Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Drijver
#777586
Naast mijn 5 honden, die lekker aan de BARF zijn, heb ik ook nog 2 katten. Een lieve cyperse kater op 3 poten. Hij heet dan ook Adrie  ;)
Ongelukje met een auto toen hij 3 jaar was en zo heb ik hem gekregen van mijn dierenarts omdat hij anders naar het asiel moest  >:( Inmiddels is hij 16 en vreselijk vitaal!
De poes komt uit Spanje, gevonden in een kliko met 4 anders kittens. Zij is een kruising Siamees(?), en is inmiddels bijna 12. Dat is Hippe Smurf.
Maar goed, omdat mijn honden zo lekker eten wil ik het de poezen eigenlijk ook voorschotelen. Dus vanmorgen maar eens begonnen met een kippennekje...
Adrie viel er op aan alsof het nog leefde ;D Die zal met het hele versgebeuren geen moeite krijgen weet ik nu al. Maar Hippe keek alsof ik haar gif voorzette, dook onder het bed en die heb ik de hele morgen niet meer gezien...
Ze zijn gewend aan alleen maar brok omdat Adrie blik niet goed verdroeg: hij ging er steevast van over zijn nek. Hippe krijg ik als het moet wel aan het blik maar dat duurt dan een paar dagen. nou ja, kwestie van geduld denk ik dan maar. Ook met dit Barf.
Maar goed, het menuutje wat ik ze toch tzt wil voorschotelen als ze er een beetje aan gewend zijn:

Ma. Kippennek + rundgehakt + 1 eetl. groenten
Di.  Eendagskuiken + lever en hart
Wo. Runderlapje + sardientjes + 2 eetl. groenten
Do. Duifkarkas + schapenvlees met rauw ei
Vr. Zalm + kippennek
Za. Parelhoen + runderlapje en wat lever
Zo. Eendagskuiken + sardientjes + 2 eetl. groenten

De duif en parelhoen wil ik tzt nog afwisselen met fazant, eend en konijn. Het gehakt met lams en kalfsgehakt.

Lijkt het wat?
Door Mevroi Kruim
#777622
Lijkt prima! Lekker veel afwisseling!
Die groente zou ik me niet op vastpinnen trouwens. Ik heb hier 5 katten, eentje eet af en toe gekookte groente, een andere komkommer, en dat is het wel. Zonder gaat ook prima.

Ja, wennen aan vers is voor veel katten een cultuurschok  ;D Ik heb er ook een die bij het aanschouwen van z'n eerste bakje kippenlevers met dikke staart ijlings de aftocht blies (letterlijk). Die eet nu alles. Maar het heeft wel drie weken geduurd van geduldig doorzetten, mengen met blikvoer, scheutje heet water erover heen etc etc. En hij heeft de nodige maaltijden overgeslagen, hij was en is kerngezond en niet te dik dus dan durf ik dat wel aan. En het heeft gewerkt. Geduld en je niet laten chanteren zijn de belangrijkste stelregels.
Door Linneke
#777812
Dat ziet er goed uit je menu.  Overzetten van je katten kan inderdaad even flink wat energie van je kosten. Je zult je katten waarschijnlijk flink zien oplev en als ze uiteindelijk over zijn. Bij mijn katten zijn de vachten en hun gebid aanzienlijk opgeknapt, maar je moet er even voor volhouden om ze over te zetten.

Succes ermee :)
Door Drijver
#777900
Ik ga inderdaad mijn truckendoos maar es uit de la trekken. Adrie is wel wat mollig en mag dan ook niet zonder eten, maar hij geeft gelukkig de minste problemen. En Hippe is een slanke schone, die kan zo af en toe wel een dagje zonder als het echt niet anders kan. Maar ik zal het overgieten met heet water, misschien kort koken, blik erdoor.... Ben dus benieuwd hoe lang het bij haar gaat duren.

En is twee keer per week lever genoeg eigenlijk?

Heb net eendagskuikens gehaald, had er een paar uit het zakje gehaald (kijken wat ze er vanavond mee gaan doen) en even in de wasbak van het aanrecht gelegd. Ik was maar 1 minuut weg om het zakje met kuikens weer in de vriezer in de schuur te doen.
Toen ik terug kwam ontbrak er wel het een en ander aan kuiken in de wasbak. Mijn maltezer lag genoeglijk te kluiven in haar mand en één van mijn cattledogs had er ook eentje. Ze keek er wel een beetje ongelukkig bij, wist niet goed wat ze er nou mee moest want de veertjes zaten er nog op.  :'(
Okee, dan de honden ook maar zo'n kuiken gegeven. De cattledog kreeg een voorgekauwde van een van de andere honden en toen maakte ze er wel korte metten mee hoor. Daar is geen lol aan, ze waren zo weg!  :o
Door Drijver
#778184
;D ;D ;D ;D snelwegkuikens ;D ;D ;D

Ja, die waren echt snel weg :P

Met die lever zit ik dan wel goed denk ik. Ik geef het als avondmaaltijd maar dan wel gecombineerd met iets anders. Kan de hoeveelheid dan dus gemakkelijk aanpassen.
De katten waren vanavond zeer gebiologeerd aan het kijken naar de kuikens, maar er gebeurde niks.
Maar toen ik vanavond weer thuis kwam was er toch 1 kuiken weg en dus ook nergens meer te vinden. Niks. Ik denk dat Adrie hem heeft opgegeten maar dat weet ik dus niet zeker. Volgende keer geef ik ze als ik thuis blijf, dan kan ik er op letten.
Laatst gewijzigd door Drijver op wo 13 jun 2007, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door