Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#774618
We hebben van Nox haar therapeut het advies gekregen om Didot extra biotine te geven ivm zijn vachtproblemen. Nou ben ik niet zo snel met suplementen geven en vraag me af of er niet al biotine genoeg in zijn menu zit. Ook wil ik eerst wel eens weten of je kan overdoseren en hoe biotien werktbij honden (bij paarden ken ik het wel).
Volgens de therapeut zijn er honden die gewoon meer dan andere nodig hebben en het zit dan niet voldoende in de voeding.
Didot heeft een goed maar beperkt dieet ivm voedselallergie en we zijn nog aan 't uitbreiden.
(eend / konijn/ witvis/ sardien/haas)

ps: ze weet daat we barfen, en geeft zelf ook vers.
Door Lizzy
#774629
Ach, een beetje extra biotine kan geen kwaad. De vraag is alleen of je moet supplementeren of dat je ook voedingsmiddelen kunt geven die rijk zijn aan biotine. Natuurlijke bronnen zijn:

eieren
melk
fruit
noten
sojabonen
biergist
volle rijst
vlees
vis
orgaanvlees
walnoten

Ik raad je absoluut af om bijv. biergist te gaan geven. Dan liever een biotine supplement, zonder gist.
Door pallas
#774657
Lizzy schreef: Ach, een beetje extra biotine kan geen kwaad. De vraag is alleen of je moet supplementeren of dat je ook voedingsmiddelen kunt geven die rijk zijn aan biotine. Natuurlijke bronnen zijn:

eieren
melk
fruit
noten
sojabonen
biergist
volle rijst
vlees
vis
orgaanvlees
walnoten

Ik raad je absoluut af om bijv. biergist te gaan geven. Dan liever een biotine supplement, zonder gist.
van jouw lijst gebruik ik voorlopig dus alleen maar vlees en vis in het dieet van Didot.(orgaan ook )
Ei heb ik nog niet geprobeerd. Daar zit idd ook biotine in.

als ik je goed begrijp zie je er geen bezwaren in?
Misschien toch maar eens proberen ik dacht dan aan biotine poeder.
Op het moment is hij weer behoorlijk aan de jeuk >:( de haas er maar weer uitschrappen en weer terug naar af...(zucht) het warme weer helpt ook niet mee.
Door pallas
#775149
Tinker schreef: Bij paarden is het wel zo dat het best een tijd duurt voordat het echt zichtbaar zijn werk doet.Soms weken zelfs maanden,moet je de boitine geven voordat het gewenste resultaat gezien word.Mogelijk is dit bij honden ook zo?
Bij paarden wordt biotine gegeven voor sterke hoeven, dan duurt het natuurlijk ook wel een maand of 3 voordat je enig resultaat ziet. Gelukkig gaat de vacht groei bij honden wel wat sneller, maar ik denk dat je toch wel een week of 6 moet geven voordat je echt wat kun zeggen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#775152
Tinker schreef: Bij paarden is het wel zo dat het best een tijd duurt voordat het echt zichtbaar zijn werk doet.Soms weken zelfs maanden,moet je de boitine geven voordat het gewenste resultaat gezien word.Mogelijk is dit bij honden ook zo?
Is afhankelijk van de klacht en/of de vachtsoort. Een te dunne kortharige vacht zal eerder resultaat laten zien dan wanneer b.v. mijn honden te weinig vacht hebben. Dan praat je toch over maanden voordat resultaat zichtbaar wordt.
Door pallas
#775158
Tinker schreef: Ik heb 15 jaar lang 2 paarden gehad  ;)
ach, ik dacht, laat ik het wat duidelijk houden voor alle niet- paardenkenners ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door