Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#775187
Getver de getver in het kwadraad Van de week 2 "verse"  runderpensen gehaald die van een andere slagter af kwamen.  Ik haal ze bij een veehandelaar die geregeld naar het abatoir gaat in Meerkerk. De lucht was niet te harden.Ohw zo erg.Ik nog braaf 6 lappen in een zakkie gedaan en snel naar de vriezer. Nu ze ingevroren zijn stinkt mijn vrieskist een uur in de wind. Ik durf hem haast niet te openen.Ik denk dat ik de hele zooi, op de dag dat de vuilnisman komt, in de kliko ga joppen.En 2 andere bestel.
Door roefus
#775240
Ik ken de geur  :-X
Ben 'n keer een emmer met pens vergeten, in de schuur.
Nou, na ettelijke dagen was het wel duidelijk dat ik iets vergeten was.
Wat een STANK  :P
Jammer van je twee runderpenzen !
Door rasje
#775412
Nou, ik heb verleden week bij mijn Carnibestleverancier voor de eerst keer 2 pond runderpens besteld. Het was wel niet bedorven (de bullen smullen ervan), maar er zat wel een grote spijker in  :o
Maar goed dat ik de pens van tevoren een beetje uit elkaar heb getrokken. Ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren  :'(
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#775704
rasje schreef: Nou, ik heb verleden week bij mijn Carnibestleverancier voor de eerst keer 2 pond runderpens besteld. Het was wel niet bedorven (de bullen smullen ervan), maar er zat wel een grote spijker in  :o
Maar goed dat ik de pens van tevoren een beetje uit elkaar heb getrokken. Ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren  :'(

Ja, ja vindt de gekste dingen in koeienmagen.Niet vaak maar het komt zeker voor.
Door nelb
#775747
Het abbatoir in Meerkerk is een noodslacht.  (destijds dan toch) Het vlees wat verkocht wordt is wel goedgekeurd, maar toch......
Nel
Door Henk en Donja
#775833
nelb schreef: Het abbatoir in Meerkerk is een noodslacht.  (destijds dan toch) Het vlees wat verkocht wordt is wel goedgekeurd, maar toch......
Nel
Noodslacht zijn kreupele dieren of gebroken poten of zoiets. Zieke dieren mogen alleen ter distructie aangeboden worden.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#778074
nelb schreef: Het abbatoir in Meerkerk is een noodslacht.  (destijds dan toch) Het vlees wat verkocht wordt is wel goedgekeurd, maar toch......
Nel

De pensen die ik deze keer had kwamen uit St'Annaland. Over Meerkerk heb ik geen klachten.
Ik heb de pens teruggebracht naar de veehandelaar en gezegd dat ik geen pens meer uit St'Annaland hoeft.
Meerkerk is een supermodern bedrijf en geen noodslachtplaats meer.Het hart is geweldig mooi verpakt en vers.
Laatst gewijzigd door *Lia* op wo 13 jun 2007, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#781472
Unique schreef: Vandaag kreeg ik een super verse pens en die rook prima.Wel gratis hè.
Dat heb je dan mooi voor mekaar ;D
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#782762
Lizzy schreef: Dat heb je dan mooi voor mekaar ;D

Ja hè,en ik hoefde het niet eens te vragen.  ;D
Door tieneke
#783154
Unique schreef: Vandaag kreeg ik een super verse pens en die rook prima.Wel gratis hè.
Goede service  :P
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#790442
Unique schreef: Getver de getver in het kwadraad Van de week 2 "verse"  runderpensen gehaald die van een andere slagter af kwamen.  Ik haal ze bij een veehandelaar die geregeld naar het abatoir gaat in Meerkerk. De lucht was niet te harden.Ohw zo erg.Ik nog braaf 6 lappen in een zakkie gedaan en snel naar de vriezer. Nu ze ingevroren zijn stinkt mijn vrieskist een uur in de wind. Ik durf hem haast niet te openen.Ik denk dat ik de hele zooi, op de dag dat de vuilnisman komt, in de kliko ga joppen.En 2 andere bestel.
Ja pens is heel gevoelig. Ik zou daarom alleen bij goeie adressen kopen. Ik koop alle pensen altijd verpakt en ingevroren bij een gerenommeerd bedrijf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door