Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#774686
Nee, niet ik deze keer, poesje Kruimel. Ze wilde ineens niet meer eten of drinken en lag zielig in haar verstophoekje. Na een dag water en voer erin gieten/proppen naar de da. Ze had verhoging, tikje uitgedroogd, verder eigenlijk niks te vinden dus met infuus, spuitje metacam en spuitje baytril weer naar huis. 's Avonds was ze wel wat levendiger, zodat het water en voer erin proppen een stuk lastiger ging, eten of drinken wilde ze nog steeds niet.

Vandaag voor bloedonderzoek etc., en haar leverenzymen zijn veeel te hoog. Voor de rest was alles keurig in orde, nieren werken perfect etc. Ze heeft nog steeds verhoging. De da wilde gelijk van alles uit de kast trekken maar voorlopig doen we alleen de ab, heer Kruimel gaat morgen spuiten, kijken of ze daarvan opknapt, in de zin van weer zelf gaan eten en drinken.

Ze heeft een hart dat het niet goed doet, dus misschien is daarvoor de lever ook aangetast. In dat geval wil ik echt niet lang met haar omtobben, wachten totdat ze alsmaar beroerder wordt vind ik geen optie. Aan de andere kant kan het ook een infectie zijn, dan zou de ab moeten helpen, als het een bacterie is tenminste.
En het zou ook nog ergens een tumor kunnen wezen. Gezien haar leeftijd (16) en haar conditie, vooral het hartje, is een operatie denk ik geen optie.
Ook als het leververvetting zou zijn is daar volgens mij geen genezing mogelijk en zou ze geleidelijk aan slechter worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op di 12 jun 2007, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mieuw
#774693
Goh  :-\ Nee, geen ervaring helaas (of gelukkig, het is maar net hoe je het bekijkt).

Ik kan niet veel anders doen dan maar hopen dat ze snel weer opknapt. Beterschap met het oudje.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#774738
Leververvetting is meer iets voor dikke katten. Verder kan het van alles zijn.
Mariadistel proberen? Vinden ze wel erg vies.
Door Kefraya
#774793
Helaas geen slimme oplossing, maar ik wens je heel veel wijsheid en sterkte. Knuffel voor arm Kruimeltje.
Door Mevroi Kruim
#774867
Bedankt voor de reacties  :-* :-*
Ja, leververvetting leek me al vreemd aangezien ze graatmager is, en nu nog meer natuurlijk.
Ik ben al dagen aan het dwangvoeren, ze voelt zich duidelijk beter wat resulteert in zich met klauw en tand tegen het voeren verzetten  :-X maar het blijft er wel in. Ik heb een kuipje griezelzooi opengetrokken  :P en daar wou ze zowaar aan ruiken. Maar eten ho maar.
Mariadistel ga ik proberen, ik moet toch alles erin proppen.
Door Mevroi Kruim
#775827
Ze is iets beter dan vrijdag maar gezien de hoeveelheden ab die ze gehad heeft zou ze veel beter moeten zijn als het een infectie was. Dat is het denk ik dus niet. Ze wil niet eten en niet drinken, kruipt in een zo donker mogelijk hoekje weg en reageert nauwelijks op ons. Ik zie het eerlijk gezegd somber in. Bij vorige keren dat ze ziek of gewond was was het steeds duidelijk dat ze zelf wilde leven, ze vocht er echt voor, ze heeft een forse aanval van niesziekte overleefd, met dwangvoeren maar dat was maar een paar dagen en ze wilde wel eten, ze rook alleen niks dus wist niet wat ze kon eten. Met de amputatie van de achterpoot was het kantje-boord maar ook toen wilde ze zelf verder, ze at goed en dronk goed en was helder en heel aanhankelijk tegen ons. Nu is ze dof en lusteloos en teruggetrokken en verzet zich tegen eten en drinken. Als ik het niet achter in haar keel giet of duw werkt ze het weer naar buiten, en ze zet haar nageltjes in mij en probeert me weg te duwen. Ze wil gewoon niet, en daar heb ik een heel somber gevoel over.
Door Mieuw
#775831
Ach jee, dat klinkt inderdaad niet goed  :-\
Ze moet zich wel echt beroerd voelen wil ze zo reageren. Ga je nog proberen haar leverwaarden weer normaal te krijgen? Misschien dat als dat weer wat beter is, ze zelf ook weer wat meer zin krijgt.
Sterkte.
Door conleeuw
#775893
ach jeetje, die kruimeltje ook, hoe is ze gister avond geweest? nog wat eten erin kunnen proppen? ben benieuwd hoe ze er vandaag over denk, kijk, ik ben een grote gelover in drie dagen na antibiotica, ik heb zo vaak met verschillende dieren en ook mensen gezien dat drie dagen na het toedienen van antibiotica gaat het ineens beter, dus..... ben erg benieuwd en voorzichtig hoopvol op vandaag :-*
Door Loeka
#775898
Wat een nare toestand, zo'n ouwetje zo ziek. Heel veel sterkte en een  :-* voor Kruimel als ze wil...
Door - pien -
#775909
Ik hoop dat Kruimeltje opknapt, ze heeft zo te lezen al heel wat doorstaan. Heel veel sterkte en een dikke  :-*

pauline
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door