Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#775808
Breezer is sinds vrijdag avond bij grote opwinding en inspanning enorm aan het hoesten. Hij heeft een aantal jaar terug wel eens kennelhoest gehad, en zijn toen bij de dierenarts geweest. Kregen een ab kuur mee en een hoestdrankje en daar moesten we het mee doen.
Ik denk dat dit komt omdat zijn weerstand een enorme knauw heeft gehad door de enting 3 weken terug. Want hij heeft ook weer een tussenteen ontsteking die hij bijna een jaar niet heeft gehad, en ook begint hij weer te krabben dus denk dat de demodex mijtjes hun slag ook weer aan het slaan zijn.
Al met al niet al te best dus. Maar goed wat kan ik er nu aan doen?? Hij krijgt al echinea en spirulina tabletjes standaard. Dus wat kan ik nog meer verzinnen. Ik had nog een flesje hoestdrank staan dus dat krijgt ie nu als verzachting voor z'n keel.
Door pallas
#776074
Goh, volgens mij doe alles al wat goed voor hem is :)
Jammer dat het nu niet zo lekker gaat na de entingen.
Veel stertke!
Door Breezer
#776331
Phoe het is vandaag nog een stappie erger geworden. De hele dag rillen terwijl hij bloedheet is, hoesten als een gek, hele dikke klieren en niet willen eten. Uitlaten red ie tot het eind van de straat zo'n 50 meter en dan wil ie weer naar huis. Nu heeft hij net pas voor het eerst gegeten vandaag en hij lijkt wat levendiger te worden. Maar goed we zien het morgen wel weer hoe het gaat. Het is dat ik weet wat het is anders had ik vanmorgen al bij de dierenarts gezeten. De arme schat zo te zien is echt moeilijk. Het liefst zou ik de pijn van hem over willen nemen.
Door Femke
#776359
pffff ik zou even flink hoge doseringen vitamine C geven en echinacea. En hoestsiroop tegen de zere keel.

Verder zou ik - als Breezer mijn hond was  - nooit en te nimmer meer enten nou ik zie wat dat met zijn immuunsysteem doet.

Beterschap met h'm!!
Door Breezer
#776361
Vit C had ik nog niet aan gedacht, die heb ik ook nog staan dus die gaan er ook bij.

Hoop alleen niet dat hij Joepje ook heeft aangestoken, dat is nog maar een puppetje.
Door Femke
#776363
Breezer schreef: Vit C had ik nog niet aan gedacht, die heb ik ook nog staan dus die gaan er ook bij.

Hoop alleen niet dat hij Joepje ook heeft aangestoken, dat is nog maar een puppetje.

Nou Joepje dan ook maar aan de echinacea en vitamine C, voor het geval dat....
Beter voorkomen dan genezen toch?  ;)
Door Breezer
#776388
Heb het doorgegeven aan m'n broertje.

Heb hem de kinder vit.c van de kruidvat aanbevolen en ook de echinacea tabletjes van de kruidvat. Kan Joepie dan gewoon elke dag van elk 1 tabletje hebben?
Door Jojo
#778973
Hoe gaat het nu?! Ik heb mijn bullen de ´luchtwegkruiden forte´ van groene os gegeven toen ze pas kennelhoest hadden. En 1000 mg vitamine c en echinacea forte van bloem (zit ook nog eens cat´s claw en plantago in, extra goed voor luchtwegen deze versie). En ook ik ent 1 van de 2 helemaal niet meer omdat hij een probleem met zn imuumsysteem heeft... misschien ook iets om te overdenken ;)
Door Breezer
#779274
Dacht dat het de goede kant op ging, hij at en dronk weer goed. Maar kom nu net thuis en meneer heeft 3 klodders braaksel neergelegd. Grotendeels slijm natuurlijk. En hij wil weer niet eten. Net heeft ie wel een lekkere sloot gedronken. Dus ja het gaat nog niet optimaal. Maar wie weet is dit ff een kleine terug slag en is het morgen weer beter.
Door Cathy
#779277
Hier ook alletwee kennelhoest gehad , eerst de één en de ander een kleine week later  !
Door Breezer
#779278
Wat enten betreft, dat doen we al zo min mogelijk. Vorig jaar alleen weil gedaan en 3 weken later de rabiës voor 3 jaar. En toen heeft ie niks nergens last van gehad. Alleen dit jaar had ie 4 dagen voor de enting even diarree gehad, en denk dat die diarree + die enting net iets teveel is geweest.

Helemaal niet enten is voor mij geen optie, ivm de hondenschool en div. bezoeken aan het buitenland.
Ook sta ik op de een of andere manier niet volledig achter helemaal niet enten.  
Door Breezer
#780202
Nou m'n broertje belde vandaag. Joep is aan het hoesten.  :-\

Heb hem gezegd dat Joepje er goed beroerd van kan worden, en dat ze hem kinderhoestsiroop moesten geven en Vit.C en Echinacea. En dat ze er niet voor naar de dierenarts hoefde.

Alleen bedenk ik me nu dat Joep nog wel een pup is, dus weet nu niet of mijn antwoord wel zo verstandig is?
Door Breezer
#780206
geer schreef: Puur Laryngo, iets hoestsiroperigs en iets weerstandsopkrikkends...
En waar haal je Puur Laryngo? En Vit.C en Echinacea dat is toch weerstandopkrikkends??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door