Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Adam
#777709
Hallooo,
wij hebben al 3 weken Wally. Hij is een 7 maanden oude vuilnisbak (bijna 8)en wij hebben hem uit het asiel gehaald in Spanje. Hij is vrij groot en weegt nu 18 kg. Is ook onze eerste hond.

Momenteel krijgt hij 's ochtends Large breed puppy brokken van Nutro Choice en 's avonds sinds een week KVV van Prins, vandaag heb ik Rodi KVV gehaald. Ik weet 100% zeker dat het geen moeilijke eter is.

Ik vind het vrij lastig om een goede etenspatroon te geven, vandaar deze vraag...

Is de combinatie dagelijks brokken/ kvv wel ok?? Ik wil uiteraard het beste voor onze aanwinst.

Ik hoor graag jullie reactie(s)

Thanks,

Adam
Door roefus
#777814
[quote="Adam"]
Hallooo,
wij hebben al 3 weken Wally. Hij is een 7 maanden oude vuilnisbak (bijna 8)en wij hebben hem uit het asiel gehaald in Spanje. Hij is vrij groot en weegt nu 18 kg. Is ook onze eerste hond.

Momenteel krijgt hij 's ochtends Large breed puppy brokken van Nutro Choice en 's avonds sinds een week KVV van Prins, vandaag heb ik Rodi KVV gehaald. Ik weet 100% zeker dat het geen moeilijke eter is.

Ik vind het vrij lastig om een goede etenspatroon te geven, vandaar deze vraag...

Is de combinatie dagelijks brokken/ kvv wel ok?? Ik wil uiteraard het beste voor onze aanwinst.

Ik hoor graag jullie reactie(s)

Thanks,

Adam
[/quote]

Wat leuk, een hondje uit een Spaans asiel  :D

Volgens mij gaan brok en kvv goed samen (altijd kijken of je hond het er ook goed op doet).
Zonder brok, nóg beter  ;)

Maar goed, als je eens een stapje verder wil, dus ook bijvoorbeeld eens een vleesbotje wilt aanbieden...dan zou ik geen brokken meer geven.
De vertering van botjes vereist een hogere zuurgraad.
Door Adam
#777861
Bedankt voor jullie reacties!
Zijn brokken van NUTRO CHOICE ook gewoon goed of hebben jullie een aanrader? De dierenarts probeert ook van alles en nog wat aan te smeren maar dat is duur. Het gaat niet alleen om het prijs, we willen het beste voor de hond!
Door Bullmastiff gek
#777904
[quote="Adam"]
Bedankt voor jullie reacties!
Zijn brokken van NUTRO CHOICE ook gewoon goed of hebben jullie een aanrader? De dierenarts probeert ook van alles en nog wat aan te smeren maar dat is duur. Het gaat niet alleen om het prijs, we willen het beste voor de hond!
[/quote]

Ja, het beste voor je hond, is vooral heel erg persoonlijk, ik zou zeggen als je het beste wil, of alleen Kvv of bvb ga zelf samenstellen.
Wij geven uitsluitend Kvv van Carnibest en af en toe krijgen ze wat rauwe kipcarbo , of een flinke kippe-poot.
Ik zou brok en Kvv , zoals rodi of zo, niet zo gauw op een dag geven, ivm het feit dat het ene heel anders verteerd dan het andere.
Je kan ook bvb zeggen, ik geef vijf dagen per week een goede brok, eentje waar niet te veel rommel inzit, zoals bvb Farmfood of Cavom, en dan twee dagen Kvv.

En inderdaad de da wil je alleen maar die troep aansmeren die ze verkopen,, veel te duur.
Ik zeg niet dat alle brokken slecht zijn, maar de meeste zijn echt niet al te best.
Zie andere topics hier maar eens.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#777933
En inderdaad de da wil je alleen maar die troep aansmeren die ze verkopen,, veel te duur.
Ik zeg niet dat alle brokken slecht zijn, maar de meeste zijn echt niet al te best.
Zie andere topics hier maar eens.

[quote][/quote]

En dit is natuurlijk het BARF (bones and raw food) forum. Dus brokken zijn "not done" :)
Gewoon lekker volldig overzetten op KVV en aanvullen met hier en daar een vleesbot. Of helemaal overstappen naar barf ;)
Succes
Gebruikersavatar
Door *Monique
#778073
[quote="Adam"]
Dus brokken zijn "not done".....point taken.  :-X

[/quote]

jij snapt het :) :) :) :) ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#778129
[quote="Adam"]
Dus brokken zijn "not done".....point taken.  :-X

[/quote]

Afbeelding   braaaaffff
Door lightning
#778136
[quote="Angelique"]
Afbeelding   braaaaffff
[/quote]

;D ;D ;D moet hierom lachen sorry ;) maar brok? daar heb ik 1 woord voor KLIKO :D
Door Henk en Donja
#778138
Hadden we niet een paar dagen geleden een discussie over dat erbij rommelen met KLIKO voer best OK was? ;D
Door lightning
#778142
[quote="Henk en Donja"]
Hadden we niet een paar dagen geleden een discussie over dat erbij rommelen met KLIKO voer best OK was? ;D
[/quote]

oja is dat zo? volgens mij deed ik daar niet in mee ;) :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#778198
[quote="Henk en Donja"]
Hadden we niet een paar dagen geleden een discussie over dat erbij rommelen met KLIKO voer best OK was? ;D
[/quote]

Nee, niet 100% oké, maar beter een combi dan helemaal niks.
Door Henk en Donja
#778246
[quote="Angelique"]
Nee, niet 100% oké, maar beter een combi dan helemaal niks.
[/quote]

Maar als een hond brokken en kvv eet, eet hij ook de kvv zonder de brokken dus.
Door Henk en Donja
#778271
[quote="Tinker"]
Ik zou indien het nodig zou zijn liever Nutro Choice voeren dan bovengenoemde merken.Maar goed zoveel mensen,zoveel meningen over de merken.Bovendien kan ik nog zo hard roepen dat ik merk A het beste vind,maar als je hond het niet wil eten of het er ronduit slecht op doet,dan zul je toch voor merk B moeten gaan.
[/quote]

Farmfood en Cavom zijn geperste brokken, das nog wel even een heel verschil met die geextrueerde 'krokante' brokken. Ik vind nog steeds het idee alleen al zo verschikklijk, die brokjes die zich helemaal volzuigen en dan in een keer veel groter worden dan ze waren alleen om de hond het idee te geven dat ie iets zinnigs heeft gegeten ofzo.

Nutro is volgens mij ook al eens in het nieuws geweest omdat de waardeloze KLIKO samenstelling van die brokken nierfalen zou veroorzaken.

Ik heb zelf een tijdje Farmfood gegeven en ik was er toen erg over te spreken, was het niet dat donja een allergie ging ontwikkelen, dan had ik het misschien nog gevoert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door