Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door anneke62
#778336
Mijn pup Luca van ruim 5 maanden begint uit zichzelf minder te eten. Alleen 's ochtends vroeg heeft hij echt trek en eet dan goed, maar de rest van de dag is het moeizaam. Beetje snuffelen, af en toe een hapje en dan weer weglopen... Nu heb ik hem nog steeds op drie maaltijden per dag staan, maar uiteindelijk heeft hij gisteren pas rond 12 uur 's avonds het laatste restje van zijn 2e maaltijd opgegeten, dus heeft hij een hele maaltijd overgeslagen. Nu heb ik er niet zo'n zin in om een hele toestand te maken van die maaltijden, dus ik denk er over om de derde maaltijd nu maar te schrappen. Kan dat al? Hij krijgt op dit moment nog een pond KVV per dag, verdeeld over 3 keer dus en hij weegt nu zo'n zeven kilo, dus dat is best nog veel per dag. Ik heb ook niet het idee dat hij nog heel veel groter zal worden dan de 40 cm die hij nu is.
Door Lizzy
#778342
Gemiddeld ga je bij 6 maanden naar 2 keer per dag voeren. Dus ja, ik zou zeker overstappen op 2 keer per dag.
Door K@rin
#778348
500 gram voor een pup van 7 kg vind ik ook wel heel erg veel ............

"Normaal" eet een pup ca. 50 gram per kg lichaamsgewicht en dat zou voor jouw hond ca. 350 gam per dag zijn.
Vanaf een maand of 6 ga je meestal ook al weer  minderen qua hoeveelheid per kg lichaamsgewicht.
Ik zou dus beginnen om hem maar 2x per dag te voeren, misschien 200 gram per maaltijd en dan langzaamaan nog iets verder afbouwen ?
Door Bullmastiff gek
#778460
Ik zou ook gaan minderen, misschien geeft de hond wel zelf aan, dat ie teveel krijgt.
Heb het met Mack ook gehad, soms at ie maar de helft van wat ie zou moeten hebben, toen ie een maand of 6 was. Ben toen gewoon minder gaan voeren.

Ook nu heeft ie wel eens een dag dat ie bijna geen honger heeft, dan geef ik hem gewoon niks.
Ze moeten er echt op af komen lopen, en niet dat ie je aankijkt van,, wat moet ik.
Soms denk ik wel eens zou het een idee zijn om een vast -dag te doen, ik weet niet of er hier mensen zijn die dit doen!, Hij krijgt Kvv van Carnibest en een keer in de week kip.cotelet, kippepoot of eens een rib-lap, als ze in de reclame zijn.
Door anneke62
#779167
Okee, dank jullie voor de reacties, ik ben gisteren begonnen met hem nog maar twee keer eten te geven en dat gaat wat beter. Echt veel trek heeft hij dan 's avonds nog niet, maar hij eet dan teminste wel :D. Het is best lastig te bepalen hoeveel hij precies nodig heeft, omdat wij geen flauw idee hadden hoe groot hij zou worden toen we hem half april kregen. Hij was toen drie maanden (ongeveer geschat) en het kon nog alle kanten opgaan. In het begin at hij echt als een dijker en moesten we steeds meer gaan geven, het minderen is echt van de laatste week. 
Door anneke62
#785935
Ik ben er inmiddels achter dat Luca het gewoon zelf regelt: de ene dag eet hij minimaal, de andere dag loopt hij steeds achter je aan om te kijken of er nog wat te nassen valt in de keuken ;D :D ;D :D ;D! Ik vindt het wel prima zo, en voer hem nu naar de behoefte van de dag. Dat is toch niet erg??
Door Happy Tail
#785942
Tja ik zou ook kijken naar hoe hij eruit ziet.....
als ik mijn hond zou voeren tot ze er niet meer om vraagt dan wordt ze tonnetje rond:-)
hier voer ik dus puur op het oog en absoluut niet naar de vraag ;D
Door anneke62
#786019
Nou het is nu nog steeds een smal hondje hoor en omdat er windhond inzit moet hij ook zo blijven natuurlijk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door