Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mommies baby
#778715
Baby krijgt smorgens een bekertje brok(canex) en savonds smuldier de ene keer kompleet dan weer de pens of zijn favoriet de (blauwe) vlees.

Maar wat betekent dat enkelvoudig nu eigenlijk ,moet daar dan nog wat bij of zo? Het compleet geef ik zo maar de pens en vlees uitvoering geef ik met een bruine boterham .

Is dit goed? 
Door Bullmastiff gek
#778728
[quote="mommies baby"]
Baby krijgt smorgens een bekertje brok(canex) en savonds smuldier de ene keer kompleet dan weer de pens of zijn favoriet de (blauwe) vlees.

Maar wat betekent dat enkelvoudig nu eigenlijk ,moet daar dan nog wat bij of zo? Het compleet geef ik zo maar de pens en vlees uitvoering geef ik met een bruine boterham .

Is dit goed? 
[/quote]

Enkelvoudig wil zeggen, niet compleet, en dit kun je niet compleet maken door er een boterham door te doen.
Daar moet veel meer bij wil je het compleet krijgen ;). Brood is trouwens niet echt iets wat honden nodig hebben.
Van Smul is alleen de compleet dus volwaardig, en de andere varianten, pens , en Vlees en kip zijn allen niet compleet. Rodi is ook een merk wat bij de supermarkt te krijgen is, en die is ook in de complete versie te vinden.
Een hond heeft oa, nodig orgaanvlees zoals bvb pens.
Spiervlees, en bot voor calcium. En groentes, even kort door de bocht, er zijn hier vast mensen die echt helemaal zelf samenstellen en die het wellicht willen aanvullen, .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#778745
[quote="mommies baby"]
Baby krijgt smorgens een bekertje brok(canex) en savonds smuldier de ene keer kompleet dan weer de pens of zijn favoriet de (blauwe) vlees.

Maar wat betekent dat enkelvoudig nu eigenlijk ,moet daar dan nog wat bij of zo? Het compleet geef ik zo maar de pens en vlees uitvoering geef ik met een bruine boterham .

Is dit goed? 
[/quote]

Die boterham is niet noodzakelijk, daarmee maak je niks compleet. Enkelvoudig, is precies wat het zegt. Er zit maar één vleessoort in dat pakje, pens, of kip, of rundvlees enz. Complete versies bevatten een verzameling ingrediënten die het (soms in combi met een vitamine/mineralenpoeder) tot een complete maaltijd maken.

Zoals je nu voert...'smorgens brokken en 'savonds vers is het niet noodzakelijk dat je de avondmaaltijden ook gaat completeren. Je kunt dus gerust vandaag alleen pens voeren, morgen alleen kip, overmorgen een complete versie, dag daarop, rundvlees enz.....
Ga ervan uit dat je zelf ook niet iedere dag een compleet uitgebalanceerd maaltijdje naar binnen werkt. Als wij 1x per week patat eten en een keer pannekoeken of een pizza, lopen we ook niet direct tekorten op, ervan uitgaande dat de overige maaltijden er wel verantwoord uitzien.
Door mommies baby
#778759
oke maar ik snap nog niet wat enkelvoudig betekent: Kan ik mijn hond op 1 dag alleen bv kip of vlees van smuldier geven, of moet daar dan nog wat bij?

Alleen compleet geven is ook saai ook al barfen wij tussendoor natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#778817
[quote="mommies baby"]
oke maar ik snap nog niet wat enkelvoudig betekent: Kan ik mijn hond op 1 dag alleen bv kip of vlees van smuldier geven, of moet daar dan nog wat bij?

Alleen compleet geven is ook saai ook al barfen wij tussendoor natuurlijk.

[/quote]

enkelvoudig = er zit b.v alleen pens in dat bakje. Dus alleen pens en geen vitaminepoedertje om er een "complete"maaltijd van te maken.
Als je overwegend compleet voer voorzet dan mag je gerust een paar dagen per week een enkelvoudige, dus alleen kip of alleen pensmaaltijd geven.
Door Lil
#779024
[quote="mommies baby"]
oke maar ik snap nog niet wat enkelvoudig betekent: Kan ik mijn hond op 1 dag alleen bv kip of vlees van smuldier geven, of moet daar dan nog wat bij?

Alleen compleet geven is ook saai ook al barfen wij tussendoor natuurlijk.

[/quote]

Eerst schreef je dat je alleen brok en smuldier geeft, maar je barft dus ook nog???
Door mommies baby
#779235
Nou het echte barfen durf ik (nog) niet aan, maar vrijdags gaat Babe altijd mee naar de markt en dan kopen we bij de kippeboer meestal kippelevertjes en of hartjes ,maagjes. Soms ook een paar kippepoten. Voorzichtig barfen dus :)
Door Cathy
#779275
In je voorstel mail  vertel je dat je ook Carnibest voert , dat is echt compleet  ;)
Door Lil
#779708
[quote="mommies baby"]
Nou het echte barfen durf ik (nog) niet aan, maar vrijdags gaat Babe altijd mee naar de markt en dan kopen we bij de kippeboer meestal kippelevertjes en of hartjes ,maagjes. Soms ook een paar kippepoten. Voorzichtig barfen dus :)
[/quote]

Prima toch!!!
In het begin zijn we allemaal bang, maar dat ging hier al snel over. Het gevoel is heel begrijpelijk in het begin.
Carnibest is idd ook compleet en tussendoor een bakje enkelvoudig is dan echt niet erg. Als ze kippenpoten kunnen eten (zijn vrij hard) dan kun je ook nekken en vleugels ed voeren, over het opbouwen van barf kun je hier heel veel lezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door