Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kick4Toi
#778755
Chess heeft afgelopen zondag om niets een keiharde pijnpiep gegeven, alsof die door een beest gestoken werd. Alleen er was geen wesp, bij of hommel te bekennen. Hij lag gewoon op het vloerkleed in de kamer. Hele week was er verder niets aan de hand. Gisteren nog op fazanten gejaagd.

Vandaag liep ik tussen de middag het gewone plasrondje in normaal rustig tempo aan de lijn. In een keer gaf die weer zo'n gril en ging helemaal gehurkt alsof die moest poepen. er kwam alleen niet uit. Na een paar telen zijn we verder gelopen en liep die naast me met een ingetrokken kruis.

Vanavond was eigenlijk niet aan de hand. Als die langzaam loopt dan lijk het kruis nog ietwat "afhangend", maar als die de passen gaat versnellen, dan loopt die gewoon soepel. Hij is normaal in en uit de auto gesprongen en heeft zijn behendigheidsles zonder problemen doorgelopen.

Ik heb me suf gelezen op allerlei internetsites over symptomen bij hernia of spondylose, maar herken het verhaal van Chess hier niet in. Heeft iemand van jullie een idee?
Door conleeuw
#778761
:-\ dat is niet mooi, ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt wat het nou precies is, ik heb een vraag, hoe zit het met zijn anaalklier? soms als de anaalklier vol zit kunnen ze er last van hebben en doen alsof ze moeten poepen (dot doet dat) zou het mischien daaraan kunnen liggen??
Door Kick4Toi
#778775
conleeuw schreef: :-\ dat is niet mooi, ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt wat het nou precies is, ik heb een vraag, hoe zit het met zijn anaalklier? soms als de anaalklier vol zit kunnen ze er last van hebben en doen alsof ze moeten poepen (dot doet dat) zou het mischien daaraan kunnen liggen??
Die gaan we morgen als het voldoende licht is onderzoeken. Het is wel de "moeilijke" kant van Chess, dus het wordt dan noodgedwongen snuitje om.... Thanx voor de tip!
Door Robian
#778777
Dat hij de behendigheidsles gewoon loopt hoeft niets te zeggen. De honden vinden dat over het algemeen zo enorm leuk dat ze dwars door pijngrenzen gaan.

Omdat Robbie ligt kreupelde en ineens incontinent werd loop ik nu bij een chiropractor met hem. (Volgens mijn DA overdreef ik omdat hij zo ligt kreupelde)
Bleek dat z'n hele rug in de kreukels lag. Iets waar ik met behendigheid eigenlijk nooit wat van gemerkt heb.

Dat zijn kruis afhangt is niet normaal. Ik zou het gewoon goed in de gaten houden.
En het hoeft echt niet meteen hernia of spondylose te zijn het kan ook zijn dat hij zijn rug flink heeft verdraaid.
Ik zou hem voor de zekerheid wat traumeel gaan geven.
Door Helen
#778797
Ik zou ook wel een tikkie bezorgd zijn aangezien hij het nu weer deed...Zelf zou ik behendigheidstraining ff overgeslagen hebben voor de zekerheid.
Ik ben altijd nogal overbezorgd over mijn honden. En als ik het niet zou vertrouwen zou het voor mij betekenen dat ik een foto van de onderrug zou willen zien en ff bij de fysio langs zou gaan als er op de foto niets te zien zou zijn. Maar goed, nogmaals, ik ben vrij overbezorgd.
Door Lizzy
#778871
Niet bedoeld om je nog bezorgder te maken, maar ik zou dit ook niet vertrouwen. Dikke kans dat de DA niks ziet of voelt. Maar ik kan je van harte een chiropractor aanbevelen. Het fijnste vind ik DA's die chiropractie "erbij" doen (nou ja, erbij doen... Ze zijn OOK dierenarts, dat bedoel ik. In Noordwijkerhout zit er een DA die chiropractor is en die kan ook een rontgenfoto maken. Da's wel zo prettig).
Door Minna
#779647
Mee eens met rug zou ik geen risicos lopen...even naar een chiropraktor zoals Liz ook aangeeft, en idd met behendigheid pompen de honden zich toch vol adrenaline en voelen ze niks meer, dus dat zegt idd niks.
Een collie di ebij mij in les zat wou ook opeens niet meer zo springen, dus even gevoeld in z'n rug, advies gegeven om naar de Da te gaan, nou die kon maar weinig vinden, ze zijn toch voor second opinion gegaan, en er was dus wel wat mis met de rug. Maar je moet het net kunnen vinden. 
Door Lil
#779713
Het verhaal van Boris staat hier vast nog wel ergens, hij liep ook gewoon behendigheid met een rug die achteraf al langer in de kreukels lag.... Ik merkte het pas een dag later dat hij slecht liep en dit bleek achteraf typisch te zijn voor zijn soort rugklachten, na rust speelt het pas op.
Ik kan zeker een goede chiropracticer of fysiotherapeut aanbevelen. Boris heeft wel iets hernia-achtigs. Op foto's niet veel te zien, maar iedereen ziet als hij veel beweging heeft gehad wel duidelijke uitvalsverschijnselen (dubbeltreden) en hij gaat dan ook heel veel in telgang. Na het beëindigen van de sport en een in het begin regelmatig bezoek aan de therapeut gaat het nu super, ik ben anderhalf jaar verder en hij kan weer anderhalf uur wandelen (alleen helaas niet dagelijks, maar wel een paar keer per week).
Als hij veel last heeft loopt hij ook hardstikke krom, met een echte bochel...
Piepen doet hij niet maar dat is omdat hij juist een vermindering van de pijnprikkel/reflexen heeft, hij voelt te weinig doordat er dan zenuwen klem zitten. Zou zeker langs een goede therapeut gaan en eventueel foto's te laten maken om bijvoorbeeld spondylose uit te sluiten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door