolie.
Op de markt kan je zalmkop met graat halen, is erg goed. ;)
Toen ik mijn Duitse herder kreeg had hij ook een hele stugge vacht nu na 5 maanden is het lekker zacht.
Door pallas
#779283
Ik merkte al na twee dagen na de eerste sardientjes maaltijd verschil met de vacht :) veel losser en zachter!

Mocht je hond geen verse vette vis lusten dan kan je visolie capsules van de hema proberen. Daar zit ook nog borage olie bij, ook goed voor de vacht.
Door lightning
#779337
zalmkoppen krijgt hij al.. nee wassen das onzin dat is niet nodig... hij is overigens 2 weken geleden nog gewassen modat hij onder de poep zat :-[


wat voor sardientjes? gewoon die uit blik vandaan?
Door pallas
#779377
lightning schreef: zalmkoppen krijgt hij al.. nee wassen das onzin dat is niet nodig... hij is overigens 2 weken geleden nog gewassen modat hij onder de poep zat :-[


wat voor sardientjes? gewoon die uit blik vandaan?
Ik koop ze per kilozak bij de visboer. Het zijn grote verse sadientjes, met kop en ingewanden.
sardientjes uit blik geef ik bijna nooit meer..
Door lightning
#779398
ik zal eens kijken iig bedankt ga ik hem in ieder geval wat vaker vis geven ;)
Door lightning
#779406
omdat te vaak wassen niet goed is en als je goed las was hij 2 weken geleden al gewassen maar meer omdat het moet...waarom moet ik hem wassen dan? hij stinkt niet heeft geen jeuk enz enz.. enkelt zijn vacht is bij zijn kont stug en niet zacht....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#779444
lightning schreef: zalmkoppen krijgt hij al.. nee wassen das onzin dat is niet nodig... hij is overigens 2 weken geleden nog gewassen modat hij onder de poep zat :-[


wat voor sardientjes? gewoon die uit blik vandaan?
Zo'n onzin is dat niet als je er al bijverteld dat hij jeuk zou hebben van los haar ::). Met wassen verwijder je niet alleen vuil, maar ook loszittende vacht...dit uitsluitend ter (volkomen overbodige) info.
Door lightning
#779446
heb hem in het begin geregelder gewassen om dit op te lossen maar dat werkt niet... maar goed laat maar
Gebruikersavatar
Door *Monique
#779516
lightning schreef: heb hem in het begin geregelder gewassen om dit op te lossen maar dat werkt niet... maar goed laat maar
[/quot
:( :( :( :( :(
Je stelt hier een vraag en hier krijg je een gedegen advies/antwoord op van gediplomeerd trimmers(sters)! :)
Ook ik, als trimster, zou zeggen was hem eens goed met een goede hondenshampoo, eventueel met toegevoegde olieen o.i.d. Meer vis voeren is ook een optie. maar weet niet natuurlijk niet hoe vaak je al vis voert, en of je hond op volledig rauw/KVV staat?
Is hij/zij gecastreerd/gesteriliseerd?
Kay haar vacht is namelijk na castratie ook wat stugger geworden
Door Cathy
#779519
lightning schreef: ik zal eens kijken iig bedankt ga ik hem in ieder geval wat vaker vis geven ;)
Één keer per week hooguit twee keer per week vis geven  ;)
Door lightning
#779634
Je stelt hier een vraag en hier krijg je een gedegen advies/antwoord op van gediplomeerd trimmers(sters)!
Ook ik, als trimster, zou zeggen was hem eens goed met een goede hondenshampoo, eventueel met toegevoegde olieen o.i.d. Meer vis voeren is ook een optie. maar weet niet natuurlijk niet hoe vaak je al vis voert, en of je hond op volledig rauw/KVV staat?
Is hij/zij gecastreerd/gesteriliseerd?
Kay haar vacht is namelijk na castratie ook wat stugger geworden



hij is wel eens gewassen en als hij uberhaupt gewassen word is het met tee trea olie (of hoe je dat ook schrijft :-[) zo vaak kreeg hij geen vis dus ik ga iig dat proberen meer vis. ja mijn hond staat op volledig kvv/rauw. kvv krijgt hij al een half jaartje rauw nu wat vaker 3 keer in de week het was 1 keer in de week... nee hij is (gelukkig) niet geholpen en was ik ook niet van plan ;) maar ik zag dat hij ook nog niet klaar was bij zijn kont qua ondervacht kwijt te raken... heb het aan iemand gevraagd vandaag die had ook een border. de helft is nu weg enkelt bij zijn kont nog. zou dus kunnen komen doordat hij nog bezig is dat te verliezen.. hij glimt trouwens wel dus dat is het niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door