Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#777775
Armagnac heeft allemaal rode vlekken en bulten op zijn buikje, in de liezen en onder de ellebogen. Dus overal waar geen of nauwelijks haar groeit aan de onderzijde. Waar vacht zit zie ik alleen maar mooie roze huid. Kan dit komen van het gras+onkruiden op de dijk waar hij altijd losloopt, dat staat meer dan een meter hoog inmiddels en hij springt erdoor en over als een gazelle, met vier poten tegelijk de lucht in. Hij schijnt er geen last van te hebben; hij krabt niet, bijt niet, likt niet, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Pike heeft het niet, maar die springt niet, die gaat er als een bulldozer doorheen    ::)
Door Eef+Stippels
#777907
Het zou inderdaad van het hoge gras kunnen komen.
Misschien zijn buikje insmeren met echinacea-zalf?

Ik zou het gras even ontwijken als dat kan, om te zien of de vlekken en bultjes dan weggaan.
Gebruikersavatar
Door pike
#777912
Ben inderdaad al twee dagen in  "geciviliseerde" omgeving gaan wandelen en alle hoge gras gemeden, ook heb ik hem uit sloot en vaart gehouden, maar het wil nog niet veranderen. Echinacea heb ik ook al gesmeerd voorzichtig.
Gebruikersavatar
Door pike
#778587
Kruimel schreef: Uitslag van de warmte misschien?
??? wist niet dat een hond dat ook kon krijgen  :-\  En hoe lang kan hij daar dan mee blijven lopen. De laatste dagen is het toch eigenlijk ook niet meer zo warm. Wel ligt hij nauwelijks nog in zijn mand of op een kleedje, hij gaat steeds op de kale vloer liggen (die dus koeler is).
Op zijn buikje (waar het begon) is het beeld inmiddels wel wat rustiger geworden, onder zijn ellebogen is het nog steeds goed rood en bultig.
Blijft toch gissen waar het vandaan komt denk ik. Ik vind het wel typisch dat hij er geen last van heeft. Als ik zelf onder de warmtebultjes zit dan jeuken die behoorlijk! (en die trekken ook heel snel weer weg)
Door Mevroi Kruim
#778902
Ja, dat klopt, die warmtebultjes gaan vaak heel snel weer weg. Dus misschien is het dat niet. Honden kunnen dat ook krijgen trouwens. En het is hier althans nog steeds vies benauwd en vochtig, dat is ook wel bevorderend voor warmte-uitslag
Ik heb ook wel eens zomaar ineens overal bulten en jeuk, duurt een dag of wat en dan trekt het weer weg. Allergische reactie op ?????? Kom je vaak niet meer achter. Maar die bultjes jeuken wel degelijk als de ziekte.
Gebruikersavatar
Door pike
#779120
Ik heb er even op gegoogled. Puur huid - voor acute of chronische huidklachten met jeuk. En dat vind ik nu zo gek: Hij heeft er geen jeuk van. Hij kijkt er niet naar om. Daar ben ik natuurlijk wel blij om. Wat niet weglaat dat het misschien zou kunnen helpen de boel weer te normaliseren.
Zijn buik gaat inmiddels steeds beter uitzien. Hij is de hele week niet meer in het hoge gras geweest. Maar of dat nu inderdaad de oorzaak was??? We lopen daar altijd, en voor dat het een meter hoog stond stond het een halve meter hoog en Armagnac is maar zo'n 30-35 cm. Er staat natuurlijk niet alleen maar gras maar ook andere planten, dus misschien is hij toevallig op de verkeerde terechtgekomen..
Door Eef+Stippels
#779290
pike schreef: Ik heb er even op gegoogled. Puur huid - voor acute of chronische huidklachten met jeuk. En dat vind ik nu zo gek: Hij heeft er geen jeuk van. Hij kijkt er niet naar om. Daar ben ik natuurlijk wel blij om. Wat niet weglaat dat het misschien zou kunnen helpen de boel weer te normaliseren.
Zijn buik gaat inmiddels steeds beter uitzien. Hij is de hele week niet meer in het hoge gras geweest. Maar of dat nu inderdaad de oorzaak was??? We lopen daar altijd, en voor dat het een meter hoog stond stond het een halve meter hoog en Armagnac is maar zo'n 30-35 cm. Er staat natuurlijk niet alleen maar gras maar ook andere planten, dus misschien is hij toevallig op de verkeerde terechtgekomen..
De rest van de omschrijving is:
Puur Huid vermindert huidklachten met jeuk (aanvalsgewijs alsof het dier gestoken wordt) en pukkels op de buik, onder de oksels en in de liezen, als gevolg van een mijt- of vlooienallergie en/of een bacteriële allergie.

Dus volgens mij gaat het niet alleen om huidklachten met jeuk, maar om ook om huidklachten zonder jeuk als gevolg van de genoemde allergien.

Fijn dat het in ieder geval beter gaat. Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat het door het hoge gras komt hoor. Misschien stond er een distel of een andere nare prikplant tussen waar zijn huid op heeft gereageerd.. 

Ik vind het trouwens ook gek dat hij geen jeuk heeft. Je zou denken dat als hij in een vervelende plant is gesprongen, hij daar ook last van zou hebben.

Ik zou in ieder geval blijven smeren met de echinacea en het goed in de gaten houden of het niet weer verergert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door