Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boutcha
#773537
Zoals jullie wellicht al weten heeft onze hond auto-immuinziekte oa kaakspiermyiositis.
Hij is nu stabiel  :).
Maar einde juli gaan we naar Frankrijk op reis en de hondjes gaan mee  ;).

Normaal moeten ze geeint worden om het land binnen te mogen/kunnen  :-[.
Maar wat doe je met een hond die de auto-immuin ziekte heeft?

Onze da zegt laten enten, maar ik heb al heel veel gelezen dat de meeste het afraden  :(.
Wat moeten we nu doen?
Thuis laten doen we zeker niet , kan het zo een kwaad een hond met kaakspiermyiositis te enten tegen hondsdolheid?
Wat doen de meesten die naar het buitenland gaan?  ???
Door Lizzy
#773545
Niet enten. En ik snap het advies van jouw DA echt helemaal niet. Laat hij de bijsluiter van entingen gewoon eens lezen zeg >:(. Daar staat heel duidelijk dat alleen gezonde honden gevaccineerd mogen worden. En een hond met een auto-immuunziekte: die is verre van gezond. Bovendien kan zo'n enting een verslechtering van de problemen veroorzaken, niet te filmen. Als ik jou was ging ik voor een titerbepaling. Als de titer nog hoog genoeg is, dan ging ik met een hele berg papieren de grens over. Gezondheidsverklaring DA, titerbepaling papieren en handtekeningen DA, de hele mikmak de grens over. De kans dat je gecontroleerd wordt is echt nihil. En als je gecontroleerd wordt, dan kunnen zij uit de berg papieren, waar ze niks van begrijpen "opmaken" dat het wel snor zit.

En eerlijk gezegd liet ik mijn hond liever thuis (bij te lage titer) of ging ik niet op vakantie dan dat ik een hond met een auto-immuunziekte liet vaccineren. Maar da's geheel mijn persoonlijke mening natuurlijk.
Door ~Joke~
#773562
Niet vaccineren!!!Mijn Spike mag ook niet meer gevaccineerd worden. Ik heb het recente rabies titer formulier van hem bij me. We zijn in al die jaren nog nooit aangehouden [klop klop]
Door Lizzy
#773607
Oh sorry! Met een titerbepaling bedoelen we (kortweg) dat er bloed afgenomen wordt van je hond en dat ze met een titer-test kijken of jouw hond nog antistoffen heeft tegen (in dit geval) rabiës. Van de vorige enting.
Door ~Joke~
#773614
Voor rabies moet het bloed naar Lelystad opgestuurd worden. Je krijgt dan een certificaat met de hoogte van de titer. Als deze boven de 10 is zit je goed.
Door boutcha
#773723
Lizzy schreef: Oh sorry! Met een titerbepaling bedoelen we (kortweg) dat er bloed afgenomen wordt van je hond en dat ze met een titer-test kijken of jouw hond nog antistoffen heeft tegen (in dit geval) rabiës. Van de vorige enting.
Oke  ;) bedankt voor de nodige uitleg.
Maar hij is nu bijna 2 jaar en heeft nog nooit naar het buitenland geweest dus zo een inenting heeft hij nog nooit gehad  :(.
Door Cindy de Wolf
#773740
boutcha schreef: Oke  ;) bedankt voor de nodige uitleg.
Maar hij is nu bijna 2 jaar en heeft nog nooit naar het buitenland geweest dus zo een inenting heeft hij nog nooit gehad  :(.
Tsja dan wordt het erg lastig, dan is het eigenlijk kiezen of delen. je zou Tannetje hier op het forum Hitam even kunnen mailen met de vraag of er een tussenoplossing is. Misschien een minder sterkte enting of inaktief. Gooi ook maar wat op.
Door Sennaruby
#774141
Je zou een logeeradres kunnen zoeken voor tijdens je vakantie.

Of je dierenarts laten frauderen  :-X maar dat zei ik niet, dat dacht ik alleen maar  :-[

Groetjes,

Fieke
Door Mevroi Kruim
#774175
Ik denk ook wel eens zo iets maar heel eerlijk gezegd vind ik het ook best een risico om een nooit tegen rabies geente hond mee te nemen naar gebieden waar rabies voorkomt. Het is geen groot risico maar het is er wel een.
Leuk logeeradresje zoeken misschien?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door