Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#777917
Er staan al heel wat berichten over knoflook maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden. Hoeveel knoflook mag je je hond geven?
Een kennis van me heeft een hond die 30 kg weegt, een jeweetwel-reu van onbekend ras. Hij krijgt brok  :( :'(en soms kvv   ;) (tja).
Nu heeft die kennis gehoord dat knoflook zou werken tegen teken. En ze geeft hem nu 3x per dag 2 knoflookpillen (de portie die volgens de verpakking een volwassen mens ook mag hebben).

Ik heb sterk het gevoel dat dat veel te veel is, maar ik weet het niet.  Wie kan me zeggen wat een verantwoorde hoeveelheid is?
Door Lizzy
#777919
Knoflookpillen zijn zeer geconcentreerd. En de volwassen mensen dosis knoflookpillen aan de hond geven is echt niet raadzaam! Dat veroozaakt Heinz body anemie, een soort bloedarmoede. Ik zou een hond geen knoflookpillen geven (maar eerder verse knoflook, een keer of 3 per week een half teentje voor een hond van dit gewicht) en als ik ze al zou geven dan toch niet vaker dan 3 keer per week 1 pil. En dat helpt dus niet tegen teken, simpel.
Door 202Spots
#777932
En ze geeft hem nu 3x per dag 2 knoflookpillen (de portie die volgens de verpakking een volwassen mens ook mag hebben).
Ze is de hond aan 't vergifigen met deze dose!

~~
Give no more than 1/2 to 1 small raw crushed clove (one small part of a bulb) per 20 pounds of body weight daily.
http://www.dogaware.com/dogfeeding.html


http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... c=33731.15
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 13 jun 2007, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
#777941
Das dus 1/2 tot 1 teen per 10 kg? Dus in principe zou ik een hond van 20 kg 1-2 teentjes per dag kunnen voeren? Lijkt mij nog wel heel veel..? Tenminste veel meer dan het antwoord van Lizzy. Ik geef op moment tussen een en drie teentjes per week...
Door Lizzy
#777945
Minna schreef: Das dus 1/2 tot 1 teen per 10 kg? Dus in principe zou ik een hond van 20 kg 1-2 teentjes per dag kunnen voeren? Lijkt mij nog wel heel veel..? Tenminste veel meer dan het antwoord van Lizzy. Ik geef op moment tussen een en drie teentjes per week...
Ja, ik vind dat ook rijkelijk veel :-\. Nou ja, wat wij geven is dus in ieder geval aan de zeer veilige kant!
Door 202Spots
#777953
dat staat op deze site hoor..
ik geef hier ook veel minder,en  ben nu begonnen met 'n verse teentje bij de bak te doen, en probeer om er om de dag aan te denken...maar gebeurd niet altijd...
ik denk ook aan 3 x per week 1 teentje per hond.
Het meeste blijft in die stomme knoflookpers zitten,dus ik neemt per keer meestal 3 teentjes om te persen :-\ (voor 2 honden ,van50 + 64 Lbs)
Door bumper
#778341
Ik geef de honden zins een week elke dag een schapenvetblokje met knoflook is ook tegen teken en vlooien staat er op.Ik weet natuurlijk niet of het ook werkt moet ik even afwachten.Ze vertelde mij wel dat het pas naar een week of 4 gaat werken want het moet eerst goed in de bloedbaan zitten.
Laatst gewijzigd door bumper op do 14 jun 2007, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door