Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#776069
De laatste week laten de honden hier regelmatig hun eten staan of eten alleen het lekkerste.

Ik heb nu de hoeveelheid terug gebracht naar de helft en alles ging gisteren weer op.

Normaal gesproken voer ik één keer per dag...maar ik vind dat met warm weer wel erg veel.

Hoe doen jullie het met erg warm weer? Merken jullie verschil?
Door ellyenrob
#776115
Hi,hi,hi, laten staan niet hoor, maar je doet veel minder met warm weer dus hebben ze ook minder voeding nodig!!
Als het koud is fiets ik x per week een halfuur nou dat laat je nu wel uit je hoofd, plus dat ze in huis veel rustiger zijn.
Door Minna
#776141
Ik geef niet minder, ze zijn overdag wel erg rustig maar 's ochtends en 's avonds doen we de schade inhalen, en warmet verhoogt de energiebehoefte. Ik geef wel minder als ik zie dat ze wat dikker gaan worden, dan is het snel een dieetje. :o
Ik voer ze nu wel pas of heel vroeg of juist heel laat. Ze zouden wel zelfs een dubbele portie eten als ik het gaf, stelletje varkens...alleen Pika heeft een eetrem.
Door pallas
#776188
Hmmm, heb ik hier dan toch twee honden met eetrem???

Didot wel, die wil altijd rest onder het plasticzeiltje begraven...maar van Nox had ik het niet verwacht :)
Door roefus
#776193
pallas schreef: Hmmm, heb ik hier dan toch twee honden met eetrem???

Didot wel, die wil altijd rest onder het plasticzeiltje begraven...maar van Nox had ik het niet verwacht :)
Hier hebben beide honden een eetrem, dat wil zeggen: ze eten een bepaalde hoeveelheid en meer hoeven ze niet.
Maar ik merk nu geen verschil met andere dagen.
Moet wel zeggen dat ik 's avonds laat voer, dan is het niet meer zo warm, denk dat dat scheelt.

Soms geef ik overdag een klein hapje, en dat liet Roefus gisteren staan.
Maar het was wel vis, dus dat vindt-ie al minder aantrekkelijk.
Alhoewel...'s avonds ging het 'met de rest mee' op.  :D
Door Happy Tail
#776295
hier geen verschil het is nog steeds te weinig volgens Baya. Nu is het wel zo dat een RR met dit weertype natuurlijk pas een beetje op temperatuur komt ;)
Door Nemosh
#776409
Hier is er ook een die minder eet omdat het zo warm is.
Hij heeft er echt last van.
Wat ik doe is 's avonds zijn eten in twee porties geven.
Dan is het niet zo warm meer en heeft hij wat meer puf bovendien heb je dan ook niet zo'n last van vliegen.
Maar ja dat kan natuurlijk alleen als je niet vroeg naar bed gaat  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door