Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Scooby
#778618
Hoi allemaal,

De acupuncurist van Levi adviseerde vandaag na de behandeling om Levi twee maal per week Yams of Sweet Potatoes te geven. Dit zou Levi meehelpen de balans in haar lichaam weer terug te vinden. (Levi krijgt acupunctuur, omdat ze een paar jaar geleden een lage rughernia heeft gehad die, nu ze ouder wordt, weer wat op lijkt te gaan spelen.)
Sweet Potatoes ken ik wel (tenminste; ik weet hoe ze er uit zien), maar van Yams had ik nog niet eerder gehoord. Of zijn het twee benamingen voor hetzelfde product?

Heeft iemand wel eens gehoord dat dit erg goed schijnt te zijn om een paar maal per week aan je hond te geven? Of heeft iemand er al ervaring mee?
Door Mevroi Kruim
#778908
Ik weet niet of yam = sweet potato eerlijk gezegd (CONNIEEEEE!!!)
Maar ik weet wel dat yamwortel bepaalde plantaardige hormonen bevat die bv werkzaam zijn bij overgangsklachten e.d. Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) kwamen zelfs de hormonen voor de eerste anticonceptiepillen uit yams.
Door Scooby
#778910
Kruimel schreef: Maar ik weet wel dat yamwortel bepaalde plantaardige hormonen bevat die bv werkzaam zijn bij overgangsklachten e.d. Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) kwamen zelfs de hormonen voor de eerste anticonceptiepillen uit yams.
Haha, nou daar heeft Levi in elk geval geen problemen mee! ;)
Door conleeuw
#778935
sweet potato (Ipomoea batatas) soms worden ook dese in voornamelijk amerika yams genoemd, maar dat is niet helemaal jusit
Afbeelding
, The sweet potato is only distantly related to the potato (Solanum tuberosum). It is even more distantly related to the true yam (Dioscorea species)
Dit is echte yams, er zijn verschillende soorten, afhangende waar ze vandaan komen
Afbeelding
uit asie
Afbeelding

which is native to Africa and Asia.

er zijn in totaal ongeveer 60 soorten van beide knollen, te veel om allemaal hier te laten zien ;) heel lekker voor menselijke consumptie ;D
Door Scooby
#779001
De acupuncturist van Levi is amerikaanse, maar zij noemde de Yams en de Sweet Potatoes wel als twee verschillende dingen, volgens mij?

Maar zijn ze ook geschikt om aan honden te voeren en zijn ze ook goed, daar ben ik eigenlijk meer benieuwd naar.  ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#779130
Het zijn koolhydraatbommen. Dus als voeding niet echt geschikt. Als kruid kun je ze wel met een bepaald doel gebruiken.
Door Scooby
#779133
Hitam schreef: Het zijn koolhydraatbommen. Dus als voeding niet echt geschikt. Als kruid kun je ze wel met een bepaald doel gebruiken.
Dat is ook de bedoeling. Zeker niet als voeding. De acupuncturist had het er over om een paar keer per week een halve te geven.
Door madelonverschoor
#807523
Mijn Jay, de oudste reu staat op het leverdieet, daar zit inderdaad ook deze sweet potatoe bij, hij vind het heerlijk. Het menu waar het inzit is als volgt:

Menu 1:
4 ons vis (gestoomd)
4 ons yoghurt
1 ei
6 ons havermout (in water gekookt)
4 ons gestoomde zoete aardappelen

Menu 2:
4 ons nieuwe aardappelen
4 ons zoete aardappelen
4 ons courgette
4 ons boontjes of celderij
5 ons kabeljauw of koolvis

mickey
Door Netty
#809389
madelonverschoor schreef: Mijn Jay, de oudste reu staat op het leverdieet, daar zit inderdaad ook deze sweet potatoe bij, hij vind het heerlijk. Het menu waar het inzit is als volgt:

Menu 1:
4 ons vis (gestoomd)
4 ons yoghurt
1 ei
6 ons havermout (in water gekookt)
4 ons gestoomde zoete aardappelen

Menu 2:
4 ons nieuwe aardappelen
4 ons zoete aardappelen
4 ons courgette
4 ons boontjes of celderij
5 ons kabeljauw of koolvis

mickey
en geef je dat dan rauw?
op die gekookte havermout na...........
maar belangrijker eet die dat?
Door 202Spots
#809390
Het lever diet is bijna hetzelfde als Dr.Dodds heeft..daar zit alleen geen havermout in.
Dit heb ik ook voor Tor gekookt toen de lever waardes afwijkend waren.

Netty...hier staat ook dat veel honden reageren op Lam en rijst...en JA...alles in de diet word gekookt.
~~~~~~~~~~~~~~~~~

SPECIAL DIETS

Restricted Antigen Source

Commercial source or homemade diets of restricted or novel antigens are given for 6-12 weeks. Many pets are now reactive to diets with lamb and rice.
Liver Cleansing Diet †

White potato + sweet potato (50/50) and white fish -- 2/3 potato mix and 1/3 fish. Season with garlic, mixed Italian herbs or parsley, salt and pepper. Later, can add chopped carrots, zucchini, yellow squash, spinach, green beans and scrambled eggs, if these are tolerated. Liquid multivitamin or supplement such as the Missing Link. Feed three to four meals per day. (also use for IBD cases)


______________________________________________________________________
† G. A. R. D. [Glutamate-Aspartate-Restricted-Diet]. Avoid wheat, corn, dairy and soy.
Door Netty
#809392
ze heeft vanmorgen al een runderlap op, maar ik ga ook eens kijken of ze sweet potatoes lekker vind, gekookt.........
die dingen liggen hier in meters opgehoopt in de buurt super
Door 202Spots
#809927
Hitam schreef: Is white potato hetzelfde als onze gewone aardappel?
Ik vraag me af of er wel genoeg calcium zit in dit dieet.
Ja, white potatoes zijn gewoon aardappels.
Afbeelding Afbeelding

Ik deed er gemalen eierenschaal erdoor en ook de pumpkin om de boel 'n beetje steviger te maken,want anders is het wel 'n zachte poop hoor..
Laatst gewijzigd door mahuni op do 16 aug 2007, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door