Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#774328
Nou Noah staat hier nu een week op Carninest Natuur, ze heeft altijd de brokken gehad van RC, maar ze krijgt sinds vandaag allemaal bultjes op haar wangen heel raar je voelt ze wel maar ziet ze niet, wel een paar hele kleine wondjes die ze heeft gekrabt want het jeukt ook wel wat. Ik moet toch met haar terug naar de da aankomende week voor de dunnere beharing bij haar ogen(zie http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 414.0.html), maar ik ben bang dat ze het gaan gooien op een voedingsallergie, omdat ze natuurlijk gaan vragen of er iets veranderd is aan het voer, maar moet ik bang zijn voor een voedingsallergie?
Laatst gewijzigd door Dami op vr 08 jun 2007, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#774360
Ja alles kan natuurlijk. Maar ik zou ook niet uit durven te sluiten dat dit ontgiften is.... En dat kan wel even duren. Je kunt haar een beetje helpen door bijv. wat chlorella te geven en de plekjes wat te deppen met verdunde tea tree of appelazijn (ook verdund). Dat helpt vaak ook goed tegen de jeuk. Natuurlijk kan ze ook allergisch zijn voor een bestanddeel in Carnibest. Sommige honden reageren niet goed op lijnzaadolie.

Mocht je een voedselallergie vermoeden: dan is het raadzaam om een eliminatie dieet te volgen. Dat hoeft natuurlijk echt helemaaaal niet dmv hypoallergene brokken! Carnibest heeft een voer dat voor dat doeleind geschikt is (eend & rijst). Of je kunt 9 a 12 weken zelf gaan samenstellen. Waarbij je nul granen geeft, ook geen rijst en waarbij je een eiwitsoort gebruikt dat jouw hond nooit eerder heeft gegeten. Zo kun je bijv. eend gebruiken. En dan begin je even met eendennek en daarna hele eend. Dus bot, vlees en orgaantjes. Of je gebruikt geit (bot, vlees en orgaan), als je hond nog nooit eerder geit heeft gehad. Net wat jij makkelijker vind/gemakkelijker aan kunt komen.
Door Dami
#774366
Oke, nu kijk ik net mijn andere hond na, Tara, heeft ze precies hetzelfde alleen wat minder, dus een voedselallergie lijkt me nu niet meer waarschijnlijk. Dat van die lijnzaadolie had ik idd al eerder gelezen ja, maar even afwachten, maar vind het wel toeval dat ze het toch allebei hebben nu. Lijkt meer op ontgiften dan lijkt me.
Door Lizzy
#774371
dianatara schreef: Oke, nu kijk ik net mijn andere hond na, Tara, heeft ze precies hetzelfde alleen wat minder, dus een voedselallergie lijkt me nu niet meer waarschijnlijk. Dat van die lijnzaadolie had ik idd al eerder gelezen ja, maar even afwachten, maar vind het wel toeval dat ze het toch allebei hebben nu. Lijkt meer op ontgiften dan lijkt me.
Ja, het kan zeker ontgiften zijn. Dat kan best wel eens een paar dagen/weken duren. Nou moet ik zeggen dat het qua pollen ook vreselijk is momenteel. Hebben ze hun kopje vandaag misschien in een baal bloeiende grassen gestoken? Of in een bepaalde bloeiende struik?
Door Dami
#774379
uhhh ja dat hebben ze dus zeker, hier langs het fietspad staat het gras op het moment zo;n meter hoog en als ze hun behoefte doen moeten ze daar doorheen, helaas en daar staan verschillende grassoorten ook die met die pluimpjes zeg maar die afgeven en in de ogen kunnen gaan zitten heel fijn!, maar dan hebben ze toch niet gelijk een pollenallergie? Ja ik zeg erbij, ik ren nogal snel naar de da, die is ook heel erg blij met mij, zegt dat ie zijn cabriodakje in zijn auto heeft betaald van mijn centen dus ja. Ik ben namelijk in staat om morgenochtend  voor die bultjes al op het spreekuur te zitten!
Door Lizzy
#774500
Als de jeuk en de bultjes niet de spuitgaten uit lopen, dan zou ik zelf nog even niet naar de DA gaan. Ik kan vanaf hier natuurlijk niet zien wat het is, maar zo te lezen is het niet direct een levensbedreigende situatie en zou je het wel even aan kunnen kijken. Mijn Linga heeft overigens momenteel ook allemaal bultjes op d'r kop. En zij is natuurlijk (grotendeels) wit dus al die bultjes zijn ook nog eens rode vlekjes (ziet er niet uit ;D!). Ze heeft er geen jeuk aan, dat moet ik er wel bij zeggen. Maar het is echt puur van het gras. Ze had het vorig jaar ook, rond deze tijd. En een jaar of 3 geleden kreeg Pinkel het ook. Plots. Van de een op de andere dag. Overal rode vlekjes en bultjes. Na het gras-seizoen trok het weer weg.

Maar goed, het is natuurlijk zeer toevallig dat het net na het overschakelen op vlees is gebeurd. Dus het kan nog steeds heel goed ontgiften zijn. Of een reactie op een bestanddeel in Carnibest. Je kunt natuurlijk ook een paar dagen eens een ander merk geven, om te kijken hoe dat gaat.
Door Dami
#774555
Nou het zijn nu meer bultjes met wondjes heel raar, bij Noah zitten de wondjes en korstjes in de nek en bij Tara bovenop haar hoofd, lijkt me niet dat ze daar kan krabben, maar ik denk dat ik idd maar even een ander merk ga proberen, smuldier of ahv nooit geen problemen mee gehad zijn niet mijn favomerken, maar om te kijken of de bultjes weggaan en hun kunnen daar sowieso wel tegen. Met de jeuk valt het heel erg mee gelukkig! Ik moet wel zeggen het lijkt meer op ontstekingen onder de huid heel raar. Ik heb ze wel 3 dagen geleden gewassen met een tea tree shampoo alleen hun hoofd en nek, maar mij lijkt dat als ze daar niet tegen kunnen daar al eerder op hebben moeten reageren?
Door Lizzy
#775303
dianatara schreef: Nou het zijn nu meer bultjes met wondjes heel raar, bij Noah zitten de wondjes en korstjes in de nek en bij Tara bovenop haar hoofd, lijkt me niet dat ze daar kan krabben, maar ik denk dat ik idd maar even een ander merk ga proberen, smuldier of ahv nooit geen problemen mee gehad zijn niet mijn favomerken, maar om te kijken of de bultjes weggaan en hun kunnen daar sowieso wel tegen. Met de jeuk valt het heel erg mee gelukkig! Ik moet wel zeggen het lijkt meer op ontstekingen onder de huid heel raar. Ik heb ze wel 3 dagen geleden gewassen met een tea tree shampoo alleen hun hoofd en nek, maar mij lijkt dat als ze daar niet tegen kunnen daar al eerder op hebben moeten reageren?
Aten jouw honden dus al vers? In dat geval verwacht ik niet dat ontgiften hiermee te maken heeft... Overigens zou ik een merk prefereren waar mijn honden het goed op doen. Dus als ze van merk X bultjes krijgen en van merk Y niet: dan wist ik het wel!
Door Dami
#775583
Lizzy schreef: Aten jouw honden dus al vers? In dat geval verwacht ik niet dat ontgiften hiermee te maken heeft... Overigens zou ik een merk prefereren waar mijn honden het goed op doen. Dus als ze van merk X bultjes krijgen en van merk Y niet: dan wist ik het wel!
Nou ze aten 's morgens brokken en 's avonds vlees van ahv of smuldier dit heb ik voor 1 maand gedaan (daarvoor altijd alleen maar brok gevoerd) en toen ben ik vorige week vrijdag helemaal overgegaan op kvv maar dan van Carnibest. Maar het is wel heel toevallig dat ik ze een paar dagen geleden gewassen heb met tea tree shampoo(voor de 1e keer) en dat ze allebei 2 dagen later de bultjes met korstjes hebben gekregen alleen op de plaatsen waar ik ze gewassen heb dus op hun kop en onder hun kin. Hier kwam mijn vriend dus gisteren mee aan want ik was al helemaal vergeten dat ik ze gewassen had met die tea tree, dus lijkt me dat het dat ook nog kan zijn, ik wacht deze week nog af, want het is niet erger geworden, blijft het zo dan ga ik even terug over op smuldier en kijken wat dat doet. Bedankt voor de tips die jullie hier geven ;)
Laatst gewijzigd door Dami op zo 10 jun 2007, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door