Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#774566
:) Tessa heeft weer iets gegeten. Ze krijgt nu een halve liter kippenbouillon met 1 tl suiker en stukjes gekookte kipfilet per dag. Verder haar medicijnen. Ligt nog wel de hele dag op haar plaats maar zometeen gaan we proberen een stukje te lopen. Sinds donderdagavond heeft ze nog geen ontlasting gehad. Plassen doet ze op commando, dat gaat goed. Wel is ze nog erg tam.  Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze op dezelfde middag dat ze geblesseerd raakte iets gevreten heeft in de uiterwaarden. Ik was haar even kwijt en toen ik haar riep kwam ze smakkend aanlopen. Tja een hond met een voedselfobie kan natuurlijk ook wel iets verkeerds naar binnen werken. >:(
Door pallas
#774608
Pfff , gelukkig eet ze wat :)

Zo te horen knapt ze maar heel langzaam op, of gaat het toch al een stuk beter met haar dan dat ik denk?

Misschien reageert ze wel goed op een heel klein beetje beweging.

Enig idee wat ze dan gegeten zou kunnen hebben(rotte vis oid?)
Door Lil
#774624
Gelukkig gaat het iets beter met haar.
Dat van die ontlasting even in de gate houden, maar als ze zo weinig heeft binnengehouden dan kan er natuurlijk ook nauwwelijks ontlasting zijn.
Door tiny
#774747
Tja, ik denk wel dat het iets van rotte vis is geweest. Alhoewel ze daar normaliter alleen maar heerlijk in ligt te rollen. Haar achterhand is nog niet oke. Bovenop achter is het ook nog knap gevoelig. Hopen maar dat de medicijnen hierop inwerken. :(
Door tiny
#774765
>:( Net weer een stukje gelopen. Behalve dat ze erg loopt te hijgen heeft ze nu gepoept. Te dun. Dun genoeg om daarna haar broek te moeten schoonmaken. Kleur is wel goed. Toch maar witbrood bij de kipfilet gaan geven? Ik wil er niet meteen een diarree remmer geven omdat als het een virus is, alles toch schoongespoelt moet worden.
Door tt-tjes
#774876
Kan natuurlijk ook wel als ze alleen kippebouillon en gekookte kip krijgt en verder geen bot. Misschien kun je een kippenekje malen en er dat bij doen ipv witbrood? Of anders wat gemalen eierschaal?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door